Infinite Loop... Aaaargh!!

Pagina: 1
Acties:

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb al sinds een paar dagen last van VEEL Infinite-loop errors en ik kom er maar niet vanaf!! Hopelijk kan iemand me helpen want ik zou echt niet meer weten wat ik verder kan doen.. Ik wordt er scheitziek van! :( :'(

Het gebeurt altijd als ik een spel doe of een videootje bekijk.. het beeld bevriest en het geluid komt in een loop.. soms verschijnt een BSOD met de melding dat er iets aan de hand is met m'n NV4_disp.. verkeerde drivers dus :?

Dit staat er in m'n event viewer:
The driver nv4_disp for the display device \Device\Video0 got stuck in an infinite loop. This usually indicates a problem with the device itself or with the device driver programming the hardware incorrectly. Please check with your hardware device vendor for any driver updates.

Ik dit al allemaal geprobeerd

-Andere Detonators (o.a. die van Abit zelf)
-Fail/safe instellingen in m'n Bios
-Videokaart Flink aangedrukt + nog een system fan opgezet
-Alle achtergrond programma's gesloten
-Nvidia Driver Help Service disabled
-PCI Texture Memory Size verlaagd tot zelfs 8 mb (was 64)

Wat kan ik nog meer proberen? De hele handel werkte nog stabiel op m'n vorige installatie van XP en daar had ik dezelfde programma's opstaan als nu..

alle suggesties zijn welkom.. please help ;(

spek pc, spek hifi, last.fm

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Windows Crash/Memory dumps FAQ

Zelfde prob en ook met nVidia drivers :?

Veel html troep in die FAQ trouwens zie ik nu :(. Foutje van React zeker ;(

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 22:14
Draai Memtest86 v. 3.0 eens.

Ik denk dat je geheugen rot is.. was bij mij ook het geval toen ik veel ILE's had.

• YoG
  • Niet online
Zal 't allemaal eens proberen.. thanks

Weet iemand ook wat de meest stabiele Detonators zijn ? Voor mij maakt t nou niet uit of ze snel zijn.. als ik er maar een spelletje mee kan spelen..
De default drivers die al in XP zitten hebben geen goede OpenGL ondersteuning waardoor o.a. RTCW niet opstart |:(

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 22:14
30.00 zijn retestabiel hiero..

Maar dat verschilt per systeem.

• YoG
  • Niet online
Dat zijn toch de beta drivers? Die heb ik liever helemaal niet..

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
ik heb hetzelfde probleem met hetzelfde moederbord dat is ook waar het aan ligt. je videokaart krijgt te weinig stroom vanwege een fout in het moederbord. bij revisie 2 van het moederbord is het opgelost. daar is ook het probleem met de te hoge temp aanduiding opgelost. ik ben nu bezig met ruilen voor de nieuwere versie. tijdelijke oplossing is je vcore op +7.5% of +10% te zetten en je agp voltage op 1.6 of 1.7. dat werkt ook bij mij. wel omruilen want je proc wordt hiermee wel +- 10 graden warmer.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Michali schreef op 05 augustus 2002 @ 18:18:
ik heb hetzelfde probleem met hetzelfde moederbord dat is ook waar het aan ligt. je videokaart krijgt te weinig stroom vanwege een fout in het moederbord. bij revisie 2 van het moederbord is het opgelost. daar is ook het probleem met de te hoge temp aanduiding opgelost. ik ben nu bezig met ruilen voor de nieuwere versie. tijdelijke oplossing is je vcore op +7.5% of +10% te zetten en je agp voltage op 1.6 of 1.7. dat werkt ook bij mij. wel omruilen want je proc wordt hiermee wel +- 10 graden warmer.
Nu zie ik ook wat voor mobo ie heeft..

Bekend prob, zie Gigabyte 7VRXP topic |:(
Had meteen gezegd dat je dit mobo hebt :'(

edit:
Nee, toch niet. Hij heeft een GF2MX en die hebben daar geen last van. Lama |:(

• Michali
W3ird_N3rd schreef op 05 augustus 2002 @ 18:42:
[...]

