Toon posts:

[Access 2000 + ASP] Parameter object is improperly defined.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met Access 2000 queries icm met een ASP-app en krijg deze melding:
ADODB.Parameters (0x800A0E7C)
Parameter object is improperly defined. Inconsistent or incomplete information was provided.
Dit treedt op als een textarea leeg is wanneer het form gesubmit wordt. Volgens de db (access 2000) is het veld niet verplicht en mag deze null zijn.

Hier mn asp-code die de query aanroept:

code:
1
2
3
4
5
6
    objCmd.ActiveConnection = objCn
    objCmd.CommandText = "qryServCatNew"
    objCmd.Parameters.Append objCmd.CreateParameter("strName", adVarChar, adParamInput, 100,Request.Form("servcatName"))
    objCmd.Parameters.Append objCmd.CreateParameter("strDesc", adVarChar, adParamInput, Len(Replace(Request.Form("servcatDesc"),vbCRLF,"<br>")),Replace(Request.Form("servcatDesc"),vbCRLF,"<br>"))
    objCmd.CommandType = adCmdStoredProc
    objCmd.Execute

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

De lengte van je parameter is afhankelijk van de input (waarom :?). Bij een lege textarea is dat dus een 0.

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Topicstarter
thnx.

heb de oplossing gevonden door een check in te bouwen of die lengte 0 is, is dat zo dan geef ik de lengte 1 door en anders de gevonden lengte (iif-functie)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 13:17:
thnx.

heb de oplossing gevonden door een check in te bouwen of die lengte 0 is, is dat zo dan geef ik de lengte 1 door en anders de gevonden lengte (iif-functie)
|:(

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2002 14:19 . Reden: /me had moeten lezen ]

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 13:17:
Tja, het zal ongetwijfeld werken, maar ik ben nog steeds benieuwd naar de reden waarom de size van je parameter variabel is cq. moet zijn.
Imho is deze check op de lengte namelijk helemaal niet nodig.

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Topicstarter
tja. ik denk dat we daar de heren software-engineers voor moeten vragen die deze mooie functionaliteit hebben ontworpen. ;)
Pagina: 1