Casema in studentenhuis

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
sinds paar dagen woon ik op kamers in denhaag, heelleuk!
maar ook heel duur internetten zo op mijn telefoonlijntje :(
Nu dachten ik en mijn 2 roomies eraan om casema te nemen.
30 euro per maand, en dan onbeperkt. maar is het met casema
legaal om een servertje neer te kwakken en het dan over 3
kamers te verdelen? Of mag dit niet?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mag niet, toch gewoon doen.

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:21

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Officieel mag het inderdaad niet... maar ik heb het hier ook al bijna een jaar probleemloos draaien, via een eenvoudige server gedeeld voor mij en m'n huisgenoten.

Tip: neem als het kan wel de Premium variant. Kost je iets meer (45 euro) maar is ook vele malen sneller!

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

of Mxstoom heb je een stabielere lijn

/me is van mening dat Menig nederlander met netwerk kennis toch wel zun Inet deelt :P

/me draait stiekum webserver op zun kabel pijp

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 17:13
premium is ook stabiel hoor... en goedkoper. er staat in de voorwaarden inderdaad dat je maar een pc mag aansluiten, maar ja, je mag officieel ook maar een tv aansluiten. Niemand houdt zich daar aan natuurlijk, en casema denkt er ook niet aan om dat te gaan handhaven.

ik denk dat het in de a.v. staat om mensen die de tv/internet aansluiting met de buren delen, aan te kunnen pakken.

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 13:22
Je zult officieel je internet wel niet mogen delen, maar ik geloof dat de providers in overtreding zijn als ze gaan kijken of iemand meerdere computers aan zijn i-net verbinding heeft hangen.

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

• Blauw
  • Laatst online: 04-08 22:59

Blauw

De Schreeuw

Zolang je voor anderen geen overlast veroorzaakt door dat gedrag mag het (fair Use) Dus gewoon doen :) :P

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kan beter MxStream nemen: stabieler en legaal server draaien / delen

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:21

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Duncan:
stabieler
Dat is gewoon gebaseerd op het oude Casema-imago... de nieuwe Casema producten blinken juist uit in stabiliteit, zowel qua up-time als qua snelheid...

Plus: MxStream is duurder.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MrTinux schreef op 05 augustus 2002 @ 14:42:
[...]
Dat is gewoon gebaseerd op het oude Casema-imago... de nieuwe Casema producten blinken juist uit in stabiliteit, zowel qua up-time als qua snelheid...

Plus: MxStream is duurder.
Bij Mxstream doen ze niet moeilijk met downloadlimieten, lijkt me ook wel handig in een studentenhuis.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• camiels
  • Laatst online: 14-06 16:09
Wel premium nemen. Verder is delen makkelijk simpel en wordt niet gecontrolleerd, net als je downloadlimiet overigens.....

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Dijkhuis schreef op 05 augustus 2002 @ 14:12:
premium is ook stabiel hoor... en goedkoper. er staat in de voorwaarden inderdaad dat je maar een pc mag aansluiten, maar ja, je mag officieel ook maar een tv aansluiten.
Je mag officieel per kabelaansluiting 3 toestellen aansluiten dacht ik, niet één.
Verder is mxstream helemaal niet stabieler dan Casema Premium bij mijn weten hoor, Premium draait hier ook al bijna een jaar geweldig. Bovendien haal je met Premium gewoon 64 KB/s down en 15/16 up, tegenover 55 en 12 via mxstream. En Casema doet ook niet moeilijk over limieten, ik heb nog nooit gehoord van iemand dat ze problemen kregen omdat ze over de limiet kwamen.

Verwijderd

wat je ISP betreft maakt het nix uit :)

je zet een 486 er achter met 2 kaartjes en ICS er op, dan hangt er 1! computer aan hun modem :)

meestal staat er zo iets in de voorwaarden dat je niet mer meerdere computers tegelijk gebruik mag maken >:)

met een server zit er toch 1 pc aan hun modem >:) daar achter is lokaal netwerk en mag je doen wat je wilt :P
Pagina: 1