Nu zie ik ook wat voor mobo ie heeft..

Bekend prob, zie Gigabyte 7VRXP topic |:(
Had meteen gezegd dat je dit mobo hebt :'(

edit:
Nee, toch niet. Hij heeft een GF2MX en die hebben daar geen last van. Lama |:(
het lijkt toch anders precies exact hetzelfde als het probleem waar iedereen met dit mobo mee zit. infinite loops heb je anders echt niet. of je doet iets erg verkeerd en dat doet hij niet. kijk maar naar wat die allemaal heeft geprobeerd.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Michali schreef op 05 augustus 2002 @ 18:54:
[...]

het lijkt toch anders precies exact hetzelfde als het probleem waar iedereen met dit mobo mee zit. infinite loops heb je anders echt niet. of je doet iets erg verkeerd en dat doet hij niet. kijk maar naar wat die allemaal heeft geprobeerd.
Ja, maar een GF2MX zuigt toch niet zoveel stroom? Prob was volgens mij toch alleen met GF4Ti en Radeon 8500 kaartjes... :?

• YoG
  • Niet online
Hey bedankt.. ik heb de vcore eerst maar 5% omhoog gedaan want m'n proc wordt al harstikke heet uit zichzelf.. hij kwam net stressed tot iets boven de 70 :| met Cpuidle hou ik m 55.. ik probeer zo wel hogere waardes.. tot nu toe loopt ie nog stabiel! :)

Voor de duidelijkheid, ik heb een 7VRX en niet de 7VRXP. Gelden deze probs dan ook voor mijn mobo? Zoja zou je dan even een linkje kunnen naar dat topic waar jullie het over die mobo probs hebben? Search werkt nl. niet :(

Waar zie ik ergens of ik Rev. 1 of 2 heb? Dit mobo heb ik nog maar een maand of 2 dus misschien zit ik al met een Rev.2 ?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

YoG schreef op 05 augustus 2002 @ 19:16:
Hey bedankt.. ik heb de vcore eerst maar 5% omhoog gedaan want m'n proc wordt al harstikke heet uit zichzelf.. hij kwam net stressed tot iets boven de 70 :| met Cpuidle hou ik m 55.. ik probeer zo wel hogere waardes.. tot nu toe loopt ie nog stabiel! :)
Nee, je moet dan je AGP voltage verhogen, NIET je cpu voltage.
Voor de duidelijkheid, ik heb een 7VRX en niet de 7VRXP. Gelden deze probs dan ook voor mijn mobo? Zoja zou je dan even een linkje kunnen naar dat topic waar jullie het over die mobo probs hebben? Search werkt nl. niet :(
Ja, ook voor jouw mobo. Topic kon je met ctrl+f in PMG vinden : GigaByte 7VRXP KT333

Die P betekend alleen maar iets extra's, lan ofzo, geen zin om dat op te zoeken :|
Waar zie ik ergens of ik Rev. 1 of 2 heb? Dit mobo heb ik nog maar een maand of 2 dus misschien zit ik al met een Rev.2 ?
Staat op je mobo...

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

Voor alle duidelijkheid, infinite loops bij de Nvidia kaarten worden voor 99% veroorzaakt door foutieve bepaling van de "AGP drive strength" (combinatie BIOS/videokaart).

Zie vooral de forums op www.viaarena.com.

Ik heb mijn BIOS moeten downgraden, omdat vanaf versie 1008 van de ASUS A7V, de drivestrength niet juist bepaald wordt.

De meeste aangebrachte oplossingen zijn maar tijdelijke pleisters op de wonden, en het proberen van verschillende drivers is echt zonde van je tijd. Ik heb er zelf ook zo'n 3 maanden meegezeten, totdat ik de oplossing heb gevonden.

