Toon posts:

advies gevraagd over swappable harddisk (of alternatief)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag voor mijn werk een oplossing zodat ik zowel thuis als op mijn werk kan werken door domweg een klein pakketje mee te nemen zodat ik mijn data altijd beschikbaar heb (toch wel enkele 100'en Mb's opslagcapaciteit nodig).

Wat is verstandig om te doen? Een verwisselbare harde schijf, een externe harde schijf, of een of ander flash-geheugen?

Bedankt voor het advies... BAS.

Verwijderd

Ikzelf het twee van die slede apparaten gekocht waar je een HD in kan plaatsen. Deze stop je in een 5 1/4 slot in je pc's. En ik moet zeggen dat het goed werkt. Die dingen kosten rond de 15 euro.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Een harde schijf in een rack (verwisselbaar dus, inderdaad) is heel gemakkelijk. Houd wel rekening met back-ups. Als je de schijf verliest ben je al je wek anders kwijt. :D

Die swappable racks zijn NIET hot-swappable, dat kan enkel bij de dure SCSI-racks. Die kosten ongeveer 60 eurotjes.

Wanbeleid is ook beleid.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:08
Ligt er natuurlijk maar net aan wat je wilt. en wat je voorkeur heeft.

Onder welke OS het moet draaien wat voor interface's er hardware matig aanwezig zijn, of je voor -kwantiteit- opslag of snelheid gaat, etc, heb je rechten om drivers teinstalleren etc etc.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

HermeS schreef op 05 augustus 2002 @ 15:15:
Ligt er natuurlijk maar net aan wat je wilt. en wat je voorkeur heeft.

Onder welke OS het moet draaien wat voor interface's er hardware matig aanwezig zijn, of je voor -kwantiteit- opslag of snelheid gaat, etc, heb je rechten om drivers teinstalleren etc etc.
Voor bovengenoemde removable racks heb je geen drivers nodig, behalve een schroeven-driver. :+

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
't Gaat dan ook alleen maar om data-opslag, om mee te werken zal ik eerst alle data kopieren naar een fixed harddisk waar ook alle programmatuur op is geinstalleerd en aan het eind van de dag zet ik het weer op de harddisk die mee de auto ingaat....

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-03 20:15
gewone hd ervoor gebruiken is misschien wel link, dingen zijn tamelijk "fragile" :)

hoewel, als je een hd gebruikt van 2gb die je vast wel ergens voor een spotprijsje kunt krijgen, zou er niet zoveel verloren kunnen gaan.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Pagina: 1