Hele pc doet vaag,hd "klapt",een ramp op komst?

Pagina: 1
Acties:

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 17:13
Sinds NET :) 10 min geleden, doet mijn hele pc erg vaag. Ik heb hem 1,5 week uit gehad en nu zit ik er al weer 4 uurtjes achter.

Bij het starten van RA2 hing mijn hele pc plots, bij het rebooten kreeg ik allemaal zooi op het scherm, bij 2x rebooten blijft hij hangen na het System info blok (dat blok waar staat wat er in en op je mobo zit).

Bij het starten hoor ik EEN hard disk "starten" met een hoge toon. CD speler maar dan hoger, tevens heb ik hem al 2x horen klappen, zoals een cd speler ook klapt als hij de cd niet kan lezen, dit gebeurde in windows. (hij start nog wel dus) en op het moment van het klappen hangt de pc, de 1e keer ging ie na een pauze van 10sec verder de 2e keer bootte de pc.

Tevens heb ik zo nu en dan flikkerend beeld, alsof het even weg valt als het ware. Het zelfde effect als met je ogen knipperen alleen weet ik wel zeker dat ik het niet ben.

Dit alles gebeurde binnen 10 min ik typ dit nu op dezelfde pc waarvan ik als een gek alles aan het backuppen ben, IEMAND een idee wat er aan de hand is ?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is je voeding nog wel in orde?

• Tasma
Die lijkt nog perfect in orde te zijn. heb de extra fans al uit voor het geval dat er te weinig spanning was voor alles samen, maar 2 hd's 1 8gb en 1 20gb een dvd speler, soundblaster live! , lan, en een radeon 64mb vivo, op een 300watt voeding moet toch makkelijk kunnen.
Vind het maar eng allemaal, ben maar een arme student en erg blij met mijn pc'tje en ook al geen geld om hem te vervangen :'(

Verwijderd

In ieder geval alles wat belangrijk is ff backuppen.

Verwijderd

Ik ben bang dat dit klinkt als een Hard Disk die bezig is kapot te gaan. ;(

• Tasma
backuppen ben ik dus ook al als een gek aan het doen, alleen dat zijn wel gigabytes :) lag achter met mijn cd's

• Tasma
Windows geeft nu al aan dat er iets mis is met de D schijf, de 20gb schijf. Hij wil scannen op bad clusters. Maar als die schijf dood gaat,waar niets van windows op staat, waarom loopt mijn windows dan wel vast met allerlei errors?

EN nog raarder ik kopieer nu zonder problemen de data van die schijf naar een andere pc.

• Tasma
kan het zijn dan alles FLIPT over enkele bad clusters die aan het eind van het beschreven deel staan?

Verwijderd

Ja, dat kan. Bij het schrijven van temp bestanden of zo. Die worden normaal toch niet gebackupped.

• Tasma
bij deze :

R.I.P

30-5-2002 ~ 4-8-2002

Hij bleef doorgaan totdat ik de laatste data gekopieerd had

May he rest in peace

_/-\o_

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Tasma schreef op 05 augustus 2002 @ 22:55:
bij deze :

R.I.P

30-5-2002 ~ 4-8-2002

May he rest in peace

_/-\o_
En wat is nu de oorzaak :?

• Tasma
Fairy schreef op 05 augustus 2002 @ 23:28:
[...]

En wat is nu de oorzaak :?
GEEN enkel idee. Was een week weg, niemand is erbij geweest , misschien dood van eenzaamheid...

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-04 07:58
issiej niet echt oud geworde, zijn vanavond veel hardeschrijven die kapot gaan... k ben er vanaaf al stuk of 4 mensjes die rouwen tegen gekomen

is dit de nieuwe trent? of zitten ze bij IBM (en dergelijk) te slapen?

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Tasma schreef op 05 augustus 2002 @ 22:55:
bij deze :

R.I.P

30-5-2002 ~ 4-8-2002

May he rest in peace

_/-\o_
In z'n laatste zucht des levens gaf ie toch nog al je informatie.... wat een harddisk .. een echte bikkel tot het bittere einde. :)

• SuBBaSS
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

Scarp schreef op 06 augustus 2002 @ 08:57:
[...]

In z'n laatste zucht des levens gaf ie toch nog al je informatie.... wat een harddisk .. een echte bikkel tot het bittere einde. :)
LOL
Maar goed, laten we eerlijk wezen: dit was nog wel het minste dat ie kon doen. Twee maanden voor een HD, da's toch te leip voor woorden!? Ik zou wel eens percentages willen horen over de problemen met die gallige IBM schijven. :r
Ik ben nog naarstig op zoek naar een nieuwe en ik neem aan dat deze IBM's wel goedkoop zijn nu? :+

• Scarp
  • Niet online
HD prijzen beginnen te stijgen. Seagate barracude IV was ineens 10 pleuro duurder (net nadat ik hem had ontvangen voor de oude prijs). Is een goede hd trouwens :)
Maar inderdaad, 2 maand is wel erg kort, opsturen naar de fabrikant voor een nieuwe :)
Pagina: 1