Succes ermee, mocht je nog wat willen weten, let me know :)

• YoG
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op 05 augustus 2002 @ 19:57:
Nee, je moet dan je AGP voltage verhogen, NIET je cpu voltage.
Helpt ook niet, heb alle voltages t/m 1.8 geprobeerd-
[ash] schreef op 05 augustus 2002 @ 20:08:
Voor alle duidelijkheid, infinite loops bij de Nvidia kaarten worden voor 99% veroorzaakt door foutieve bepaling van de "AGP drive strength" (combinatie BIOS/videokaart).

Zie vooral de forums op www.viaarena.com.

Ik heb mijn BIOS moeten downgraden, omdat vanaf versie 1008 van de ASUS A7V, de drivestrength niet juist bepaald wordt.
Ja ik heb t idee dat de crashes alleen maar zijn toegenomen sinds ik m'n bios heb geflasht met de laatste F8.. M'n biosscherm freezed nu zelfs als ik IDE Auto detection kies :/
De meeste aangebrachte oplossingen zijn maar tijdelijke pleisters op de wonden, en het proberen van verschillende drivers is echt zonde van je tijd. Ik heb er zelf ook zo'n 3 maanden meegezeten, totdat ik de oplossing heb gevonden.
Dus bij jou hielp een oudere bios erop zetten ?
Succes ermee, mocht je nog wat willen weten, let me know :)
:)

Verwijderd

Drive Strength voor VIA chipsets zou DC of DE moeten zijn. Dat draait hier in ieder geval prima
( www.viahardware.com )

En de laatste, meest stabiele versie voor de nieuwste DDR borden is inderdaad 30.00

Voor KT133 e.d. zou het 29.42 zijn.

(Merk ik niets van, 30.30 draait hier puik)
KT7-RAID / KT133 / GF4Ti4200

WIN ME en XP DualBoot.

• Michali
dus dat zou ook de oplossing voor de 7vrx(p) mensen moeten zijn? gewoon de drive strength omhoog. of waren er nog meer problemen waardoor er een nieuwe revisie nodig was?

Verwijderd

Ik had precies dezelfde problemen, >:) de oplossing voor mij was XP service pack installen _/-\o_ (ivm met de nwe nv4_Disp drivers voor windooz) in combinatie met Detonator 26.53 ! In 1 klap 8)7 van mijn blauwe schermen af!

Verwijderd

Uhh, revisie ? Van wat ?

Vaak moet je de Bios van de PC en de VGA kaart zien te updaten, en bij VIA chipsets de drive strength op DC / DE zetten voor een GF4 als AUTO niet goed werkt. En eventueel de VI/O op 3.5 zetten.

• [ash]

[ash]

Ja ik heb t idee dat de crashes alleen maar zijn toegenomen sinds ik m'n bios heb geflasht met de laatste F8.. M'n biosscherm freezed nu zelfs als ik IDE Auto detection kies
Lijkt me duidelijk, meteen downgraden :)

Verwijderd

Gooi nu lekker de Service PACK XP erop dat doet wonderen!!

• [ash]

[ash]

Ben het niet helemaal eens met ons King Pimmetje ;), maar er is een XP - AMD patch van MS die je kan proberen.

http://files.tweakers.net/Q321178_WXP_SP1_x86_ENU.zip

(gezien SP1 nog niet officieel uit is).

Succes

maar probeer ook eens die downgrade ;)

• YoG
  • Niet online
Tot nu toe gedaan:

-Bios teruggezet naar F2
-30.82 Deto's erop gezet (30.00 krijg ik hier niet geinstalled, is alleen voor Asus :? )
-Drive Strength op DC en DE geprobeerd (dat heb ik bij "Manual AGP Comp. Driving" ingesteld.. :? )
-XP-AMD Patch erop gezet
-Speciale VIA patch geprobeerd die de Infinite loops zou moeten fixen

Resultaat... Niks, nada, noppes ;(

Dus ik ben benieuwd
-of ik die beta XP Pack legaal kan krijgen, zoja, waar? :)
-waar stel ik die VI/O in op 3.5 ?

