Toon posts:

fibre channel interface hd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Weet iemand mischien een oplossing?
Ik heb namelijk een hd met fibre channel interface.
Wie weet wat ik nodig heb om dit ding aan de praat te krijgen?

Groetjes,

Ad

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Een kaart die daar support voor heeft ;) , maar die dingen zijn DUUR!!! Waarom heb je eigenlijk Fibre Channel genomen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem met iemand geruild, dacht dat het scsi was.
Weet jij wat voor soort kaart ik daar voor nodig heb?
deze kwam ik wel tegen maar weet niet of ik er wat aan heb:LightPulse LP8000E-N1-EMC
Emulex 64BIT PCI Fibre Channel Adapter.

Nieuw in doos !!!

Nieuw prijs ongeveer 1800 euro ex.BTW.

Voor meer info :
http://www.emulex.com/products/fc/index.html

of download de PDF :
http://www.emulex.com/products/fc/ds_pdf/lp8000.pdf
Website: http://www.emulex.com/products/fc/index.html

is dat wat ?

Of heeft iemand mischien interesse in mijn hd?

• Lennieboy83
Het is ook SCSI, alleen zit er een Fibre Channel interface op, en die 1800 euro dat was te verwachten jah. Ik heb ze ook van ATTO gezien btw :)

• Lennieboy83
hier ook en lnk http://www.fibrechannel.nl

Verwijderd

Topicstarter
dus heb ik wel wat aan dit produkt?
LightPulse LP8000E-N1-EMC

Alvast bedankt!

• Lennieboy83
jah tuurlijk heb je er wat aan maar ik heb gelezen dat als je niet meer dan xx aantal drives eraan hebt zitten dat het niets aan snelheid uitmaakt in vergelijking met een LVD kabel, dus als ie nieuw is en je wilt geld besparen zou ik m inruilen voor een 68/80 pins versie, scheelt wel even wat duiten.

• Lennieboy83
64 bits? Ik weet niet in wat voor pc je hem gaat inbouwen, en of ie 64 bits pci sloten heeft dus, als het een dual processor bord is dan kan het wel maar als je een huis & tuin bordje hebt dan zou je voor 32 bits moet kijken.

Verwijderd

Ja ken die aansluiting, 40-pins of niet? Moet je inderdaad in een bepaalde fibrechannel Backplane stoppen en die aansluiting op controller. Is alleen wel duur maar kan megasnel zijn!

Verwijderd

Hoe groot is die HD, je hebt niet alleen een fc controller nodig want daar kun je geen HD 40 polig aan koppelen. ik heb momenteel 20 Hds lopen van 18 + 36 gig lopen op Fibre channel.
Als het is voor data opslag en niet bootebel is de beste controller qlogic 2100 deze is aan een betaalbare prijs te krijgen, daarbij heb je echter nog een adaptercard nodig voor aansluiting op de HD, dit is een adapter met 40 pin aansluiting/DB9 of HSSDC.
Ik vind het eerlijk gezegd niet de moeite voor aansluiting van 1 HD tenzij je overweegt om later uit te breiden en meerder Fibre channels te gebruiken, dan kan ik je wel van dienst zijn ,ik heb nog een spiksplinternieuwe raid array staan met 8 xHds IBM 36gig totaal 288 gig. FC voor ¤ 5000, kost normaal het 3 dubbele kompleet startersklaar controller en kabels inbegrepen.

Verwijderd

Topicstarter
De HD is 73 gb, de controler kan ik kopen voor 300 euro.
Ik heb geen razendsnel systeem , maar zou er eventueel wel eentje willen bouwen.

Maar als iemand deze schijf zou willen ruilen, stel ik een voorstel op prijs!

Groetjes,

Ad

Verwijderd

kan jouw hd momenteel niet gebruiken,heb nog 5 hotplug reserve HDs liggen van 18 en 36 gig.
Als je meer wilt weten over Fibre Channel kijk dan eens naar de onderstaande link,is heel leerzaam voor beginners

www.phfactor.net/fc/intro.html

• Lennieboy83
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 18:48:
De HD is 73 gb, de controler kan ik kopen voor 300 euro.
Ik heb geen razendsnel systeem , maar zou er eventueel wel eentje willen bouwen.

Maar als iemand deze schijf zou willen ruilen, stel ik een voorstel op prijs!

Groetjes,

Ad
Welk merk is t? Is ie nog nieuw of niet?

Verwijderd

Topicstarter
dit is hem: seagate cheetah ST 373405FC 73,4 GB 3.5" 5.6ms 4Mb Fibre Channel, hij is zo goed als nieuw, zit nog verpakking bij.

Verwijderd

dit is hem: seagate cheetah ST 373405FC 73,4 GB 3.5" 5.6ms 4Mb Fibre Channel, hij is zo goed als nieuw, zit nog verpakking bij.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat kun je zoal gebruiken als ruil?

Verwijderd

Topicstarter
alles wat met pc te maken heeft
heb nu een pentium 2 450 mhz , 2 scsi schijven van 9 gb , 512 ram.
Graag wil een nieuw systeem samenstellen dus , noem maar wat.

