Halloooooow, heb dus een systeem opgezet dat mensen kunnen registreren en dat ze dan een link doorkrijgen via e-mail. Nu werkt álles maar nu wil ik dat als mensen de e-mail ontvangen dat ze dan op de link kunnen klikken. je kunt in de e-mail dus geen <br> gebruiken maar wel \n zo ver ben ik al
maar heb nu alles af zitten zoeken (ook php.net) maar kan maar niet vinden hoe je een link krijgt. <a href=\"$bla\">link</a> werkt dus niet...en ik wil als het ff kan geen html mail versturen (iets zonder headers dus), maar kan iemand mij hier verder mee helpen / info geven? ben ten einde raad
zoek even naar een mail class, bv http://www.phpguru.org/mime.mail.html
Je kunt (en is beter) in een mail plain text en html gebruiken, zodat iedereen het kan lezen. d'r zijn verschillende topics over geweest.
En je wilt wel een link, maar geen html gebruiken? dat kan dus niet he?
Het 'lukt' alleen als die mailclient die de ontvanger gebruikt zo is ingesteld dat ie links probeert te ontdekken, maar daar heb je dus geen controle over. Oplossing voor jou: stuur een mailtje met plain text en html.
Je kunt (en is beter) in een mail plain text en html gebruiken, zodat iedereen het kan lezen. d'r zijn verschillende topics over geweest.
En je wilt wel een link, maar geen html gebruiken? dat kan dus niet he?
Het 'lukt' alleen als die mailclient die de ontvanger gebruikt zo is ingesteld dat ie links probeert te ontdekken, maar daar heb je dus geen controle over. Oplossing voor jou: stuur een mailtje met plain text en html.
*insert signature here
jah kan best zijn dat er verschillende topics over zijn geweest maar als ik bijv. zoek naar topics met daarin php + mail + link e.d. dan krijg ik allemaal errors dattie niks kan vinden, krijg zelfs error bij "php" ligt dat aan de forum update ofsow?
Je wilt geen HTML mail versturen maar wel
<a href=\"$bla\">link</a>
gebruiken
Je kan natuurlijk gewoon de URL als plain text plaatsen, de meeste mail clients zullen het dan oppakkan als een link
<a href=\"$bla\">link</a>
gebruiken
Je kan natuurlijk gewoon de URL als plain text plaatsen, de meeste mail clients zullen het dan oppakkan als een link
Ja man
yup, de search werkt nog niet goed, maar zoek moet google even op een mail class voor php of ga naar die link die ik je gaf.
*insert signature here
wat niet doen? plain text + html in 1 mail?
Tja, d'r zijn altijd mensen die niet aan anderen denken...
*insert signature here
Wat jij wilt doen kan dus niet....
Als je geen HTML of RICH Text email wilt versturen, krijg je dus automatisch plain text formaat.
De enige opmaak dat je daar in kan regelen is gelijk aan de opmaak in jouw notepad bestandjes. (newline, tab, space ) dat is het zo'n beetje.
\n newline
\t tab
space
Als je geen HTML of RICH Text email wilt versturen, krijg je dus automatisch plain text formaat.
De enige opmaak dat je daar in kan regelen is gelijk aan de opmaak in jouw notepad bestandjes. (newline, tab, space ) dat is het zo'n beetje.
\n newline
\t tab
space
Programmer - an organism that turns coffee into software.
nee sorry doelde erop wat iemand eerder zei; dat mailclients vaak een plain text url als link oppakken...daarop zei ik dus dat er ook mail clients zijn die dat niet doen...TjarkVerhoeven schreef op 05 augustus 2002 @ 12:46:
wat niet doen? plain text + html in 1 mail?
dus sorry; niet denken dat ik zo'n yuppie ben die zijn problemen op wil laten lossen door anderen enzo --> ben zelf best wel een goede scripter al zeg ik het zelf
mah goed
nee daarom \n en \t kende ik al heheLuCarD schreef op 05 augustus 2002 @ 12:48:
Wat jij wilt doen kan dus niet....
\n newline
\t tab
space
Pagina: 1