Vind je dat vreemd?
Je reageert wel op m'n posts, maar leest m'n post zonder het goed tot je door te laten dringen... Je haalt onderdelen uit m'n posts en 'verdraait' m'n woorden aardig; je beweert dingen die ik nooit gezegd heb en ook niet gesuggereerd heb
Excuses... maar ja, dan wil ik inderdaad wel wat geërgerd gaan reageren... is dat zo vreemd?
Ik denk dat inmiddels een topic in [LA] (of mogelijk [SM]?) niet misplaatst meer is... in plaats van hier voor jan-met-de-korte-achternaam 4x hetzelfde proberen duidelijk te maken, en dat de topicstarter dingen gaat suggereren dat ik dingen mogelijk bedoel en dat ... nja... lees m'n vorige alinea maar...
Je staat niet tegen een boom te lullen
* WFvN break: zijn ook andere dingen waar ik tegen kan lullen zonder een zinnig antwoord te krijgen 
en ik begrijp perfect wat je bedoelt.
Overduidelijk niet
Ik wil alleen heel die kant niet op met deze discussie.
Tja... als je me niet begrijpt... (of ik jou totaal niet)
1) Waar zitten we nu?
Antwoord: Op Gathering of Tweakers
2) Wat is dat nou precies?
Antwoord: een Forum op Internet waar informatie wordt uitgewisseld
3) Maar... internet, is dat niet een medium?
Antwoord: Ja... dat is een medium (de enkelvoud van media (meervoud)
4) Dus zou hier op GoT hetzelfde kunnen voorkomen als wat bij die studenten is gebeurd?
Antwoord: Ja... dat zou zeer goed kunnen
5) Als hier een topic wordt geopend waarbij wordt vermeld dat een proef is uitgevoerd onder universitaire studenten, zou dat toevallig ook niet een misleiding kunnen zijn door de media?
Antwoord: Ja... alleen denk ik niet direct dat dat op GoT zo snel bewust gebeurt. Bij de opzet van dit topic dus wel enigszins, maar dan ook proefgewijs.
Vervolgens wordt dus gezegd dat universitaire studenten in die tekst zijn gestonken.
6) Maar ik begrijp nu uit je verhaal dat er dus wordt gesuggereerd dat de media dus erg veel macht heeft en vrij gemakkelijk mensen misleid? Dit helemaal goed aangetoond doordat de proef ook op universitaire studenten is uitgevoerd?
Antwoord: Ja
7) Maar besef je dan niet dat de desbetreffende universiteire studenten mogelijk geen ruk verstand hebben van scheikunde en zodoende inderdaad niet wisten waar ze over spraken en daarom het verhaal geloofden?
Antwoord: Ja, dat lijkt me vrij logisch

Laatste vraag: Maar denk je niet dat dit topic op GoT, het topic dat gaat over macht van de media, niet net zo goed mogelijk (onbewust) misleidende informatie geeft: wordt er niet op te sterke wijze gesuggereerd dat de media veel macht heeft door die universitaire studenten te melden zonder hun achtergrond te vermelden?
Antwoord: Damn... ja dat zou best eens kunnen
Nu eindelijk duidelijk dat dit wel degelijk ter zake doet?
De term 'hoog opgeleiden' zegt in de context wel degelijk iets. Het zegt dat het universitaire studenten betrof. Deze studenten zullen later hoge functies gaan vervullen in bedrijven en de leiding krijgen over andere mensen. Het onderzoek is niet voor niks onder hen uitgevoerd.
En ik hoop dat je nu duidelijk is dat dat geen ruk hoeft te zeggen...
Het doet er niet toe wat voor opleiding ze hebben gedaan, want daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ze zich laten misleiden door allerlei mooie begrippen en termen. Het betrof een steekproef onder de gehele studentenpopulatie, en niet van 1 exacte groep.
Het doet er wel degelijk toe wat voor opleiding ze gedaan hebben...
