Kortom, zoals ik hier heb begrepen:
Voor een budget van max 200euro kan je het best de dreamcast kopen ipv. Playstation 1.
Ondanks;
- Geen nieuwe spellen meer te verwachten/te koop voor DC
- DC is uit productie en zal dus ergens tweedehands of in de opruiming gescharreld moeten worden
- Binnen max. 2 jaar er geen spellen meer zijn te verkrijgen, met uitzondering van wat gekopieerde en tweedehandjes.
- Voor de playstation worden nog steeds nieuwe spellen uitgebracht, ondanks dat ze er grafisch misschien wat minder uit zien, en je kan de PS1 makkelijk aansluiten op een standaard bijbehorend TFT schermpje. Makkelijk voor de kids achterin de auto op vakantie (en voor vertegenwoordigers die wat uurtjes over hebben..)
Pro;
- Betere Graphics en goede games zijn beschikbaar
- geen modchip nodig, alhoewel zo'n PLaystaton 1 modchip ook niet onbetaalbaar is in praktijk, dus in mijn optiek niet echt een voordeel voor de DC.
Duidelijk, geheel duidelijk

----
Maar nu hetzelfde verhaal mits ik een budget heb van zeg max. 350 euro?
Waar gaat dan de voorkeur naar uit??

- Playstation 2 ; veel/meeste spellen, meest verkocht, compactible PS1 en DVD
speler. tevens na modden gekopieerde spellen speelbaar.
- XBOX ; minder spellen, tot nu toe nog niet echt goed verkocht, vergelijkbaar met een goede gamers PC (die ik al heb), dure randapparatuur, DVD mogelijkheid en modden is zeer lastig. Dus gekopieerde spellen kan je niet op rekenen. Ook zullen de meeste PC's dezelfde spellen sneller en mooier kunnen gaan draaien, zker met de nextgen grafische kaarten (radeon 9700, Nvidia Omen NV30 etc).
- Gamecube; nieuwste van het stel, redelijk verkocht, geen DVD. Geen gekopieerde spellen. vrijwel alleen mooie games beschikbaar en goede recensies ervan. verder is het de compacste van het stel. en de goedkoopste.