Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Winamp] Mp3's verplaatst, hoe verander je snel playlist ?

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:39
De vraag lijkt me duidelijk, maar heb je hier een programma voor ofzo ?

Ik heb namelijk al mijn mp3's van D:\Sounds naar L:\Sounds verplaatst, maar als ik nu in Winamp een mp3-tje wil draaien doet hij het (natuurlijk) niet.
Want hij kan hem niet op z'n oude locatie vinden.

Aangezien ik een stuk of 300 mp3's heb is het niet te doen! om al die locations te gaan wijzigen. Mijn vraag was dus ook of je hier een programmaatje/snelle oplossing voor hebt :)

Ik heb btw al geprobeerd om ze te moven met partition magic 5 pro, daar zit zo'n speciaal programmaatje bij, maar die veranderd de .m3u bestanden dus niet...

Search doet het nu overigens niet, dus kom niet aan met dat dit al een x aantal keer voorbij is gekomen, verder leverde google en (forum.)winamp.com ook niets op

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

flipjevandejam schreef op 05 augustus 2002 @ 15:20:
De vraag lijkt me duidelijk, maar heb je hier een programma voor ofzo ?

Ik heb namelijk al mijn mp3's van D:\Sounds naar L:\Sounds verplaatst, maar als ik nu in Winamp een mp3-tje wil draaien doet hij het (natuurlijk) niet.
Want hij kan hem niet op z'n oude locatie vinden.

Aangezien ik een stuk of 300 mp3's heb is het niet te doen! om al die locations te gaan wijzigen. Mijn vraag was dus ook of je hier een programmaatje/snelle oplossing voor hebt :)

Ik heb btw al geprobeerd om ze te moven met partition magic 5 pro, daar zit zo'n speciaal programmaatje bij, maar die veranderd de .m3u bestanden dus niet...

Search doet het nu overigens niet, dus kom niet aan met dat dit al een x aantal keer voorbij is gekomen, verder leverde google en (forum.)winamp.com ook niets op
Ik heb net ongeveer hetzelfde probleem gehad. Met winamp is dat niet zo heel veel werk hoor. Gewoon alle MP3'tjes laden in winamp. Die je niet in je playlist wilt hebben deleten en playlist opslaan. Bij mij ging het om iets meer dan 300 stuks (6000 meer ofzo) en ik was daar maar een uurtje aan kwijt ongeveer schat ik.

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

• flipjevandejam
Ja maar het moet toch ook wel sneller kunnen !?! Bij mij is dat nogal een werk aangezien al mijn mp3's ook over verschillende mappen staan verspreid, dan ben je echt een half jaar bezig met al die mappen langsgaan ;( :(

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:38
dat is toch niet zo lastig,je klikt gewoon de hoofd dir(bij mij is het schijf g) aan van de mp3's en zo heb je ze allemaal in 1 x te pakken

Soms weet ik het ook niet meer.........

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

flipjevandejam schreef op 05 augustus 2002 @ 15:31:
Ja maar het moet toch ook wel sneller kunnen !?! Bij mij is dat nogal een werk aangezien al mijn mp3's ook over verschillende mappen staan verspreid, dan ben je echt een half jaar bezig met al die mappen langsgaan ;( :(
Bij mij staan ze ook in verschillende mappen :). Je kan in winamp gewoon de hoofdmap selecteren en dan worden automatisch ook de submappen geladen. Het valt echt wel mee hoor. Bovendien zie je dan weer eens welke muziek je alemaal hebt. Misschien zit er wel wat tussen wat je eerst niet in je playlist had staan (of andersom natuurlijk).

Je kunt je playlist natuurlijk ook openen in een texteditor en zo handmatig alle locaties wijzigen. Als c:\mp3 d:\mp3 is geworden kun je dit natuurlijk heel snel wijzigen.

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 14:12

tozzke

aka tozzert

als je nou gewoon heel de map "L:\Sounds\" in winamp add..... en dan degene die je niet wilt deleten

simple as that

btw: 300 mp3's is niet veel, ik doe het ook zo met de 4000 mp3's die op m'n HD staan... en dan ook nog een stuk of 10 cdroms ;)

edit:

ik zie net dat er 2 voor me waren ;)

• flipjevandejam
Je kan zo misschien wel alle mp3's in die map selecteren en openen in een playlist, maar ik wil ze niet allemaal ! Ik wil degenen die ik nu al in een playlist heb zitten !

Ik zat zelf idd ook al te denken aan een programmaatje waarmee je simpeltjes een playlist edit door bijvoorbeeld van d:\sounds --> g:\sounds van te maken, maaar mijn grote vraag is hoe maak je dat in een (.bat ?)-programmaatje ???

• marklakeman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-11 13:26
Je playlist openen in kladblok, crtl+h, zoeken naar C:, vervangen door L: op vervangen blijven klikken tot je klaar bent :d

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 14:12

tozzke

aka tozzert

is het btw niet zo dat wanneer je de oude .m3u verzet naar die nieuwe partitie dat hij automatisch alles mee overneemt... ik heb net namelijk ff een .m3u file geopend in kladblok... en er staan geen driverletters voor...... (alleen de nummers die op een ANDERE partitie stonden, hadden wel een driveletter ervoor)

(mits je de mappen zelf natuurlijk helemaal aangepast hebt)

worth a try I guess

edit:

DAMN WEER iemand met een soortgelijke oplossing ;)

Verwijderd

Het is heel simpel jongen, je opent de playlist gewoon met notepad ofzoiets en dan doe je replace D:\sounds met G:\sounds of whatever, alles replacen en klaar is flipjevandejam! :*)

Geen aplaus, is niet nodig :P

Verwijderd

oeps, twee mensen voor me! |:(

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:54

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Als je nou eens je playlist in word opent, en dan search and replace gebruiken, en dan zoek je op sounds\ en vervang je door L:\souds\

Klaar :)

|:( sjeez, hoezo traag...

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

:o Nee zeker niet als je al de derde met deze tip bent :o
Te laat zie ik :+

• flipjevandejam
Wacht, je hebt het hele change driveletter gedoe zoals jullie (en ik) hierboven beschrijven, Tozzman heeft namelijk gelijk, als je de .m3u op een andere hd zet hij ook gelijk de location overneemt en je dus helemaal niets hoeft te veranderen (hehehe, sorry mensen)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:16
.m3u zijn tekstbestanden, die kan je met een teksteditor te grazen nemen, indien nodig.

(hoezo traag :P )
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.