Maar verder: Weet je of ze direct antwoord moesten geven of dat ze nog een tijdje de gelenheid hadden om na te denken? (lees: mogelijk navraag doen bij mensen met kennis over de materie)
Zo nee: dan doet het er juist destemeer toe wat voor opleiding ze gedaan hebben... Als ze GEEN tijd hebben om na te denken, geen gelegenheid om het probleem aan anderen voor te leggen, tja... en ze moeten terplekke antwoord geven.... Vanwege de veiligheid, zou ik (als ik er geen verstand van had) ook de boel laten verbieden.
Als het over chemische studenten zou gaan, zou je punt juist WEL zeer goed ondersteund worden.
Zoals het er nu staat, ben JIJ NU TERPLEKKE net zo hard bezig in die macht van de media te stinken..... (heb ik dus al eerder gezegd), maar misschien heb je moeite om je eigen zwakke plek te zien (die je in dit topic anderen hoopte te laten zien en wat bij sommigen gelukt is, maar ook bij redelijk veel dus niet... raden waarom: hier op GoT zitten toch gemiddeld meer beta-persoontjes dan alpha's of gamma's; gemiddeld veel persoontjes met beta-interesse en dus ook beta-kennis)
Je probeert te zeggen dat het resultaat van het onderzoek misschien net zo gammel is als wat het probeert te onderzoeken omdat men zelf alleen gooit met de term 'hoog opgeleiden'. Daar gaat heel de discussie echter niet over. De discussie gaat over het feit dat mensen zich eenvoudig laten misleiden door mooie termen, en daarom heb ik daar een voorbeeld van gegeven om te zien hoe mensen hier erop zouden reageren. Het onderzoek was een voorbeeld, niet het onderwerp.
[/quote]
Mee eens, alleen hoop ik nu dus dat je inziet, dat dankzij die (waarschijnlijk) gammele manier van weergeven, jij nu net zo hard meedoet aan diezelfde macht-van-de-media (lees verder terug in deze post)
En natuurlijk zal een scheikundige de clue meteen zien. Maar het is een voorbeeld van hoe mensen ergens eenvoudig intuinen. De media doet dit ook, met behulp van dezelfde truukjes. Het is niet interessant om te zien of scheikundigen wel of niet in dit specifieke voorbeeld stinken, het gaat erom dat mensen die straks verantwoordelijk krijgen over veel mensen erin stinken. Want als ze het hier doen....wie zegt dan dat ze dat niet ook bij andere, soortgelijke gevallen doen? Iets wat in de media dagelijks voorkomt.
Dat zal ongetwijfeld veel voorkomen... maar die macht van de media 'boost' het gewicht van het onderwerp dus op door die term hoog opgeleiden te gebruiken: iets wat dus niets hoeft te zeggen, maar wel als veelzeggend wordt opgevat door (in ieder geval) jou.... Ik hoop (dit is nu de zoveelste keer in dit topic... en zelfs de zoveelste keer in deze post) dat je dit nu ook inziet
Maar nogmaals: Verander je manier van discussieren. Ik begrijp dat je gefrustreerd raakt omdat je denkt dat niemand je begrijpt. Wees gerust met de gedachte dat ik je heel goed begrijp maar dat ik het gewoon absoluut niet eens met je bent.
Ik hoop dat je er nu anders over denkt...
Lees deze post aub minimaal 2x aandachtig door, laat het tot je doordringen... reageer niet zomaar even zoals je nu een paar keer hebt gedaan....
Heb je twijfels bij dingen die ik zeg, geef die duidelijk aan,
Ik kan best discussieren, maar dat discussieren moet wel van 2 kanten komen en niet door de ene partij zomaar aan de kant geschoven worden, want hoe je het ook wendt of keert: daar ben je ijverig mee bezig geweest. Mogelijk na de eerste keer meer uit ergernis dat je overige posts niet goed genoeg gelezen hebt... dat weet ik niet, maar ik hoop dat je nu toch WEL zeer serieus en aandachtig leest.... en dus wel degelijk feedback geeft op terzake doende dingen en niet zaken gaat suggereren dat ik mensen dom vindt of andere ongein (ik ben een persoon die bij voorkeur mensen met minderwaardigheidscomplex probeer te liften dan het omgekeerde... ik werk met pubers op de Mavo die zichzelf regelmatig dom vinden... ten onrechte en dat wrijf ik ze ook goed onder de neus)