xp boot record geformateerd

Pagina: 1
Acties:

• DaProd
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03-2024

DaProd

Who are you?

Topicstarter
Ik heb een dual boot met 98 op C: en XP op D:. Nu dacht ik 98 even te formatteren vanuit dos, en opnieuw te installen. Dit ging vlekkeloos, helaas kwam ik er later achter dat ik nu wel me xp boot record geformat heb. Weet iemand hoe ik opnieuw zon menu-tje creeer. Ik heb al bootmanagers geprobeerd (geen succes). En ik kan wel in system repair komen, maar heb geen idee wat ik daarmee moet... Plzz help..:'(

Greetz DaProd.

The bartender never get's killed

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Welke bootmanagers heb je allemaal geprobeerd dan? Ik had hetzelfde probleem als jij, maar met BootMagic ging het weer goed. :)

• DaProd

DaProd

Who are you?

Topicstarter
bootmagic ook, maar ik heb versie 7.0, volgens mij heeft die geen ondersteuning voor xp.
daarnaast osl_nogwat en een ander vervelend programma die zegt dat die partitie gelocked is ofzo. :S

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:21
Dit staat letterlijk in de faq:
Mocht je na het installeren van Windows 2000 Windows 98 hebben geïnstalleerd en je bootmenu is weg, boot dan vanaf de Windows 2000 CD, kies voor repair en dan voor de optie repair bootmenu.

Last.fm
Films!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
DaProd schreef op 05 augustus 2002 @ 16:08:
bootmagic ook, maar ik heb versie 7.0, volgens mij heeft die geen ondersteuning voor xp.
daarnaast osl_nogwat en een ander vervelend programma die zegt dat die partitie gelocked is ofzo. :S
De 7.0 ondersteunt wel degelijk XP. :+

• DaProd

DaProd

Who are you?

Topicstarter
Erg vreemd, mijn bootmagic 7.0 ziet echt geen xp, als ik handmatig de partitie aangeef werkt ook niet...
Enneh bedankt voor die FAQ sventhemen, maar ik heb 't over xp, dus niet 2000 :S...
Anyway, nu is mijn probleem omgedraaid: ik heb xp opnieuw geinstalleerd en normaal zou íe direct een bootmenu moeten aanmaken, maar door al dat gekut heeft xp daar vast geen trek meer in hebben gehad. Resultaat: wel xp geen 98 !
Ben een beetje huiverig naar bootmanagers geworden.. WAT MOET IK DOEN ?!

Thanx!

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 14:34

DanceTrend

w0ei

Met XP cd booten, dan Repair Console, dan handmatig ofzo ergens, en kun je een commando FIXBOOT en/of FIXMBR in typen (typ eerst HELP) als t goed is kun je t daarmee oplossen..

• DaProd

DaProd

Who are you?

Topicstarter
Dat had een oplossing kunnen zijn voor mijn eerste probleem idd (wel gedaan, werkte niet door bootmagic). Denk niet dat ik daar mijn 98 mee terug krijg... Ik mis counterstrike nu al ;(

• DanceTrend

DanceTrend

w0ei

Hmm?
Ik had ook een keer boot troubles, kon nooit meer bij xp... FIXMBR gedaan en bootrecord opnieuw ingesteld ofzo, XP bootte weer..
Mja maar je kunt wel XP booten?
En dan werkt BM7 niet? :?

• DaProd

DaProd

Who are you?

Topicstarter
nee, ik heb net vanmiddag een nieuwe xp instal gedaan... pas daarna deed me xp het weer ...
eerst was me probleem: geen xp boot, slechts win98
nu is me probleem wel xp, geen win98 meer ..
kortom hij heeft geen nieuw bootmenu gemaakt, wat xp automatisch wèl hoort te doen!

