Hubs met elkaar verbinden

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:35

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Ik had mijn netwerkje prima aan de gang tot het ging onweren. Of het met elkaar te maken heeft weet ik niet maar in ieder geval werkt de verbinding tussen twee hubs in mijn netwerk niet meer. Wat ik weet: de uplink werkt van de ene hub niet meer en een normale poort van de ander niet meer. Voor de rest werken alle andere poorten wel . Nu mijn vraag: hoe verbind ik twee hubs aan elkaar op de gewone poorten? Moet dat met een cross-cable of een gewone kabel?

De search werkt in ieder geval niet...

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Verwijderd

cross

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03-2025
werken crosscables wel op de normale poorten?

Verwijderd

Niet noodzakelijk met een cross, meeste goede hubs hebben een uplink poort. Die kun je met een normale kabel verbinden met bijv poort 1 van de volgende hub.
Meestal is dit de laatste poort op een hub, en met een klein schakelaartje zet je die ene poort in uplink mode.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

biertje-blijf-bij-me schreef op 05 augustus 2002 @ 15:20:
werken crosscables wel op de normale poorten?
Waarom niet? Als je geen uplink poort hebt, zul je wel een cross er tussen moeten prakken. (BTW een uplink poort is een gecrossde poort, meestal is de uplink de cross versie van poort 1, dus als je dan de uplink gebruikt kun je niet gebruik maken van poort 1 en anders om)

buit is binnen sukkel

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

We hebben ook nog zo iets als een FAQ:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/19#19 :z

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.