Toon posts:

Bestaand netwerk op adsl??

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu thuis een netwerk draaiend van 3 pc's en een laptop.
Binnenkort krijgen wij adsl en nu wil ik alle pc's en de laptop op internet hebben.
Weet iemand of dit mogelijk is zonder dat ik een proxyserver aan moet leggen of dat ik een Multi pc modem van kpn moet aanschaffen?

Wie kan mij helpen?

Verwijderd

ICS ? op 1 pctje ?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:18
router :)

Verwijderd

oude pc met Freebsd :P kan je nog leuke dingetjes doen ook :)

Verwijderd

Ik heb gewoon WinRoute draaien op een PC. Geen extra PC nodig. En je kan er dan zoveel pc's ophangen als je wil.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik niet mijn switch die ik nu gebruik voor m'n netwerk op de adsl-modem aansluiten??
Of gaat dit niet werken?

Verwijderd

ADSL modem tweaken. Welke provider en welk modem ga je nemen ?

Verwijderd

ik heb 1 pc met mijn USB modem en windows XP.
Daar heb ik door middel van een netwerkkaart die is verbonden met een 10/100 hub 2 laptops aan hangen. Die laptops zij beide voorzien van een netwerkkaart.
Je hoeft hier vrij weinig aan in te stellen, het enige wat je moet doen is in XP aangeven dat de internetverbinding gedeeld moet worden met alle andere pc's aan het netwerk, je moet alleen ff zorgen dat je het TCP/IP protocol installeerd op de pc's die er aan komen te hangen. Dit is echt maar 5 mins werk.

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Je hebt helaas geen ethernet modem, dus kan je de tweak niet gebruiken.

Maar dan moet je dus zoals hierboven gezegd wordt een router hebben of winroute op een pc..

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
idd zoals al meerdere keren gezegd
Internet Connection Sharing op een pc
of winroute/sygate
voordeel van een router is dat er geen pc hoeft aan te blijven staan maar ja wie heeft zijn pc nou uit staan :+

ik heb gewoon een win2000 server draaien met daarop ICS en BlackIce firewall (server staat 24/7 aan...dient ook als file server).
Ik zou zoiets regelen. Voordeel hiervan is dat je op de server nog zelf home directories kan aanmaken en rechten verdelen zodat iedereen in studentenhuis ook nog een plaats heeft voor persoonlijke backup's. Zo doe ik het meestal bij vrienden fixen.
maar als je geen pc over hebt die als server kan dienen dan zou ik gewoon een router ritselen.

suc6

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-08 11:05
Maakt 't nu nog wat uit wat voor type Router je gaat gebruiken voor Kpnadsl???
M'n oog viel op de Netgear RT314.
Heeft o.a.
Combination switch and router creates full-duplex back bone
4-port, 10/100 switch
DSL or cable modem connection.

ik vraag me af of dit kastje dus alles is wat je nodig hebt naast de splitter? Of moet je toch ook een adsl modem hebben?

Verwijderd

nee dit kastje is niet alles wat je nodig hebt naast de splitter. Je hebt inderdaad nog een modem nodig (zie handleiding op de site van netgear).

Als je een router wilt hebben met ingebouwde modem kun je kijken naar een e-tech of een draytek

• Xandrios
  • Laatst online: 13:18
Beetje overbodige kick :+

Om je toch nog een beetje op weg te helpen, zie:
[rml][ ADSL] Router/modem/usbmodem ik weet het niet meer![/rml]

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.