Toon posts:

[XP] Installatie lukt maar niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal.

Vandaag wou ik mijn tweede systeem opnieuw formatteren en windows XP herinstalleren (vraag niet waarom :9). Echter de installatie mislukt altijd :'(

Ik boot dus vanaf cd om zo de installatie te kunnen starten. Alles gaat goed op dat punt: ik duw wat toetsen in (enter, f8, ...), ik laat mijn eerste partitie formatteren, hij doet dat, hij kopieert wat files, hij wil rebooten, hij reboot, ... Maar dan (na de eerste reboot) loopt het mis! Na de reboot zie ik het windows XP logon screen en wordt enkele seconden daarna in het setup programma gegooid. Hij probeert wat van de cd-rom te lezen (maar dat lijkt niet de lukken precies, want de cd-rom maakt op dat punt een erg raar geluidje, en dit herhaalt zich elke 10 seconden).. dit duurt zo'n 60-120 seconden, en dan krijg ik een error message:
Fatal Error

An error has been oncountered that prevents Setup from continuing.

One of the components that Windows needs to continue setup count not be installed.

The request could not be performed because of an I/O device error.

Press OK to vies the Setup log file.
Ik duw op OK, maar in de log staat niet meer informatie.

Heeft iemand een idee waar dit kan aan liggen? Mijn windows XP cd is volgens mij niet stuk, want ik de bestanden gewoon weg kopiëren naar de harde schijf op dit systeem. Ik heb ook al geprobeerd de bios virus functie uit/aan te schakelen (heb dat ooit ergens gelezen), maar eveneens zonder resultaat.

Systeem: asus p3b-f moederbord, intel coppermine 700@770, 560 meg ram, creative geforce ddr, soundcard (denk ik) mx 300 (ofzo)

Alvast bedankt!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 15:10

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 16:12:
Hoi allemaal.

Heeft iemand een idee waar dit kan aan liggen? Mijn windows XP cd is volgens mij niet stuk, want ik de bestanden gewoon weg kopiëren naar de harde schijf op dit systeem. Ik heb ook al geprobeerd de bios virus functie uit/aan te schakelen (heb dat ooit ergens gelezen), maar eveneens zonder resultaat.

Systeem: asus p3b-f moederbord, intel coppermine 700@770, 560 meg ram, creative geforce ddr, soundcard (denk ik) mx 300 (ofzo)
Een gekopieerde CD?
Mischien is een deel van de CD kapot, net het deel wat hij dan wil lezen en wat dan niet lukt...

Heb je een andere CD geprobeerd?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Tukk schreef op 05 augustus 2002 @ 16:19:
[...]

Een gekopieerde CD?
Mischien is een deel van de CD kapot, net het deel wat hij dan wil lezen en wat dan niet lukt...

Heb je een andere CD geprobeerd?
Ik heb het met gekopieerde 2 CD's (ik weet niet of het toegelaten is de 'namen' ervan te zeggen, dus dat doe ik even niet) geprobeerd op 2 systemen (ook nog op een oude duron systeem). Allebei hetzelfde resultaat met dezelfde error :/

Verwijderd

Topicstarter
wanhoopspoging: volstaat het om de I386 directory naar de harde schijf te kopiëren en dan via een bootdisk de setup.exe (of setup32.exe?) aan te roepen?

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

ja dat bestaat maar ik zou eerst ff die cd drive vervangen, dat is denk ik het probleem..

http://www.NUiPhone.nl/

Verwijderd

Topicstarter
Nu wou ik dat doen: booten via een bootdisk, en de files uit de i386 directory gewoon naar mijn D partitie kopiëren, en vandaar de installatie starten.

Maar nu zit ik met het probleem dat mijn NTFS partities (alle partities zijn NTFS trouwens) niet herkend worden door mijn bootdisk. Ik heb al geprobeerd een bootdisk te maken via dit systeem (win xp), maar daar staan geen cd-rom drivers op.

Weet iemand raad? :? Op bootdisk.com zie ik ook geen NTFS bootdisks :/

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

ja formateer em naar fat en boot dan :?

http://www.NUiPhone.nl/

Verwijderd

Topicstarter
Neen, want op mijn D partitie staan al mijn files (school-files, downloaded files, games, ...), en deze partitie formatteren komt gewoon niet ter sprake :)
Pagina: 1