Verwijderd

heb nog een AMI megaraid Entreprise 1300 scsi controller,is in uitstekende staat, AMI is verleden jaar overgenomen door LSILOGIC,hieronder de link. vermits je met scsi werkt is dit mischien een kans om een proffesionele raidkaart te bekomen.
http://megaraid.lsilogic.com/support/doclibresult.cfm

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal me er even in gaan verdiepen wat ik hier mee kan!

in ieder geval bedankt voor het aanbod, je hoort nog van me!

Groetjes,

Ad

Verwijderd

Topicstarter
@Liebert , Ik kan de controller:LightPulse LP8000E-N1-EMC
overnemen voor 150 euro.
Je zij dat je ook nog een adaptercard nodig hebt, weet jij wat voor en waar ik deze kan vinden?
Ik wil namelijk toch kijken of ik de hd in een nieuw systeem kan bouwen.

Ik hoop dat je me wilt helpen, schijnbaar heb jij er nogal veel verstand van.

Groetjes,

Ron

• Lennieboy83
Dit soort dingen zijn volgens mij nieteens in de normale pc winkel te krijgen, is professioneel spul dat namelijk ;)

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-01 21:18

tricktrac

PPro smp

Wat je nodig hebt is een t-card. Zoek eens op ebay (internationaal) en je vind ze wel. Ongeveer een dollar of 50. De controller die jij noemt, kan ik niet terug vinden bij emulex, of via google. Klopt dat type nummer wel? (een 7000e is er wel, maar van de 8000 niet)

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

• tricktrac

tricktrac

PPro smp

De FC kaar moet natuurlijk wel een koper interface hebben, en geen glas. Als het een glas interface is kun je e.e.a. wel vergeten.

Verwijderd

Topicstarter
hier staat hij: http://www.emulex.com/products/fc/index.html
het is de lp 8000.
Het is de N1 is dit een glas interface?
LP8000-F1 embedded multi-mode optic interface
LP8000-T1 copper BD9 GBIC interface
LP8000-N1 multi-mode optic GBIC interface

Alvast bedankt

• tricktrac

tricktrac

PPro smp

Als ik e.e.a. zo lees, is dat een glas interface ja. Dat is dus (helaas) geen werkende combo.

Verwijderd

adpolderman, met de lp8000 kan je niks aanvangen, je moet een copper DB9 of HSSDC hebben , met GBIC is ook goed maar dit komt op hetzelfde neer,een GBIC is een verwisselbare adapter waarbij je kunt kiezen of je een GBIC lichtpulse of DB9 of HSSDC kiest,de GBIC alleen kost je normaal winkelprijs reeds +- $ 200 afhankelijk van het merk.
de T-card + bijkomende benodigheden kan je vinden bij
www.cinonic.com ik weet echter niet wat er met cinonic gaande is ze zijn momenteel niet te bereiken.
Als je deze en ander goedkope oplossingen gebruikt hou er dan wel rekening mee dat je hiermede de snelheid van je schijf beperkt tot 100MB/S en niet 1GB/S daarvoor heb je een
array nodig, deze kost algouw $ 4000 nieuw voor enkel de array waar je dan 6 of meer HDs kunt inplaatsen meestal hotplug.
Als je Fibre Channel wilt gebruiken zoals het moet is het extreem duur,het is echter ook extreem snel,veilig en bijna onverslijtbaar,tenminste ik heb nog geen enkele uitval gehad de laatste 3 jaar.
Ik werk met een raid array 12 x 36 gig enclosure chassis ss-1201-fcall van Xyratex + Mylex 3000 controller ,zulk systeem kost je al vlug $ 15.000
Je kunt eens rondkijken op Ebay maar let dan goed op wat je koopt en of je garantie krijgt en het mag terugsturen of je bent een hoop geld kwijt aan iets waar je niks kan mee aanvangen.
Je mag mij altijd mailen met vragen,maar hou er rekening mee dat ik je niet altijd direct kan antwoorden,ik heb een aantal mensen aan het werk ben soms nogal veel in het buitenland,ik heb nu maar 4 uur slaap per nacht.

Verwijderd

ik heb even voor jou wat zoekwerk gedaan in mijn vroegere brochures , voor goede adapters kun je bij CS Electronics terecht
www.scsi-cables.com/fibre-channel-adapters.htm

voor controller ben je het goedkoopste af met een qlogic 2100 FC,deze kun je 2dehands op Ebay kopen voor +- $100 maar zie wel dat je een copper interface hebt, het voordeel van dit type is dat je als leek geen configuratie moet doen tenminste als je alles goed aangesloten hebt,je hebt ook nog een DB9/HSSDC kabel nodig tussen je controller en adapter/schijf afhankelijk van de type aansluiting voor deze kan je ook terecht bij CS Electronics

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt allemaal!
@Liebert weet jij wat voor snelheid deze controller heeft?

Groetjes,

Ad

Verwijderd

snelheid is 1 gb/sec
serie 2100 wordt nu niet meer gemaakt
serie 2200 is ook 1gb/sec
serie 2300 is 2 gb/sec
alle software is te downloaden bij qlogic
Pagina: 1