geel, rood zwart?

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61516

Topicstarter
miiddag,

ik heb een auto radio en die wil ik inbouwen, het is een gebruikte en daarom zitten het gele draadje het zwartje en het rode draadje met plakband bij elkaar.
Zwart en Rood snap ik dat is min en plus maar WIE WEET WAT HET GELE DRAADJE BETEKEND DAT UIT MIJN AUTO RADIO KOMT????? 8)7

BEDANKT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32557

geel is vaak een constante plus.
je moet even kijken of er tekst op de draden staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Anoniem: 61516 schreef op 05 augustus 2002 @ 15:20:
miiddag,

ik heb een auto radio en die wil ik inbouwen, het is een gebruikte en daarom zitten het gele draadje het zwartje en het rode draadje met plakband bij elkaar.
Zwart en Rood snap ik dat is min en plus maar WIE WEET WAT HET GELE DRAADJE BETEKEND DAT UIT MIJN AUTO RADIO KOMT????? 8)7

BEDANKT
Koop gewoon een verloopje naar de aansluiting voor jouw radio. Scheelt je later weer een hoop werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-06 17:15

Skef

Ik scheer.me

Vaak is geel de constante plus, en rood de plus vanaf het contactslot. Je kunt ze ook allebei constant maken, zodat je je radio ook aan kan hebben als je de sleutels er niet in hebt...

Andersom zou ik niet doen, want dan kun je iedere keer je radiozenders/klokje opnieuw instellen...

Als er een DIN-stekker achterin zit, kun je deze los kopen met een soort kroonsteen aansluiting eraan, zodat je hier eenvoudig je kabels in kan schroeven... Halfords of Automat hebben dit wel...

Een DIN-stekker/bus is trouwens een 8 polige, je hebt er 2 voor de autoradio: een voor de speakers en een voor de spanning / telefoon / antenne / enz. Ze zijn wel verschillend van elkaar!

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61516

Topicstarter
ok bedankt SKef ik snap hem, bij mij vorige radio was mijn constante plus oranje.
Ik koop wel gewoon een nieuw DIN-stekkertje

bedankt.

paul