can you read my mind?
We zijn er achter (via chello helpdesk) dat dit de enige mogelijkheid is. Helaas doet die site het niet met gebruikte username/password, wat een zooi weer bij chello...
Helpdesk maar weer bellen........
Helpdesk maar weer bellen........
can you read my mind?
Verwijderd
He bij mij vraagt ie om de locatiecode bij de LanCity kabelmodem gegevens..
Als ik in amsterdam woon.. wat moet ik hier invullen ?
Chello controleerd niet altijd op mac hoor, ik heb 't iig nog nooit gezien. Bij iemand die lancity heeft niet, en bij mij met com21 niet.
Allebei bijna dagelijks andere netwerk-kaartjes
.
Allebei bijna dagelijks andere netwerk-kaartjes
Verwijderd
postcodeVerwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 14:03:
He bij mij vraagt ie om de locatiecode bij de LanCity kabelmodem gegevens..
Hier (arnhem) wordt ook niet het mac-adres gechecked. Wanneer ik de boel 'release' en vervolgens met een nieuwe kaart 'renew' werkt alles perfect.
En helpdesk gebelt neem ik aan ?! En .. gelukt ?! 
Of weten ze niet wat je bedoelt ?
Mac-Adres van NIC ? Huh?! wat bedoelt u meneer
Bij mij ook niet, heb ook nog een Com21.jep schreef op 05 augustus 2002 @ 14:08:
Chello controleerd niet altijd op mac hoor, ik heb 't iig nog nooit gezien. Bij iemand die lancity heeft niet, en bij mij met com21 niet.
Allebei bijna dagelijks andere netwerk-kaartjes.
Bij een kennis van mij wel, woonachtig in dezelfde plaats. Hij heeft zo'n Terayongeval. Mijn neef heeft ook die modem, maar daar wordt weer niet gecontroleerd, woont zo'n beetje achter mij.
Volgens mij is dat met die MAC-adres controle zo'n beetje de 3e generatie internet van Chello. Ik heb ooit weleens op GoT kunnen vinden hoe je het MAC-adres kunt wijzigen, maar de search doet het hier nog even niet.
Het moet in ieder geval veranderd worden, want bij die kennis kreeg ik het internet met een ander netwerkkaartje niet aan de praat! Toen die van Chello erin en internet deed het meteen.
Hee frustrerend die Chello gasten.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
In windows kun je het adapter adres instellen via de advanced properties van de netwerkkaart (device manager/apparaatbeheer). Maar handiger is denk ik dat Chello het even omzet.Smarron schreef op 05 augustus 2002 @ 19:55:
[...]
Volgens mij is dat met die MAC-adres controle zo'n beetje de 3e generatie internet van Chello. Ik heb ooit weleens op GoT kunnen vinden hoe je het MAC-adres kunt wijzigen, maar de search doet het hier nog even niet.
Het is gelukt, ze moesten account deleten en opnieuw aanmaken..... Waarom?? niemand snapt dat.. Ze controleren hier in Dieren (tenminste met een terrayon modem) wel op mac-adres. (com21 netwerk niet).......Enforcer schreef op 05 augustus 2002 @ 19:44:
En helpdesk gebelt neem ik aan ?! En .. gelukt ?!
can you read my mind?
ja en anders doe je toch gewoon wat de helpdesk meestal zegt. Meneer als u een mail stuurt dan kijken we het na....maar mevrouw ik heb geen internetverbinding. Nu dan stuurt u dus een mail en zet u dat in de brief...ahhhhhh
CHELLO zuigt zo enorm althans op veel plaatsen...niet overal, ik heb het ook zien WERKEN.
anyway blij dat ik in bels zit met mijn 1.1 Mbit ADSL lijntje
nooit geen troubles...zoalg je je rekening blijft betalen...anders sluiten ze je af ECHT WAAR
CHELLO zuigt zo enorm althans op veel plaatsen...niet overal, ik heb het ook zien WERKEN.
anyway blij dat ik in bels zit met mijn 1.1 Mbit ADSL lijntje
klopt, com21 heeft die controle niet, omdat die IP gegevens statisch zijn. (in gelderland iig)jep schreef op 05 augustus 2002 @ 14:08:
Allebei bijna dagelijks andere netwerk-kaartjes.
I want to live forever, so far.. so good.
