wat dus niet zo best is, maar ik kan met geen mogelijkheid achterhalen wie de fabrikant is. Checkdisk geeft geen problemen aan, maar weet iemand of er een ander programmaatje (dus niet van een bepaalde fabrikant voor zijn HD's) is dat ik kan gebruiken om e.e.a. te testen?
heb je een oppervlakte controle uitgevoerd? en wat voor tikken zijn het?
Haal hem is los uit je computer, bij mij verhielp dat de tikken. Nadat ik hem erweer in had gezet was het over.
Dan ligt het probleem waarschijnlijk bij de Molex plug van de voeding.Steven schreef op 05 augustus 2002 @ 12:26:
Haal hem is los uit je computer, bij mij verhielp dat de tikken. Nadat ik hem erweer in had gezet was het over.
Die busjes krijgen vaak speling en dat kan af en toe rare dingen opleveren.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dat doet chkdsk toch ook?? Of vergis ik me? Ik hoor de geluidjes continu, zodra de HDD iets doet, hoor ik zacht gekras lijkt het wel. (klinkt wel erg eng dit....)-Nexus schreef op 05 augustus 2002 @ 12:24:
heb je een oppervlakte controle uitgevoerd? en wat voor tikken zijn het?
editje: maar weet niemand zo'n algemeen testprogje?
Verwijderd
SiSoft Sandra weet waarschijnlijk wel wat voor HDD je hebt. En je ziet bij het opstarten in de POST toch wel een merk en/of type??
CHKDSK volgens mij niet, of die vraagt erom... het duurt iig heeeel erg lang
nee, sisoft sandra geeft ook alleen een code aan, nl. ST320410A... k ga even rebooten om te kijken wat m'n bios roeptVerwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 12:36:
SiSoft Sandra weet waarschijnlijk wel wat voor HDD je hebt. En je ziet bij het opstarten in de POST toch wel een merk en/of type??
edit: bios vertelt me hetzelfde.
Die Code zegt dat 't een Seagate (ST) Ata (S) schijf is. 't Juiste type kan ik op de Seagate site zo gauw niet vinden.Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 12:39:
[...]
nee, sisoft sandra geeft ook alleen een code aan, nl. ST320104A... k ga even rebooten om te kijken wat m'n bios roept
Dank je! Ga k even op zoek naar een testprogje.JAVA-Doctor schreef op 05 augustus 2002 @ 12:44:
[...]
Die Code zegt dat 't een Seagate (ST) Ata (S) schijf is. 't Juiste type kan ik op de Seagate site zo gauw niet vinden.
Pagina: 1