• Bad_Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 16:18
DaProd schreef op 05 augustus 2002 @ 19:16:
nee, ik heb net vanmiddag een nieuwe xp instal gedaan... pas daarna deed me xp het weer ...
eerst was me probleem: geen xp boot, slechts win98
nu is me probleem wel xp, geen win98 meer ..
kortom hij heeft geen nieuw bootmenu gemaakt, wat xp automatisch wèl hoort te doen!
ik kamp met precies hetzelfde probleem heb ook nog geen oplossing kunnen vinden :(

PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani

• DanceTrend

DanceTrend

w0ei

Ik neem aan dat je Win98 hidden was toen je installede? Of gebruik je NTFS? Zoja, hoe boot je XP dan (welke part.)?

Probeer anders met Partition Magic 7 die dus wel in XP werkt win98 op active te zetten, XP op hidden, dan in 98 bootmagic installen?

Anders weet ik het ook niet hoor :)

• DaProd

DaProd

Who are you?

Topicstarter
Tja zou ik kunnen doen, ben alleen bang dat ik dan niet meer in xp kom...
(en ik heb 98 nu op c: staan in fat32 en xp op d: in ntfs)

• DanceTrend

DanceTrend

w0ei

Euhm hoe kom je dan in XP, die boot files staan zeker op de C: schijf?
Mja das altijd kut, doorelkaarheen...
Als je XP + NTFS wil kun je het beste een aparte boot partitie maken (10 mb, FAT ofzo) en die C: noemen. Intussen Win98 hiden (wordt ook C als je in 98 zit) en dan is XP (NTFS) D:. Als je in XP zit is C[Boot] en D[XP] actief, in 98 alleen C[98].

Maar je hebt m net vanmiddag opnieuw geinstalleerd, is t dan zo erg om t nog een keer te doen?

• DaProd

DaProd

Who are you?

Topicstarter
Hmmmz klinkt idd cool!
Kan iemand me vertellen hoe je dat doet??
Stel:
c: bootpartitie (10mb)
d: win98 (games)
e: winxp
f: overig

Hoe maak ik zo'n bootpartitie?

TIA! DaProd.

• DanceTrend

DanceTrend

w0ei

een boot partitie maak je net als elke andere partitie, het verschil is alleen dat windows XP daar de bootfiles op zet omdat dat C: is. Je moet dus wel XP installeren op E:, dan zal de setup de bootfiles kopieren naar C: (als die wel actief is he) en de rest /windows/ enzo op E: ...

• DaProd

DaProd

Who are you?

Topicstarter
Oke toppie!

Erg bedankt iig, greetz Sanne.

Verwijderd

DanceTrend schreef op 05 augustus 2002 @ 19:01:
Met XP cd booten, dan Repair Console, dan handmatig ofzo ergens, en kun je een commando FIXBOOT en/of FIXMBR in typen (typ eerst HELP) als t goed is kun je t daarmee oplossen..
Ik heb hetzelfde probleem momenteel, op C:98 en D:xp. ik heb C geformateerd, en 98 er terug op gezet, nu heb ik geen boot menu meer. geprobeerd via de xp cdrom te booten, maar dan krijg een "dos achtig" menuutje, en dan kan ik alleen kiezen om te installeren (op een te kiezen partitie) of een partitie te verwijderen. ik vind er niets van een help ofzo... en kan al helemaal niets handmatig invoeren.

wat moet ik nu doen? :?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 17:40:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem momenteel, op C:98 en D:xp. ik heb C geformateerd, en 98 er terug op gezet, nu heb ik geen boot menu meer. geprobeerd via de xp cdrom te booten, maar dan krijg een "dos achtig" menuutje, en dan kan ik alleen kiezen om te installeren (op een te kiezen partitie) of een partitie te verwijderen. ik vind er niets van een help ofzo... en kan al helemaal niets handmatig invoeren.

wat moet ik nu doen? :?

Voor dat scherm kun je ergens kiezen voor install/setup afsluiten etc. Daar moet ook iets van recovery console bij staan.
In de recovery console moet je dan "fixboot" doen.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eigenlijk wat hier staat dus... DanceTrend in "xp boot record geformateerd"

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1