Pentium 133 S zonder koeler?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 11:55
Is het mogenlijk dat ik mijn server (een Pentium 133) zonder koeler laat draaien? Dus gewoon alleen een blok, en des noods een 80 mm fan op 7 volt laten draaien tegen het blok aan. Dan is ie gewoon geruisloos. Die 80 MM koeler verplaatst alleen niet zoveel lucht.

Is het mogenlijk of moet er echt een koeler op?

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat is zeker mogelijk, maar als het bakkie te onstabiel word zou ik er een koeler @5volt in doen :)

• the-hell
Erik1 schreef op 05 augustus 2002 @ 16:36:
Dat is zeker mogelijk, maar als het bakkie te onstabiel word zou ik er een koeler @5volt in doen :)
ik ga hem binnenkort oplappen (stofzuigen in die kast :+ )
En dan haal ik hem er wel af. Maar er is helemaal geen circulatie in mijn kast, Aleen een fan in mijn voeding, netwerkkaart en CPU. Dus hij zal niet afkoelen door lucht als ik het wel heb... Maar ik zal even kijken. Wordt zon ouder voeding ook warm? Dan kan ik die koeler bijv. op 7 volt zetten (Weer een geluidsbrond weg)

Werkt zon coolcpu ding op een oude PC, zodat hij de CPU helemaal niet gebruikt tijdens idle (wat hij vaak is)??

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb de voeding van mijn Freesco routertje ook op 5v draaien, voor de rest helemaal geen fans. Er zit een 486DX66 in, een Videokaart, een I/O kaart, 2 Netwerkkaarten en een HDD. Veel hardware dus. De voeding is een 200W DTK voeding, er komt een heel klein beetje koude lucht uit de fan @5volt en je hoort hem helemaal niet. En wat bedoel je met "zon coolcpu ding"

• the-hell
Erik1 schreef op 05 augustus 2002 @ 16:48:
Ik heb de voeding van mijn Freesco routertje ook op 5v draaien, voor de rest helemaal geen fans. Er zit een 486DX66 in, een Videokaart, een I/O kaart, 2 Netwerkkaarten en een HDD. Veel hardware dus. De voeding is een 200W DTK voeding, er komt een heel klein beetje koude lucht uit de fan @5volt en je hoort hem helemaal niet. En wat bedoel je met "zon coolcpu ding"
dat is een softwaretool die ervoor zorgt dat je CPU afkoelt.. ff programmanaam zoeken.

Ik da straks op RH linux draaien met een FTP server, Webserver, Netwerkserver, internetdelen. En dus ook met MySQL en PHP. Ik heb er nu 3 schijven in. Maar die moet ik maar vervangen door 1 ivm. geluid (2 x 2.1 gig + 1 x 8.4 gig )

programma: CPUcool2.2 CPU idle etc.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Zet er een socket A heatsink op, dat pas wel.
Dan kun je em mooi passief later draaien meestal.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• the-hell
bobo1on1 schreef op 05 augustus 2002 @ 17:18:
Zet er een socket A heatsink op, dat pas wel.
Dan kun je em mooi passief later draaien meestal.
socket A koelers genoeg hier :)

Maar past dat er echt op? Het gebeuren dat er nu op zit, zit met ijzerdraden vast en kan alle kanten opschuiven 8)7

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Is vorige week nog 2 keer voorbij gekomen....

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.