Toon posts:

[Slack] Lang wachten op authenticatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Ik heb een probleem, en het grootste deel van het probleem is dat ik niet (meer) weet waar ik verder moet zoeken... Ik heb een firewall/mail doos, en een werkstation. De firewall is voorzien van Slack 8.0, de werkdoos van Slack 8.1. Op de firewall draait postfix met allerlei toeters en bellen, en een firewall script. In het firewall script staat alles open vanaf het beschermde netwerk (dus ook mijn werkdoos) naar de firewall.

Als ik nu rsh naar de firewall, duurt het erg lang voordat ik geauthenticeerd wordt. Hetzelfde geldt voor pop3 access. Als ik SSH gebruik dan gaat het bliksemsnel. Ra-ra politiepet?! Ik heb me helemaal scheel gezocht in de logs, maar kan gewoon niet vinden waar het aan zou kunnen liggen. Dat rsh wat langzaam gaat vindt ik niet zo erg, maar ik zou het erg fijn vinden als die pop3 authenticatie wat sneller verloopt..

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Waarschijnlijk reverse DNS die niet lekker wil. De machine probeert eerst je IP te resolven naar een DNS naam voor de logs, en pas als die timeout krijg je verbinding.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook gekeken naar DNS resolving, maar dat -lijkt- goed en snel te gaan. De firewall is ook DNS voor mijn lokale lannetje en als ik een ping doe naar een van de werkstations resolved ie gewoon direct...

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Ja, let op dat het over reverse DNS resolving gaat he, dus het vertalen van een IP adres in een hostname!!
Heb je in je DNS server een reverse zone opgenomen?? (Bij een 192.168.1.x netwerk bijv. is de zonenaam dan 1.168.192.in-addr.arpa)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
Ahhhh.. Effe gluren dan... Euhhhh.. Lijkt erop van niet. Hoe doennik da?

Hmmm.. Heb toch nog effe zitten prutsen, maar dit:
code:
1
host 192.168.10.10

geeft direct antwoord.... Da's toch reverse?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2002 19:55 . Reden: Effe verder gezocht... ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem gevonden: identd draaide niet op de machine waar ik vanaf pop3 client startte, en waar ik rsh vanaf deed. Geinstalleerd, en alles draait als een zonnetje....
Pagina: 1