Toon posts:

[onbekende HDD] maakt tikgeluiden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat dus niet zo best is, maar ik kan met geen mogelijkheid achterhalen wie de fabrikant is. Checkdisk geeft geen problemen aan, maar weet iemand of er een ander programmaatje (dus niet van een bepaalde fabrikant voor zijn HD's) is dat ik kan gebruiken om e.e.a. te testen?

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:57

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

heb je een oppervlakte controle uitgevoerd? en wat voor tikken zijn het?

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 00:33
Haal hem is los uit je computer, bij mij verhielp dat de tikken. Nadat ik hem erweer in had gezet was het over.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Steven schreef op 05 augustus 2002 @ 12:26:
Haal hem is los uit je computer, bij mij verhielp dat de tikken. Nadat ik hem erweer in had gezet was het over.
Dan ligt het probleem waarschijnlijk bij de Molex plug van de voeding.
Die busjes krijgen vaak speling en dat kan af en toe rare dingen opleveren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
-Nexus schreef op 05 augustus 2002 @ 12:24:
heb je een oppervlakte controle uitgevoerd? en wat voor tikken zijn het?
Dat doet chkdsk toch ook?? Of vergis ik me? Ik hoor de geluidjes continu, zodra de HDD iets doet, hoor ik zacht gekras lijkt het wel. (klinkt wel erg eng dit....)

editje: maar weet niemand zo'n algemeen testprogje?

Verwijderd

SiSoft Sandra weet waarschijnlijk wel wat voor HDD je hebt. En je ziet bij het opstarten in de POST toch wel een merk en/of type??

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:57

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

CHKDSK volgens mij niet, of die vraagt erom... het duurt iig heeeel erg lang

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 12:36:
SiSoft Sandra weet waarschijnlijk wel wat voor HDD je hebt. En je ziet bij het opstarten in de POST toch wel een merk en/of type??
nee, sisoft sandra geeft ook alleen een code aan, nl. ST320410A... k ga even rebooten om te kijken wat m'n bios roept

edit: bios vertelt me hetzelfde.

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-03 22:47
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 12:39:
[...]

nee, sisoft sandra geeft ook alleen een code aan, nl. ST320104A... k ga even rebooten om te kijken wat m'n bios roept
Die Code zegt dat 't een Seagate (ST) Ata (S) schijf is. 't Juiste type kan ik op de Seagate site zo gauw niet vinden.

Verwijderd

Topicstarter
JAVA-Doctor schreef op 05 augustus 2002 @ 12:44:
[...]

Die Code zegt dat 't een Seagate (ST) Ata (S) schijf is. 't Juiste type kan ik op de Seagate site zo gauw niet vinden.
Dank je! Ga k even op zoek naar een testprogje.
Pagina: 1