Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bad Clusters

Pagina: 1
Acties:

• Michael_E
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 19:36
Ik ben al geruime tijd aan het zoeken naar de oorzaken van Grotere Hd's en uitval hiervan. De symptomen zijn tegenwoordig bij elke tweaker wel bekend.
Het begint met diverse vastlopers, waardoor volgens mij bad clusters gevormd worden 8)7 in eerste instantie denk je er nog niet aan dat de harddisk het gaat begeven, maar dit is een kwestie van tijd. :(

Na een goede tip van een mede tweaker heb ik mijn 300Watt voeding voor een 400Watt :) voeding gewisseld.

Dit gaf zeker verbetering, maar ik weet zelf niet of het de hoofdoorzaak is van de defecte HD's
Nadat deze voeding gemonteerd is heb ik Windows schijfcontrole uitgevoerd waar toch nog zo'n 40-50 bad clusters op mijn schijf (Maxtor 80Gb)

Wie weet de gevolgen van bad clusters bij gebruik van Dubbele besturingssystemen (BootMagic) of herinstallatie van Windows of terugzetten van een Image File?

Glasvezel heeft de toekomst

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Michael_E schreef op 05 augustus 2002 @ 14:01:
Ik ben al geruime tijd aan het zoeken naar de oorzaken van Grotere Hd's en uitval hiervan. De symptomen zijn tegenwoordig bij elke tweaker wel bekend.
Het begint met diverse vastlopers, waardoor volgens mij bad clusters gevormd worden 8)7 in eerste instantie denk je er nog niet aan dat de harddisk het gaat begeven, maar dit is een kwestie van tijd. :(

Na een goede tip van een mede tweaker heb ik mijn 300Watt voeding voor een 400Watt :) voeding gewisseld.

Dit gaf zeker verbetering, maar ik weet zelf niet of het de hoofdoorzaak is van de defecte HD's
Nadat deze voeding gemonteerd is heb ik Windows schijfcontrole uitgevoerd waar toch nog zo'n 40-50 bad clusters op mijn schijf (Maxtor 80Gb)

Wie weet de gevolgen van bad clusters bij gebruik van Dubbele besturingssystemen (BootMagic) of herinstallatie van Windows of terugzetten van een Image File?
Software mag geen invloed hebben op bad clusters.

Harddisk moet je terugbrengen voor garantie, want dit is onacceptabel....

• Michael_E
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 19:36
Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak is van bad clusters,
ik heb er vroeger (met kleinere tot 20Gb) nooit last van gehad.

Glasvezel heeft de toekomst

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Michael_E schreef op 06 augustus 2002 @ 08:27:
Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak is van bad clusters,
ik heb er vroeger (met kleinere tot 20Gb) nooit last van gehad.
Ze zijn stout geweest :P

Maar bad-clusters komen gewoon door slijtage (ookal is de schijf nieuw)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Bad clusters zijn gewoon stukjes van de schijf, waarbij de data niet meer kan worden gelezen of beschreven..
Da's dus gewoon een hardware-fout.
(zie het als stukjes van de schijf waar het magnetisch materiaal niet meer goed genoeg is).

Overigens had je dat vroeger ook al.. De oude MFM-schijven werden uitgeleverd met een fouten-tabelletje. Daarin stonden de bad clusters die vanuit de fabriek al gedetecteerd werden :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

jadjong schreef op 06 augustus 2002 @ 08:29:
[...]
Ze zijn stout geweest :P

Maar bad-clusters komen gewoon door slijtage (ookal is de schijf nieuw)
Nee hoor, dat is niet normaal slijtage.

Een harddisk moet minimaal 5 jaar kunnen werken ZONDER zichtbare bad clusters.
Pagina: 1