Ik ben blij dat Gelderland voortaan zijn eigen Chello Helpdesk queue heeft, en dat al die gefrustreerde chello klantjes uit Arnhem, Nijmegen, Zutphen, Doetichem, Dieren, en weet-ik-waar-allemaal-vandaan niet meer in eindhoven uitkomen.mikevanrooijen schreef op 06 augustus 2002 @ 21:04:
ja en anders doe je toch gewoon wat de helpdesk meestal zegt. Meneer als u een mail stuurt dan kijken we het na....maar mevrouw ik heb geen internetverbinding. Nu dan stuurt u dus een mail en zet u dat in de brief...ahhhhhh
anyway blij dat ik in bels zit met mijn 1.1 Mbit ADSL lijntjenooit geen troubles...zoalg je je rekening blijft betalen...anders sluiten ze je af ECHT WAAR
Laat ze het in gelderland maar opruimen
Gelukkig zit ik niet meer op de IHD maar op de SDD, en doe ik alleen nog maar brabant. Brabant netwerk roeleert de pan uit
I want to live forever, so far.. so good.
Verwijderd
Hier ook een geval van een andere netwerkkaart. Als ik wil surfen krijg ik een setup page van chello (chello.upc.nl)\. Daar moet ik ten eerste mijn gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Daarna moet ik mijn mac en s/n van mijn modem (surfboard) invoeren. Nadat gedaan te hebben krijg ik de melding dat de modem niet geregistreerd staat bij chello. Ik moet dan een configuratie verwijderen ofzo. Als ik dit gedaan heb en er gezegd word dat als ik de boel opnieuw opstart het weer gaat werken, werkt het nog steeds niet en kan ik weer van voor af aan beginnen
Yeah right...kom maar eens kijken hoe 'hard het brabant netwerk roeleert' in Veldhoven centrum:Warbringer schreef op 06 augustus 2002 @ 21:18:
[...]
Ik ben blij dat Gelderland voortaan zijn eigen Chello Helpdesk queue heeft, en dat al die gefrustreerde chello klantjes uit Arnhem, Nijmegen, Zutphen, Doetichem, Dieren, en weet-ik-waar-allemaal-vandaan niet meer in eindhoven uitkomen.
Gelukkig zit ik niet meer op de IHD maar op de SDD, en doe ik alleen nog maar brabant. Brabant netwerk roeleert de pan uit
http://www.tjello.nl/ping_in.txt <--- vanuit mijn werk naar mijn PC thuis
http://www.tjello.nl/ping_out.txt <--- vanuit mijn PC thuis naar www.chello.nl
En als je dan belt, dan weet geen mens iets zinnigs te vertellen.
UPC = incompetent.
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Verwijderd
Sorry hier moet ik even op reagerenWarbringer schreef op 06 augustus 2002 @ 21:18:
[...]
Ik ben blij dat Gelderland voortaan zijn eigen Chello Helpdesk queue heeft, en dat al die gefrustreerde chello klantjes uit Arnhem, Nijmegen, Zutphen, Doetichem, Dieren, en weet-ik-waar-allemaal-vandaan niet meer in eindhoven uitkomen.
Brabant netwerk roeleert zeker niet boven het netwerk uit van Rotterdam. Technische helpdesk is vrij rustig omdat er gewoon niet veel problemen zijn met het netwerk. Zijn ze er dan worden ze meestal snel opgelost. (Ontevreden mensen hou je toch altijd. Tweakers ook.)
Echter all service groepen worden weer drukker omdat wij telefonie brabant en chello hd billing brabant pakken
Sorry maar daar in Brabant hebben ze de zaakjes echt niet op een rijtje wat administratie betreft. Wat een puinzooi krijgen wij voor onze kiezen daar vandan zeg.
Verwijderd
p.s. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat er in Rotterdam nooit wat fout gaat natuurlijkVerwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 23:46:
[...]
Sorry hier moet ik even op reageren
Brabant netwerk roeleert zeker niet boven het netwerk uit van Rotterdam. Technische helpdesk is vrij rustig omdat er gewoon niet veel problemen zijn met het netwerk. Zijn ze er dan worden ze meestal snel opgelost. (Ontevreden mensen hou je toch altijd. Tweakers ook.)
Echter all service groepen worden weer drukker omdat wij telefonie brabant en chello hd billing brabant pakken
Sorry maar daar in Brabant hebben ze de zaakjes echt niet op een rijtje wat administratie betreft. Wat een puinzooi krijgen wij voor onze kiezen daar vandan zeg.
Pagina: 1