[win2k & XP] safe to turn off computer

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 17:53
Hej,

Ik had hier 2 pc's staan, elk met win98 erop. Draaide opzich prima, maar ik wilde een stabieler OS, dus op de 1 heb ik winXP geinstalleerd, op de ander win2K.
Het probleem is, dat vroeger met win98 de pc automatisch uitging nadat je hem had geshut-downed :P
Door de XP en 2K os-sen gebeurd dit niet meer. Bij de win2K pc is het zelfs zo dat hij niet uitgaat als je op de uit-knop drukt --> je moet hem 5 sec inhouden om uit te gaan :(

iemand een idee of dit op te lossen is met een patch ofzo ?

thnx :)

Verwijderd

Heb jij ff geluk dat de search niet werkt :)

Configuratiescherm -> Energiebeheer "Advanced Powermanagement" aanzetten.

of

Start regedit.... Zoek op PowerdownAfterShutdown.
en dan PowerdownAfterShutdown op 1 zetten.

• Xandrios
thnx, dat was hem idd *D

Wel vreemd dat het op die pc's niet vanzelf al werkt, aangezien het op mijn eigen pc gewoon direct goed werkt...

Verwijderd

"Configuratiescherm -> Energiebeheer "Advanced Powermanagement" aanzetten"

Dat wordt hier vaak gezegt, maar ik heb die Tab niet. Op de ms site stond iets van een tool op je win2k cd waarmee je je status van SAMP con checken. Nou dat heb ik gedaan en het progie zij "This is an ACPI machine, APM is irrelevent" of zo iets.

Weet iemand wat ik hiermee moet, oke ik heb een ACPI wat dat hij deed het toch hiervoor wel :?

• Xandrios
ik had die tab op mijn eigen machine ookniet....
Maar op mijn pc werkte het al....

Op de 2 pc's die het probleem hadden, was die tab er wel...

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:04

scorpie

Supra Addict

Misschien moet je ACPI eerst in je bios inschakelen, ik zou daar ff kijken Skynet2097...

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Heb je van 98 naar XP geupgrade, of een cleane installatie gedaan? Lijkt me typisch zo'n instelling die vernaggeld wordt door een Windows-upgrade, namelijk.

Verwijderd

"Misschien moet je ACPI eerst in je bios inschakelen, ik zou daar ff kijken Skynet2097..."

Het enige wat in mijn bios staat [PM controlled by APM] en die staat op YES, ik heb deze ook op NO geprobeerd. Ik ben talloze sites gelezen maar geen heeft een oplossing voor mij :(

Heb zelfs in het register de optie PowerdownAfterShutdown van 0 op 1 gezet maar ook dit helpt niet. Voor de rest staan alle timers enzo uit. Volgens het tooltje van MS komt dat omdat ik een ACPI machine heb.

Ik vat et niet waarom MS er zo een zooitje van heeft gemaakt met dat afsluiten :(

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Heel duidelijk een ACPI probleem, check even of je BIOS/Mobo het ondersteunt, waarschijnlijk wel, bijna alle nieuwe moederborden ondersteunen het, maar zet het wel aan uiteraard, staat bij powermanagement meestal wel aangegeven. Ik hou persoonlijk niet van ACPI dus ik installeer het bewust zonder ACPI en het staat ook glashard uit in de BIOS omdat Windows het grappige idee heeft gewoon deze BIOS settings te negeren soms.

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 10:35
Apparaatbeheer --> Beeld --> Verborgen apparaten weergeven --> Dan verschijnt er een apparaat extra met een kruis er doorheen ff aanvinken en hij doet het.
Ik had nl. hetzelfde probleem.
Ook dat hij het in win98 wel deed

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

Pagina: 1