MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Je kan ze toch gewoon uitschakelen als je wilt? Voor de moderne 'typemachines' of kantoor PC's is het ruim voldoende (of zelfs al teveel...)
Je kan de aanwezige onboard sound makkelijk uitzetten en gewoon een SB gebruiken. Mijn SB heeft recentelijk het leven gelaten en dus vond ik het wel handig dat mijn mobo het geluidswerk over kon nemen. Qua prijs maakt het denk ik geen drol meer uit, die soundchippies kosten niet zoveel meer.
Je kan het toch uitschakelen en een geluidskaart erin doen? Die onboard audio zal echt niet prijsbepalend op dat mobo zijn. En kwalitatieve achteruitgang is er all helemaal niet. (Geluid achterwege gelaten).
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Ja oke das waar uitschakelen, maar wat ik dan ok hoor is dat een onboard geluidskaart vaak meer van de processor vraagt dan een losse Sounblaster Live XXX
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Dat klopt wel, van die processorload. Maar de licentiekosten cq productiekosten van een onboard chippie zijn zo laag, dat ze zo'n dingetje standaard erop prikken.
Ik zou zeker niet zoeken naar een mb zonder onboard sound. Als je 'em uitschakelt, merk je er helemaal nix van en stop je een SB oid in een slot. Er zijn belangrijker criteria voor een mainboard... Toch?
Ik zou zeker niet zoeken naar een mb zonder onboard sound. Als je 'em uitschakelt, merk je er helemaal nix van en stop je een SB oid in een slot. Er zijn belangrijker criteria voor een mainboard... Toch?
Dat zeker, maar viel me gewoon op, meestal had je vaak een versie met & zonder audio. Maar tis nu duidelijk dat het nu over is.
ik heb een moederbord met ac97 en die voldoet gewoon goed. De meerwaarde van een apart kaartje is voor mensen zoals ik gewoon te minimaal
Omdat ik me Soundblaster Live gewend ben, is de kwaliteit te vergelijken met die onboard chippies. Zijn ze beter of zouden jullie zeggen blijf bij je losse kaart.
Als je al een losse kaart hebt: gebruik die, beter dan onboard.
Als je tevreden bent met je onboard sound: koop geen losse kaart, tevredener dan met je onboard sound word je er niet mee.
* _JGC_ ziet slechts 1 nadeel in z'n ECS K7S5A tov z'n Terratec 1024: de Terratec heeft een versterkte uitgang zodat je ook wat met een kopfoon kunt doen.
Als je tevreden bent met je onboard sound: koop geen losse kaart, tevredener dan met je onboard sound word je er niet mee.
* _JGC_ ziet slechts 1 nadeel in z'n ECS K7S5A tov z'n Terratec 1024: de Terratec heeft een versterkte uitgang zodat je ook wat met een kopfoon kunt doen.
ik vind het zelf ook iets een overkill.. je moet kunnen kiezen of je onboard geluid wilt hebben
bij mij zit het er ook op nog nooit gebruikt.. me terratec sixpack zal wel zeker beter zijn.. zal nooit denk ik aan zo'n onboard audio beginnen
bij mij zit het er ook op nog nooit gebruikt.. me terratec sixpack zal wel zeker beter zijn.. zal nooit denk ik aan zo'n onboard audio beginnen
Verwijderd
heb zelf ook een terratec dmxfire 1024 en ben er zeer tevreden mee.Het wordt tegenwoordig volgens mij toch steeds erger want er zijn dus nu moederborden met echt alles geintergreerd.Wordt volgen bepaalde PC bladen nieuwe standaard op die dingen.Ik heb zelfs al moederborden gezien met dezelfde uitgangen als op m'n eigen dmxfire(optical in/out en 4kanaals audio uitgang).Daarnaast ook nog eens radio geintergreerd op het moederbord(wat op zich wel stoer is
) en dan nog firewire en boel andere zooi
Ik heb zelf nog een SB128 en een SB live, domweg omdat ik een geluidskaart nodig had en de Live omdat de ingangskwaliteit een beetje goed moest zijn. Voor gamen en mp3's spelen is onboard in principe prima zat. Surround doe ik niet aan, dus een volgend bord met audio onboard vind ik verder geen probleem. Processorload stelt met de huidige CPU's ook niet veel voor.
Straks krijgen we nog een concurrentie strijd met onboard audio
Verwijderd
Zal denk ik wel mee vallen... de meeste gebruikers kijken niet erg naar de kwaliteit van de onboard sound, en vinden het alleen handig dat het erop zit, scheelt weer een apart kaartje enzo (Hmmm... ik noem mezelf nu een gebruiker, vlug weer wat gaan coden
)
Verwijderd
/me merkt niet veel verschil. Een onboard kaartje zou wat meer processot gebruiken, maarja, met een xp1800 is dat al niet meer merkbaar. /me heeft een sblive! maar deze nog niet geinstalleerd omdat het onboard ac97 chippie voldoet.
Pagina: 1