Kan SBlive 5.1 overhitten?

Pagina: 1
Acties:

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Na ongeveer de 30e crash vandaag ging ik maar ff m'n pc uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. Het viel me op dat de grote chip van m'n sblive heet was.
Is dit normaal? Als ik nu bijvoorbeeld een mp3'tje af speel of WarCraft III speel crash ik vaak en hoor ik een oneindige pieptoon door m'n boxen gaan (geen pc speaker).
Of duidt dit eerder op een driverprobleem / iets anders?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat dat ding heet wordt is heel normaal. Je problemen hebben waarschijnlijk iets met drivers en/of IRQ issues te maken, of geheugen, of teveel overgeclockt, of eehh.... ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Drivers.. hm ik heb gewoon de laatste direct x geinstalled (8.1 dacht ik?) en de SBlive drivers die op de driver cd stonden. Geen IRQ conflicten voor zover ik weet.
ATM niks overgeclocked.. en geheugen.. tja weet niet.

Verwijderd

Ik heb wel eens een doorgefikte SBLive EMU-chip gehad.

De kaart was gelukkig in de garantieperiode kapot gegaan en werdt gratis door SB vervangen - nu alweer een paar jaar trouwe dienst.

Je zou er een koelvoetje op kunnen zetten of de airflow in je kast verbeteren - meestal is je probleem veroorzaakt door slechte airflow en/of een voeding die teveel output' of een brakke SB-kaart.