Het vreemde is dat mijn hele systeem in de eerste maand gewoon harstikke stabiel heeft gelopen.. Ik had toen XP er al een tijdje opstaan en na een tijdje kreeg ik last van de freezes... 9 van de 10 keer verschijnt er trouwens GEEN bsod.. dus XP er opnieuw opgezet maar dat hielp dus niet...

wordt hier echt scheitziek van |:(

Maar bedankt voor alle reacties so far :*)

• Michali
heb je nou wel je vcore omhoog gedaan. als dat niet helpt. probeer eens je agp voltage op 1.6 en je vcore op +10% als die het dan njêt doet dan weekutnie. dan zal het wel weer wat anders zijn.
Als je een 1.0 of 1.1 hebt zou ik hem toch proberen om te ruilen voor een 2 voor als je een nieuwe kaart wil gaan kopen later. Het is toch een fout en zonder dat is hij toch echt stabieler.
Je zegt ook dat je proc erg heet is. Dat is met de nieuwe revisie ook opgelost, het is niet dat hij heet is maar dat het moederbord hem te heet aangeeft. dus.

• [ash]

[ash]

Vergeet niet met een tooltje zoals WPRCEDIT te kijken of de AGP drive strength daadwerkelijk goed gaat. In mijn geval kon je veranderen wat je wil in de bios, bij versie 1008 of hoger werd de uiteindelijke waarde niet dat geen wat ik had ingesteld (en ook niet de juiste).

btw. De AGP-drivestrength is afhankelijk van chipset van het MB en de videokaart.

Het infinite loop probleem is zo wispelturig dat het eerder een HW dan een SW probleem is, en waarschijnlijk heb je de laatste tijd er meer last van ivm de warmte.

• Michali
bij mij ligt het aan mijn mobo (hw probleem)

• YoG
  • Niet online
[ash] schreef op 06 augustus 2002 @ 19:00:
Vergeet niet met een tooltje zoals WPRCEDIT te kijken of de AGP drive strength daadwerkelijk goed gaat. In mijn geval kon je veranderen wat je wil in de bios, bij versie 1008 of hoger werd de uiteindelijke waarde niet dat geen wat ik had ingesteld (en ook niet de juiste).

btw. De AGP-drivestrength is afhankelijk van chipset van het MB en de videokaart.
Probeer ik dat dan even.. maar hoe kom ik er achter wat de juiste strength is? Bestaat er ergens een database op inet waar ik dat kan teruglezen? Want ik ga niet zomaar dingen veranderen met die Wprcedit, het schijnt je hele systeem te kunnen vukken
Het infinite loop probleem is zo wispelturig dat het eerder een HW dan een SW probleem is, en waarschijnlijk heb je de laatste tijd er meer last van ivm de warmte.
Kep hier een heer-lijk aircootje staan zoemen O+

Ik heb net dat hele lange topic doorgelezen over de probs met de 7VRX.. ik probeer eerst wel wat te veranderen in 't Bios.. maarja ik overweeg toch wel m'n mobo in te ruilen voor een wat minder gehandicapt exemplaar :/

Also, hoe kom ik aan een RMA nummer ? Moet ik daarvoor Gigabyte in de VS bellen? Doe ik liever vanwege de kosten en m'n Engels spreken is ook niet echt van-je-het :P

