adpolderman, met de lp8000 kan je niks aanvangen, je moet een copper DB9 of HSSDC hebben , met GBIC is ook goed maar dit komt op hetzelfde neer,een GBIC is een verwisselbare adapter waarbij je kunt kiezen of je een GBIC lichtpulse of DB9 of HSSDC kiest,de GBIC alleen kost je normaal winkelprijs reeds +- $ 200 afhankelijk van het merk.
de T-card + bijkomende benodigheden kan je vinden bij
www.cinonic.com ik weet echter niet wat er met cinonic gaande is ze zijn momenteel niet te bereiken.
Als je deze en ander goedkope oplossingen gebruikt hou er dan wel rekening mee dat je hiermede de snelheid van je schijf beperkt tot 100MB/S en niet 1GB/S daarvoor heb je een
array nodig, deze kost algouw $ 4000 nieuw voor enkel de array waar je dan 6 of meer HDs kunt inplaatsen meestal hotplug.
Als je Fibre Channel wilt gebruiken zoals het moet is het extreem duur,het is echter ook extreem snel,veilig en bijna onverslijtbaar,tenminste ik heb nog geen enkele uitval gehad de laatste 3 jaar.
Ik werk met een raid array 12 x 36 gig enclosure chassis ss-1201-fcall van Xyratex + Mylex 3000 controller ,zulk systeem kost je al vlug $ 15.000
Je kunt eens rondkijken op Ebay maar let dan goed op wat je koopt en of je garantie krijgt en het mag terugsturen of je bent een hoop geld kwijt aan iets waar je niks kan mee aanvangen.
Je mag mij altijd mailen met vragen,maar hou er rekening mee dat ik je niet altijd direct kan antwoorden,ik heb een aantal mensen aan het werk ben soms nogal veel in het buitenland,ik heb nu maar 4 uur slaap per nacht.