Ik heb een vaag probleem met m'n FTP server. Ik heb deze situatie:
server = 192.168.0.1 = win2000 server met sygate office network 4.2
andere bak in netwerk = 192.168.0.2 = win2000, hier runt de FTP server
Die FTP server draait op port 2345, en in sygate staat die port dus ook gemapt naar die bak (naar 192.168.0.2 dus)
Okee... nu kan iedereen naar die ftp server connecten en inloggen. Ook van directory veranderen (cd), of zelfs directories aanmaken of verwijderen werkt. Maar! Zodra iemand "dir" doet of iets wil doenloaden (get), blijft hij hangen. Dat wil zeggen, na "dir" verschijnt er:
200 PORT Command successful.
150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
En dan niets meer. Nu heb ik twee ftp servers geprobeerd: BulletFTP Server (vroeger ook bekend als "G6") en Serv-U, beide recente versies. Beide zelfde probleem.
Overigens werkt het bij sommige mensen wél!
Ik heb het idee dat het goed gaat bij mensen die "direct" op internet zitten. Bij mensen die via een firewall/router/ook sygate/whatever op inet zitten, treedt dit probleem op. Echter, deze mensen kunnen op andere FTP servers wel gewoon inloggen (dwz inclusief dir doen en alles).
Qua doormappen van die port op de server (dwz in sygate op 192.168.0.1) heb ik gewoon die standaard sygate FTP rule genomen en het port nr veranderd van 21 naar 2345.
server = 192.168.0.1 = win2000 server met sygate office network 4.2
andere bak in netwerk = 192.168.0.2 = win2000, hier runt de FTP server
Die FTP server draait op port 2345, en in sygate staat die port dus ook gemapt naar die bak (naar 192.168.0.2 dus)
Okee... nu kan iedereen naar die ftp server connecten en inloggen. Ook van directory veranderen (cd), of zelfs directories aanmaken of verwijderen werkt. Maar! Zodra iemand "dir" doet of iets wil doenloaden (get), blijft hij hangen. Dat wil zeggen, na "dir" verschijnt er:
200 PORT Command successful.
150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
En dan niets meer. Nu heb ik twee ftp servers geprobeerd: BulletFTP Server (vroeger ook bekend als "G6") en Serv-U, beide recente versies. Beide zelfde probleem.
Overigens werkt het bij sommige mensen wél!
Qua doormappen van die port op de server (dwz in sygate op 192.168.0.1) heb ik gewoon die standaard sygate FTP rule genomen en het port nr veranderd van 21 naar 2345.