[js] ticker X-browser comp. maken

Pagina: 1
Acties:

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24
lui, ik had vorige week al wat gemeut mbt die scroller gepost maar ben er nog niet helemaal uit.

In elke browser die geen DOM ondersteunt doet ie het, maar zoals je begrijpt zijn de DOM-browsers ook wel interessant om voor te ontwikkelen ;)

Voor zover mijn DOM kennis reikt heb ik de code aangepast, maar de gouden syntax zit er niet bij.
Is er een O+ tweakert die even met me mee wil kijken?

online demo: tickertape

www.jurgroessen.nl

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 19:24
Hij doet het prima in IE 5.5, voor zover ik kan bepalen, helaas kan ik niks zeggen over de werking in Mozilla en Netscape. Mocht je nog extra coding nodig hebben dan zou ik zeggen misschien kun je hier wat uitvissen:
http://www.webreview.com/browsers/1999/06_18_99_3.shtml

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• Hangloozz
mja, was ik vergeten te melden:

IE4: werkt
IE5: werkt
IE6: werkt niet
NN4: werkt
NS6: werkt niet (denk)
Moz: werkt niet

Ik had op deze site al wat elementen gevonden die gewijzigd zijn sinds DOM, maar ik krijg um d'r niet mee aan de gang..

Ik zal je linkje ff bestuderen; ziet er waardevol uit :)

www.jurgroessen.nl

• whitey-d
ok, dan heb ik hier nog voor je een officiële NS6 ticker:
http://developer.netscape...ism/examples/stock-ticker
ziet er uitgebreid uit, met constructor e.d., zij het iets anders dan jouw interpretatie maar toch..

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• Hangloozz
WOEI! :) , ik heb aardig wat tijd gespendeerd aan het zoeken naar een X-browser versie en jij tovert um zo op je scherm :?

anyways, die check ik dus ook even uit..

www.jurgroessen.nl

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
uhm... hier zie ik toch echt onder help > info dat ik Microsoft®Internet Explorer 6.0.2600.0000.xpclnt_qfe.010827-1803 draai, met updates Q316059, Q319182 en Q321232, en die ticker doet (volgens mij) precies wat ie moet doen hoor :)

• whitey-d
Hangloozz schreef op 05 augustus 2002 @ 21:29:
WOEI! :) , ik heb aardig wat tijd gespendeerd aan het zoeken naar een X-browser versie en jij tovert um zo op je scherm :?

anyways, die check ik dus ook even uit..
google is mijn grote vriend :*)

• Hangloozz
Hunterpro: ik heb um hier getest op IE6 (subversie wee'k nie) maar daar deed ie het nie..
Toch kan ik niet uitstaan dat ie het onder Moz niet doet ;(

withey-d: Google is ook mijn grote vriend, maar met termen als newscroller, tickertape, news scroller, horizontal scroller, netscape 6 compatibel, DOM browser, cross browser, en een veelvoud aan combinaties daarvan ben ik die niet tegengekomen :{

www.jurgroessen.nl

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:13

crisp

Devver

Pixelated

Zo doet 'ie het onder Mozilla
Zoek de verschillen ;)

Intentionally left blank

• Hangloozz
hmm, ik was aardig warm...

Ik kan je hele hele eind volgen op deez na:
parseInt(tdiv.style.left, 10)
vanwaar die , 10 d'r achteraan?

Tsja en bij die setTimeout de locateObject functie aanroepen is logisch en had ik geprobeerd maar ik kreeg nog geen output dus die had ik weer ff geskipped...

ik heb nu 2 werkende tickers dus.. :{
nou dan kan ik weer een slapeloze nacht tegemoet zien om te bepalen welke het gaat worden :P

Ik geloof dat ik het maar bij m'n basis hou; dan heeft crisp niet voor niets zitten zweten (not! :P ) en hij scrolled ook fraai.

However; whitey-d, iig bedankt voor je moeite!

en crisp natuurlijk.

edit: vette typo's

www.jurgroessen.nl

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:13

crisp

Devver

Pixelated

Hangloozz schreef op 05 augustus 2002 @ 23:31:
hmm, ik was aardig warm...

Ik kan je hele hele eind volgen op deez na:
[...]
vanwaar die , 10 d'r achteraan?

Tsja en bij die setTimeout de locateObject functie aanroepen is logisch en had ik geprobeerd maar ik kreeg nog geen output dus die had ik weer ff geskipped...

ik heb nu 2 werkende tickers dus.. :{
nou dan kan ik weer een slapeloze nacht tegemoet zien om te bepalen welke het gaat worden :P

Ik geloof dat ik het maar bij m'n basis hou; dan heeft crisp niet voor niets zitten zweten (not! :P ) en hij scrolled ook fraai.

However; whitey-d, iig bedankt voor je moeite!

en crisp natuurlijk.

edit: vette typo's
Die ,10 gebruik ik altijd standaard als ik een decimaal integer wil parsen. Je had zelf waarschijnlijk al gemerkt dat pixelLeft en pixelTop IE-only zijn, terwijl de left en top property gewoon in zowel IE als in Moz/NS beschikbaar zijn.
Je kan met de parseInt method ook een hex of octaal getal parsen; als je niet expliciet een stelsel-basis opgeeft kan je nog wel eens voor verrassingen komen te staan :)

Het enige echte verschil dat ik heb aangebracht verder is de aanroep naar locateObject alleen te doen als de parameter nog geen verwijzing naar een object is, maar een string. Verder heb ik de browser-check dusdanig aangepast dat IE5+ ook gebruik maken van de DOM methoden, en niet van het document.all object model.

De code kan dus nog wel een stuk compacter als je document.all en document.getElementById mooi weet te combineren; de ingredienten zijn er eigenlijk al.

Intentionally left blank

• Hangloozz
Op de site waar de verschillen genoemd stonden tussen layers/all en DOM en een vervanging aangedragen werd sprak men niet over argumenten voor parseInt maar met een tientallig stelsel argument lijkt me idd beter.

Enige wat me nog dwars zit is de scrollbar die verschijnt en langzaam afgewikkeld wordt doordat een gedeelte van de layer buiten beeld valt..
Typisch zo'n netscape kwaal waartegen ook overflow:hidden niet lijkt te helpen..

www.jurgroessen.nl

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:14

André

Analytics dude

Hangloozz schreef op 06 augustus 2002 @ 09:26:
Typisch zo'n netscape kwaal waartegen ook overflow:hidden niet lijkt te helpen..
Misschien moet je daarvoor Clip gebruiken, maar ik weet zo niet of dat Netschaap compatible is.

• Hangloozz
Clipping wordt gebruikt maar ik zal d'r nog ff mee tweaken.

www.jurgroessen.nl

Pagina: 1