Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB
Verwijderd
Welk merk heb je trouwens? Ik heb begrepen dat de Hydravission bij Hercules beperkt is.
[ff een vraagje tussen door]ToriHino schreef op 05 augustus 2002 @ 15:50:
Ik heb al even gezocht maar niets gevonden, maar dat ligt misschien aan mij![]()
Wat ik probeer is een div-x full-screen af te spelen op de TV-out van m'n radeon, terwijl ik op m'n primary monitor (DVI TFT) gewoon door kan werken...
Als ik echter zo'n divx maximize naar full-screen komt ie altijd op m'n primary monitor terecht, en zie ik op de tv een gedeelte van m'n desktop.....
Met mijn vorige kaartje (Geforce 2MX) ging dit wel, deze zette automatisch een divx full-screen op de tv-out (dus zelfs zonder te maximizen) .
Is dit nu ook mogelijk op een Radeon 8500 ?? Moet dit dan met een speciale viewer of zie ik iets echt eenvoudigs over het hoofd
ik heb ook een Geforce 2MX (400 versie dan wel), maar als de divx maximise (met een willekeurige player) dan krijg ik zwart beeld op de tv-out. alleen als ik de tv als primaire monitor instel dan krijg ik full screen divx en kan ik door werken (vreemd is dan dat bijn taakbalk en icoon'tjes etc, gewoon op de extended blijven staan)..
Gebruikte jij dan ook gewoon de detenators?
[ontopic]
misschien moet je de tv ook maar als primaire selecteren
desktop> settings> advanced> displays > en dan zie je 4schermen staan. Dan zet je de tv tab en pc scherm tab aan. Dan zie je 2 icoontjes bij elk schermsoort staan. Een soort cirkel en 2 vierkantjes. Bij je pc scherm moet je die 2 vierkantjes aanklikken en bij je TV dat rondje achtige ding.
superB
Hier ben ik ook al mee aan het vogelen. Betekent dat dus dat een rondje primary is en vierkantje secondary.bl!kje schreef op 05 augustus 2002 @ 17:37:
als je de radeon full screen op je TV wilt kijken dan moet je je TV als primary zetten en je pc scherm als secundairy. Maar dan kan je je scherm wel maximaal op 1024x(nogwat) zetten.
desktop> settings> advanced> displays > en dan zie je 4schermen staan. Dan zet je de tv tab en pc scherm tab aan. Dan zie je 2 icoontjes bij elk schermsoort staan. Een soort cirkel en 2 vierkantjes. Bij je pc scherm moet je die 2 vierkantjes aanklikken en bij je TV dat rondje achtige ding.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Dit is te vinden op het tabblad Overlay)
Deze optie moet je aanvinken en als je dan een mediaspeler
(ikzelf gebruik BSPlayer), fullscreen zet kan ik op mijn monitor
nog gewoon doorwerken.
Maar ik heb alleen mijn ondertiteling nog niet goed gekregen.
Als ik BSPlayer dan met ondertiteling aanzet loopt deze vast
Te gek ik kan nu eindelijk een normal beeld op mijn monitor toveren ipv dat 60 hz beeld. Met hydravision ga later wel aan de gang.bl!kje schreef op 05 augustus 2002 @ 17:37:
als je de radeon full screen op je TV wilt kijken dan moet je je TV als primary zetten en je pc scherm als secundairy. Maar dan kan je je scherm wel maximaal op 1024x(nogwat) zetten.
Is het ook nog mogelijk om zwarte balk onder en boven te laten verdwijnen? Want dat lukt me nog steeds niet. Wel overscan gebruikt op 800x600 en 640x480 maar dan heb ik weliswaar een vol beeld. Maar knipt hij iets teveel rondom weg lijkt het wel.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Ik heb een Build by ATI Radeon. Overigens lijkt me dat Hydravision by alle merken hetzelfde is, dit is toch onderdeel van de ATI chipVerwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 17:13:
Ik ben wel benieuwd naar antwoorden, want ik sta op het punt er een te bestellen, speciaal voor de dual monitorfunktie.
