Ok. Ik heb een probleem, en het grootste deel van het probleem is dat ik niet (meer) weet waar ik verder moet zoeken... Ik heb een firewall/mail doos, en een werkstation. De firewall is voorzien van Slack 8.0, de werkdoos van Slack 8.1. Op de firewall draait postfix met allerlei toeters en bellen, en een firewall script. In het firewall script staat alles open vanaf het beschermde netwerk (dus ook mijn werkdoos) naar de firewall.
Als ik nu rsh naar de firewall, duurt het erg lang voordat ik geauthenticeerd wordt. Hetzelfde geldt voor pop3 access. Als ik SSH gebruik dan gaat het bliksemsnel. Ra-ra politiepet?! Ik heb me helemaal scheel gezocht in de logs, maar kan gewoon niet vinden waar het aan zou kunnen liggen. Dat rsh wat langzaam gaat vindt ik niet zo erg, maar ik zou het erg fijn vinden als die pop3 authenticatie wat sneller verloopt..
Als ik nu rsh naar de firewall, duurt het erg lang voordat ik geauthenticeerd wordt. Hetzelfde geldt voor pop3 access. Als ik SSH gebruik dan gaat het bliksemsnel. Ra-ra politiepet?! Ik heb me helemaal scheel gezocht in de logs, maar kan gewoon niet vinden waar het aan zou kunnen liggen. Dat rsh wat langzaam gaat vindt ik niet zo erg, maar ik zou het erg fijn vinden als die pop3 authenticatie wat sneller verloopt..