bedankt!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

YoG schreef op 06 augustus 2002 @ 20:15:
Ik heb net dat hele lange topic doorgelezen over de probs met de 7VRX.. ik probeer eerst wel wat te veranderen in 't Bios.. maarja ik overweeg toch wel m'n mobo in te ruilen voor een wat minder gehandicapt exemplaar :/
Misschien heb je mijn posts daar al gelezen dan, maar ik had dat bord besteld en toen hij al was verstuurd las ik dat topic. Toen heb ik het bord niet eens ingebouwd en meteen teruggestuurd, en een MSI KT3 Ultra geregeld. Ik heb het idee dat ie in 3D af en toe wel zwaar rukt, er zit niet zo'n hele zware videokaart in (S3 Savage 2000 *D) maar toch draaide het soepeler op m'n P3 (waar nu op tik btw, m'n dure Athlon xp staat hier eigenlijk te niksen, best zonde, maar zonder dure vidkaart voor games of serieuze audiokaart voor vidcappen kan ik eigenlijk niks met die athlon xp kom ik nu achter |:( zit ik nog op m'n P3 te werken...). Maar dit bord is in ieder geval wel stabiel. Ik had zelf alle KT333 mobo topics gelezen, de Gigabyte had alleen maar probs, de Asus ook nog wel een paar probs (en duur!) en de Abit is er dus in 2 versies, 1 vage MAX versie waar ik persoonlijk al helemaal niks van moet hebben (bah, ik heb niet eens ÉÉN usb apparaat, wat moet je dan met al die usb poorten erop |:() en een andere hele kale versie, zelfs zonder onboard sound. Die laatste vond ik wel mooi, maar was duurder dan de MSI... Dus ik heb uiteindelijk maar voor de MSI gekozen.. En stabiel is het in ieder geval.
Also, hoe kom ik aan een RMA nummer ? Moet ik daarvoor Gigabyte in de VS bellen? Doe ik liever vanwege de kosten en m'n Engels spreken is ook niet echt van-je-het :P

bedankt!
Ze hebben vast wel een mailadres lijkt me :?

• YoG
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op 06 augustus 2002 @ 21:07:
[...]

Misschien heb je mijn posts daar al gelezen dan, maar ik had dat bord besteld en toen hij al was verstuurd las ik dat topic. Toen heb ik het bord niet eens ingebouwd en meteen teruggestuurd, en een MSI KT3 Ultra geregeld. Ik heb het idee dat ie in 3D af en toe wel zwaar rukt, er zit niet zo'n hele zware videokaart in (S3 Savage 2000 *D) maar toch draaide het soepeler op m'n P3 (waar nu op tik btw, m'n dure Athlon xp staat hier eigenlijk te niksen, best zonde, maar zonder dure vidkaart voor games of serieuze audiokaart voor vidcappen kan ik eigenlijk niks met die athlon xp kom ik nu achter |:( zit ik nog op m'n P3 te werken...). Maar dit bord is in ieder geval wel stabiel. Ik had zelf alle KT333 mobo topics gelezen, de Gigabyte had alleen maar probs, de Asus ook nog wel een paar probs (en duur!) en de Abit is er dus in 2 versies, 1 vage MAX versie waar ik persoonlijk al helemaal niks van moet hebben (bah, ik heb niet eens ÉÉN usb apparaat, wat moet je dan met al die usb poorten erop |:() en een andere hele kale versie, zelfs zonder onboard sound. Die laatste vond ik wel mooi, maar was duurder dan de MSI... Dus ik heb uiteindelijk maar voor de MSI gekozen.. En stabiel is het in ieder geval.
Idd wat moet je al die onboard shit als je t ook los kan kopen.. meestal geeft t alleen maar problemen .. zoals in mijn geval: ik heb net de USB2 disabled en een uur achter mekaar RtcW gedaan! :*) Het lijkt weer allemaal te werken! Maar ik kijk t nog ff aan want met filmpjes afspelen ging ie ook de mist in..
Dus nog EEN crash en dit ding gaat direct retour en dan haal ik wel zo'n kale MSI.. tot nu toe alleen maar positieve dingen over gehoord.. want met die Rev. 2.0 van de 7VRX schijnen ook al wat problemen te zijn 8)7..
Spellen draaien wel lekker soepel met alle details op max.. en dat met een GF2 ! :P
Als het bordje gewoon werkt en DOET wat ie moet doen dan doet ie t ook heel goed .. maar helemaal zeker dat ie superstabiel loopt als je iets veranderd in de configs ben je dus NIET... en das natuurlijk jammer
Ze hebben vast wel een mailadres lijkt me :?
oh gaat dat zo makkelijk :P

• Splasher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

Ik had het laatst ook toen ik mijn geheugen op 100 MHz liet lopen in plaats van 133 MHz. ( ik had namelijk mijn bios effe gereset en had het over het hoofd gezien :|( ) maar toen hij weer op 133 MHz stond deed hij het weer *D

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

Pagina: 1