Toon posts:

Partitioneren 80 gig schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg die search niet aan de gang, dus dan maar een nieuw topic over een uitgekauwt onderwerp: partitioneren.

- Mijn nieuwe schijf 80 gig IBM, wordt in fdisk niet volledig gezien. Doe ik iets fout?

- Aankoppelen in winxp en dan met PM bewerken lukt niet omdat winxp een foutmelding geeft bij opstarten.

Heeft iemand een simpele oplossing voor mijn probleempje.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 20:27
De schijf in % indelen zal moeten werken.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-03 10:53

Gé Brander

MS SQL Server

Ook dat werkt natuurlijk niet. 10% van 10Gb van de 80Gb schijf is echt maar 1Gb.
Je zou met PQMagic of zo aan de gang moeten gaan. Beperking van FDISK is dit dus.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
RedHat schreef op 05 augustus 2002 @ 14:59:
De schijf in % indelen zal moeten werken.
misschien heb ik een oude versie van fdisk??

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 23:50
Soms in de bios de harddisk op auto detect zetten wil wel eens helpen!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 20:27
c7007en nogeenzooiletters: Je snapt me niet. Als je hem in % indeelt, en dan winxp erop gooit, dan partition magic, zou het moeten werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 15:02:
[...]

Je hebt idd een oudere versie van Fdisk en met een nieuwe zouw je wel de hele 80 G moeten zien maar met de oude kan het ook doormiddel van procenten in te geven ipv MB's dan werkt het dus ook met de oude FDISK.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 15:02:
[...]

Ook de nieuwste helpt maar ten dele. Ik geloof dat de FAT32 versie van FDISK weer een maximum heeft van 38G of zo. Correct me if I am wrong!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

RedHat schreef op 05 augustus 2002 @ 15:04:
c7007en nogeenzooiletters: Je snapt me niet. Als je hem in % indeelt, en dan winxp erop gooit, dan partition magic, zou het moeten werken.
Dan kan je dus ook gewoon een 8Gb partitie aan kunnen maken (zonder procenten) en dan Windows en dan PQMagic. Dat komt toch op hetzelfde neer dan?

c70070540 = c7007en nogeenzooicijfers en niet c7007en nogeenzooiletters ;)

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar was een van de twee slave mogelijkheden niet goed voor winxp. Nu start ie wel op naast mijn bestaande schijf.

Ziet ie maar 32 gig!! Wat een gezeik, ligt dit aan een bios instelling misschien??

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 15:13:
Blijkbaar was een van de twee slave mogelijkheden niet goed voor winxp. Nu start ie wel op naast mijn bestaande schijf.

Ziet ie maar 32 gig!! Wat een gezeik, ligt dit aan een bios instelling misschien??
Dat bedoelde hierboven al. 32Gb dus. Nee dat is een beperking van FDISK. Dus: Wil je je partitie in een grotere enkele partite hebben, dan zal je toch echt PQMagic of zo moeten gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op 05 augustus 2002 @ 15:15:
[...]

Dat bedoelde hierboven al. 32Gb dus. Nee dat is een beperking van FDISK. Dus: Wil je je partitie in een grotere enkele partite hebben, dan zal je toch echt PQMagic of zo moeten gebruiken.
Dat is in PQmagic.

Please help me!

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-11-2025

Dim

Voor dit soort grote schijven de FDISK.EXE versie van Windows ME gebruiken. De versies van Windows 95 en 98 werken niet goed daarmee! Check ook of je de laatste versie van je BIOS hebt, vaak bevatten updates support voor grote disks...
PartitionMagic zou het sowieso moeten doen, wat gaat er mis als je daarmee partitioneert en format?

My other computer is your windows box.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik misschien een verkeerde schijf meegekregen??

Verwijderd

Topicstarter
Dim schreef op 05 augustus 2002 @ 15:23:
Voor dit soort grote schijven de FDISK.EXE versie van Windows ME gebruiken. De versies van Windows 95 en 98 werken niet goed daarmee! Check ook of je de laatste versie van je BIOS hebt, vaak bevatten updates support voor grote disks...
PartitionMagic zou het sowieso moeten doen, wat gaat er mis als je daarmee partitioneert en format?
Blijkbaar ziet PQmagic het niet goed, wat hij geeft echt maar 32239 mb aan!

En hoe kan ik aan de fdisk.exe versie van win me komen?

ik heb een via a7V mobo, lijkt me dat die bios daar geen probelemen mee moet hebben.

• VooDoo|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-12-2013
Kijk eens naar de jumpers aan de achterkant. Grote schijven hebben altijd een optie om de size te limiteren via een jumper. Zal iets heten in de lijn van 'Limit this drive to XX Gb' ofzo.

Verwijderd

Met Partition Magic Van Powerquest mot het lukken hor gebruik het zelf ook alles wijst voorzich in dat programma.

Its Easy :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Jup, kijk anders even bij microsoft.. daar is een geupdate versie van fdisk beschikbaar..

(en opgeven in % moet ook werken).

En die 32GB is ook simpel te verhelpen door de limitation-jumper van je harddisk af te halen.
(mocht dat niet werken, kijk even in het tweede puntje van de faq).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.