Toon posts:

Help mijn performance(hdd)is gone na het plaatsen van xp2200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Please help,ik heb mijn proc vervangen van xp2100 naar xp2200(TB)alles loopt perfect en stable,de temp is nu zo'n52 graden..dus ook goed.Het enige prob wat ik heb is dat mijn hd performance van 100.500 is gedaald naar let wel=3.003.Deze waarde is gemeten met het proggie hd speed v0.14.Ik heb de 4 in1+Pci-latencypatch opnieuw geinstalleerd maar het helpt dus niet.De hd wordt in de bios wel goed herkent als een ata schijf(133) oftewel dma mode 6.Alleen in windows is ie niet vooruit te branden.Iemand anders ook dit prob gehad naar verwisselen van proc? en wat kan ik eraan doen.Heb ook al in apparaatbeheer gekeken en dan wordt er aangegeven dat dit apparaat correct werkt(hd dus).Alleen in de onderste regel moet toch een sinnetje staan zoals :dit apparaat in alle hardwareprofielen inschakelen.En dat mis ik dus,kan verder ook nix selecteeren. :? Wordt er langsamer hand gek van,het systeem is zo wel erg sloom. :(
Iemand die hier raad mee weet?Biosversie is 1011 en ik heb geen raid.Voor meer detail zie sig.

edit// Oh ja, ook bij het opstarten komt het blauwe balkje van windows wel zo'n 20 keer voorbij was voorheen 3* //edit

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
huh? waarom een XP2100 naar een XP2200 upgraden?, moest je van je geld af ofzo?
dat heeft nauwelijks zin en kost bakken met geld

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tijdelijk bij een winkel gewerkt en had nog wat tegoed,de 2100 is naar mijn vrouw doorgeschoven.Vandaar.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
is dat upgraden ??? sjonge jonge das geen prestatie winst |:( geef je geld aan arme kindertjes in andere landen dit is om te lachen....

messchien helpt een clean installetje :)

Verwijderd

Topicstarter
Ben al lid van foster parents.Maar is er niemand die weet hoe ik dit kan oplossen zonder clean install?Kommentaar zit ik namelijk niet op te w8ten.En is het niet zo dat een ieder zelf moet weten wat die wel of niet met zijn spaargeld doet?

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Zou een clean install doen. Lijkt me de beste oplossing.

Verwijderd

vreeeeemd. Is ie alleen trager bij metingen, of is je PC ook daadwerkelijk trager geworden. Misschien is het een bug van hd speed?

Verwijder de IDE controller eens uit je hardware lijstje en laat 'm eens opnieuw detecteren.

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Hotty je hebt 100% gelijk!
Jij beslist zelf wel wat je met je geld doet, let maar niet op die zeikers.
Diegene wat zeiken moeten maar zeiken op die LIEFDADIGHEIDS instellingen die daar managers in dienst hebben met een jaarloon die een ander nog niet in 10 jaar bij elkaar verdiend, of die zich het geld in de zakken steken... DUH!!

Maar ik ben bang dat je idd wel een nieuwe "verse" install moet doen, ik heb namelijk PRECIES hetzelfde gehad, liep wel lekker op de XP2100+ unlockt maar een stuk minder op de xp2200+

Ow ja, doe je de nieuwste bios flashen op je A7V333 de AV33311 dacht ik, dat scheelt een dikke 10 graden :)

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 17:12:
vreeeeemd. Is ie alleen trager bij metingen, of is je PC ook daadwerkelijk trager geworden. Misschien is het een bug van hd speed?

Verwijder de IDE controller eens uit je hardware lijstje en laat 'm eens opnieuw detecteren.
Heb de IDE controller opnieuw laten detecteren en het probleem is verholpen.En bedankt ben weer helemaal tevreden :D

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 21:45

psy

1536 MB PC-2700
:?

1 gig aan ram vind ik al veel maar jij vind dat zelfs te weinig ?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 16:43:
edit// Oh ja, ook bij het opstarten komt het blauwe balkje van windows wel zo'n 20 keer voorbij was voorheen 3* //edit
Ik heb precies hetzelfde probleem met (jammer genoeg) mijn Epox 8K3A. Met mijn oude MSI K7T Turbo 2 was het zo'n 3-6 keer, en nu gaat hij 20-30 keer voorbij...

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Extra300s schreef op 05 augustus 2002 @ 17:26:
Hotty je hebt 100% gelijk!
Jij beslist zelf wel wat je met je geld doet, let maar niet op die zeikers.
Wat ieder doet moet ie inderdaad zelf weten. Helemaal mee eens.
Dat je commantaar mag verwachten moet iedereen ook zelf weten.
Dat de meeste mensen dit niet zo'n verstandige keus vinden, snap ik nml. ook nog wel. Zou zelf nooit zo'n "upgrade" doen.
Wat had zijn vrouw daarvoor, een XP 2000 ? :+

Als je dan toch al iets tegoed hebt van je baas......

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op 05 augustus 2002 @ 18:39:
[...]

Zou zelf nooit zo'n "upgrade" doen.
Wat had zijn vrouw daarvoor, een XP 2000 ? :+

Yeah 8) 8)7 een echte 2000 :+
Als je dan toch al iets tegoed hebt van je baas......
Pagina: 1