Yamaha DVD-s520 problemen....Mediacheckpoint.de

Pagina: 1
Acties:

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Zoals de die-hard GoT-er zich misschien wel kan herinneren heb ik een aantal maanden geleden bij Mediacheckpoint.de een dts receiver en dvd speler gekocht. Over deze laatste heb ik sinds kort problemen, nu wil ik graag weten of er andere mensen zijn die soortegelijke problemen hebben met deze dvd-speler.

In het begin ging het overigens goed, alle dvd's werden goed afgespeeld; het probleem onstond later (terwijl ik toch echt geen heavy user ben).

De problemen:
- Het display (hoofdstuk/tijdsaanduiding) knippert, niet altijd maar soms en willekeurig. Dit is eigenlijk niet het hoofdprobleem, want behalve dat het irritant is om in je ooghoek iets zien knipperen heeft dit geen gevolgen voor hetgeen je afspeelt.

- Bevoreren scherm, dit lijkt op een layer change maar gebeurt vaker. Het gebeurt met alle dvd's die ik heb (in het begin niet, maar is later gekomen). De dvd's die ik heb zijn overigens stof en krasvrij! Maar goed, zoals ik zij: het scherm bevriest. Bij de ene film meer dan de andere (het gebeurt willekeurig, iedere keer op een ander moment; ik heb niet het idee dat het aan de dvd ligt maar eerder aan de speler). Bij sommige films gebeurt het 3/4 keer in 90 minuten, bij andere films vaker.

Deze 2 problemen heb ik nu al een maand ofzo, het is wel irritant maar was voor mij nog niet direct een reden om actie te ondernemen. Gisteren had ik een nieuwe dvd, de eerste 30 minuten gingen goed. Na die 30 minuten kwamen er gekke groene vlakken in het scherm, vrijwel direct daarna bevroor het scherm, skipte 20-30 seconden en bevroor weer. Ik direct de dvd eruit gehaald en een andere dvd erin gedaan (een die ik al vaker probleemloos had afgespeeld), na het op play drukken direct hetzelfde probleem. Skipping and freezing.....

Na het aan en uit zetten was ook dit probleem opgelost, ik heb vandaag nog 1,5 uur JP1 gekeken; hij freesde 3x maar dat bevriezen en skippen deed hij vandaag gelukkig niet.....

Mijn vragen:
- Zijn er meer mensen hier online die deze problemen hebben met z'n DVD speler (ofcourse wel met betrekking hetzelfde merk/type)
- Zijn er mensen die ervaring hebben met de garantieafwikkeling van Mediacheckpoint.de

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01
Ik heb vorige maand bij MediaMarkt diezelfde Yamaha DVD speler gekocht, en ook ik heb ervaring met af en toe haperen tijdens het afspelen van films. Lijkt op een layer-change, maar dan meerdere keren willekeurig tijdens de film. Erg irritant! Ik heb zelfs een keer gehad dat de film er helemaal uitklapte en het Yamaha logo weer in beeld kwam!

Als je op kieskeurig.nl kijkt bij deze Yamaha DVD speler dan zie je dat dit een vrij veel voorkomend probleem is. Het blijkt ook bij de Philips DVD speler voor te komen waar deze Yamaha van is afgeleid.

Succes met je garantie. Ik hoop dat ik bij MediaMarkt nog verhaal kan halen...

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
De vraag is:

- Komt het vaak voor (en is bij vervanging/reparatie het probleem weg) ?
of
- Hebben alle Yamaha spelers hier last van ?

In het laatste geval is reparatie niet zinvol, de dvd speler vertoont dan immers dezelfde problemen na reparatie.....

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......