Welk merk heb je trouwens? Ik heb begrepen dat de Hydravission bij Hercules beperkt is.
[quote]Liquid schreef op 05 augustus 2002 @ 17:31:
[...]
[ff een vraagje tussen door]
ik heb ook een Geforce 2MX (400 versie dan wel), maar als de divx maximise (met een willekeurige player) dan krijg ik zwart beeld op de tv-out. alleen als ik de tv als primaire monitor instel dan krijg ik full screen divx en kan ik door werken (vreemd is dan dat bijn taakbalk en icoon'tjes etc, gewoon op de extended blijven staan)..
Gebruikte jij dan ook gewoon de detenators?
[ontopic]
Ik gebruikte idd gewoon de detonators, daarin kun je je primary beeld clonen en een optie selecteren of video overlay naar je primary of secondary beeld gestuurd wordt. Je hoeft dan niet eens te maximizen (de overlay wordt automatisch full-screen op je secondary beeld gezet).
Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB
Die oplossing had ik idd ook al gevonden. Het is alleen niet echt handig om iedere keer als je een divx wilt zien je primary en secondary beeld weer om te gaan wisselen...bl!kje schreef op 05 augustus 2002 @ 17:37:
Ik ga daarom maar eens wat stoeien met die Theatre mode.. (Zit die trouwens ook in de Omega drivers
Beter kan niet, toch?
P.S. ter info: ik heb Ati Radeon 8500 Tv-out -> S-video -> S-video -> scart -> TV
en 1102 Omega drivers
Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
Verwijderd
Ik heb een ander vraag mbt de TV-OUT. Sinds ik ben overgestapt op de nieuwe Catalyst 2.2 trilt m'n beeld een beetje zowel met als zonder de theathre mode. Met de laatset Omega drivers had ik dit probleem niet.
Iemand enig idee?
Verwijderd
[...]
Ik heb een Build by ATI Radeon. Overigens lijkt me dat Hydravision by alle merken hetzelfde is, dit is toch onderdeel van de ATI chip
Hydravision is hetzelfde ja, maar de Hercules heeft 1 ramdac, alle andere 2. Ik heb begrepen dat het instellen van verschillende resoluties voor verschillende outputs daardoor niet mogelijk is.
Maar vergeef me als ik dat niet juist heb begrepen.
Hoe werkt dat dan? want ik heb met die tweaker wel theater mode aan staan , maar met mediaspeler een avi of mpg afspelen levrt geen full screen op (cloned image)RealCato schreef op 06 augustus 2002 @ 09:41:
Als je Theatre mode gebruikt icm PC beeld als primary en TV beeld als secundary dan moet je gewoon op allebei de monitoren beeld hebben, en zodra je een film gaat afspelen dan gaat je TV fulllscreen die film afdraaien terwijl je PC gewoon bij desktop blijft.
Beter kan niet, toch?
P.S. ter info: ik heb Ati Radeon 8500 Tv-out -> S-video -> S-video -> scart -> TV
en 1102 Omega drivers
Ik ben wat aan het kl*ten geweest met de theatre mode maar het werkt nog steeds niethr15 schreef op 05 augustus 2002 @ 19:05:
Wat jij bedoelt is volgens mij de theatre mode
Dit is te vinden op het tabblad Overlay)
Deze optie moet je aanvinken en als je dan een mediaspeler
(ikzelf gebruik BSPlayer), fullscreen zet kan ik op mijn monitor
nog gewoon doorwerken.
Maar ik heb alleen mijn ondertiteling nog niet goed gekregen.
Als ik BSPlayer dan met ondertiteling aanzet loopt deze vast
Ik kan de theatre mode alleen maar kiezen als ik eerst 'extend my desktop on this monitor' uit vink bij de tweede monitor. Wanneer ik dit echter uitvink, wordt die monitor echter ook meteen 'uitgegrijsd' alsoftie niet meer attached is
Wanneer ik dan met theatre mode aan een divx probeer af te spelen komt ie nog steeds alleen op m'n primary monitor en blijft de TV-out zwart
P.S. Ik gebruik de Omega 1.1.07 drivers
Ook de sub-titles doen het overigens goed