Toon posts:

Fan Leadtek Ti500 draait niet

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search geprobeerd, maar deze geeft steeds een error op alles wat ik intik. :?

Sinds kort heb ik het probleem dat na een paar minuten spelen in UT mijn beeld stilstaat terwijl het geluid door gaat. Ik ben er achter gekomen dat dit waarschijnlijk komt omdat de fan van mijn TI500 videokaart niet draait.

Wordt deze fan software-matig aangestuurd of moet deze gewoon altijd draaien?

Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven. In 2d geeft de kaart geen problemen.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Deze hoort gewoon altijd te draaien. Dus ik zou er ff een nieuwe fan opzetten

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
zit er nog garantie op? dan terug brengen. dat ding hoort altijd te draaien

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Grrr, dubbel post

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm.... okee... zoiets dacht ik al...

Het vage is dat hij het altijd heeft gedaan. Garantie heb ik denk ik niet meer. Weet iemand of een Ti4400 een goede vervanger is voor deze kaart, of ga ik het verschil niet merken?

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik zou nog ff wachten als ik jou was. Er is natuurlijk wel verschil tussen een Ti500 en een Ti4200, maar als je ff wacht kan je een veel betere kaart krijgen. En met de huidige spellen heb je zat aan je Ti500.

Verwijderd

Topicstarter
okee... das waar... maar zonder draaiende fan doe ik weinig met spellen denk ik...

Zou de fan zelf kapot zijn? Of moet ik denken aan een AGP-voedings probleem?

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Denk dat een nieuwe fan je probleem wel oplost. Ik heb een videokaart waarvan de fan ook stuk is, maar die is wat ouder, en daar worden geen games op gespeeld, dus ik zie wel.

• fredgroes
  • Laatst online: 03:38
check http://www.thermaltake.com/products/chipset/g4.htm maar eens.
Ze maken daar special voor de videokaarten koelers.

Heb hetzelfde probleem met mijn GF 3 ti200 Heb nu maar bij de OC shop een Crystal Orb gekocht voor het koelen van mijn videokaart.

Heb hem alleen nog niet binnen dus koel hem nu maar met een 120 mm fan

Verwijderd

Topicstarter
okee... dank allen voor jullie reaktie.

• Bossie
  • Laatst online: 02:58
Dit heb ik ook een keer op de TD gehad, gewoon mee naar de winkel gaan voordat de chip wel een keer doorbrand, dit is gewoon garantie

mits je garantie verlopen is (lijkt me sterk) gewoon kijken of je ergens een Blorb kunt krijge ofzo

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• bolleh
  • Laatst online: 17-08 23:17
je hebt wel garantie via leadtek zelf nog(is 2-3 jaar ofzow, bij diamond was het zelfs 5 jaar(eewigheid voor pc spullen)) maar dat kan mischien wel erg lang duren eer je hem terug hebt, gewoon die fan eraf halen en een 40/60mm fan erop schroeven

Verwijderd

Topicstarter
Okee... ik heb de stap genomen en een Asus v4400 videokaart gekocht en erin gestopt.

Geen problemen met installatie, alleen vind ik dat t.o.v. mijn 'oude' Ti500 hij niet veel beter presteerd, eigelijk slechter (beeldopbouw in 2d... Icon opbouw, IE pagina opbouw).

Ook UT draait niet veel beter (haperingen in beeld als er 3 a 4 bots in beeld zijn).

Waar kan dit aan liggen? Heb ik ergens een instelling fout staan? Ik ben op dit moment niet erg tevreden over de 'superieure' kracht van de Geforce 4.

Ik heb windows xp opnieuw geinstalleerd met Detenator 29.42 WHQL, dit had geen effect.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:51

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
via 4in 1 geinstalleerd?
bios goed ingesteld?
je had ook gewoon een andere fan erop kunnen doen hoor!

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
hahaha... weet ik... maar heb me laten verleiden door de 'kracht' van de geforce 4. Alleen merk ik daar nu weinig van... BIOS instelling is omgewijzigd en ik heb geen VIA chipset.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
maar leeft je gf3ti500 nog? je moet er zelf even een fan op fixen (80mm casefan is ook goed >:) ) en dan kan je weer gaan met die banaan, ti500 is superkaartje..beetje overbodig dus dat je die gf4ti440 hebt gehaald, je merkt pas echt de power van de gf4 als je een dikke PIV hebt of AMD 1800+ en erboven ... dus je had gewoon fannetje moeten doen...en dan was je klaar :D ......tweaken weet je wel......(doen het zelf :) )

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Je had gewoon een fannetje kunnen krijgen van de fabrikant, ik heb het ook gehad met een Hercules kaart. Oh, als u uw adres even geeft heeft u met 4 werkdagen een nieuwe fan in huis, hoogachtend hercules!!! Zonde van de knaken IMO.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm.... jullie hebben gelijk... ik had gehoopt dat het verschil tussen de 2 kaarten qua performance groter was. Maar dat doet er niet aan af dat deze minder moet presteren als mijn Ti500. Blijft vreemd. Ik kan die nieuwe kaart natuurlijk altijd nog terugbrengen (hij doet het niet goed) en zo'n nieuwe fan op de Ti500 zetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 12:22:
okee... das waar... maar zonder draaiende fan doe ik weinig met spellen denk ik...

Zou de fan zelf kapot zijn? Of moet ik denken aan een AGP-voedings probleem?
vervang hem gewoon probleem opgelost

• fredgroes
  • Laatst online: 03:38
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 14:38:
Je had gewoon een fannetje kunnen krijgen van de fabrikant, ik heb het ook gehad met een Hercules kaart. Oh, als u uw adres even geeft heeft u met 4 werkdagen een nieuwe fan in huis, hoogachtend hercules!!! Zonde van de knaken IMO.
Nou dat niet helemaal waar wat je hier verteld. Heb een kapotte fan op mijn Asus V8200 GF3 ti 200 zitten. Gemailt met Asus maar ze verdommen het om een nieuwe fan op te sturen. Ik moet de kaart maar opsturen naar Asus. Ze zeggen dat ze niks met klanten te maken willen hebben

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... ik heb zojuist de nieuwste detenators geinstalleerd (30.82 WHQL) en ik moet zeggen dat het allemaal wat lekkerder draait nu hier. Maar ik heb deze drivers nog niet getest met m'n oude Ti500...

• superduper
  • Nu online

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Mag ik die ouwe hebben? Zal ik hem eens leren niet zijn fan te laten draaien! En heb ik een vervanger voor mijn GTSje :)

• PhatFish
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Die Leadtek Ti500 zijn toch eigenlijk niet meer dan een heatsink waarbij je de kaart gratis bij krijgt ;), net als de huidige modellen. Gewoon een 120mm/80mm fan op de heatsink gooien, als Leadtek de fan niet wil vervangen :)

...

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Ik heb ook zo'n Leadtek Ti500... fannetje was ook hier snel kaduk, ik Leadtek NL gemaild, geen reply, UK idem dito.. bagger service dus.

Toen maar zelf lopen prutsen, er zit nu een 8cm@7v op vastgemaakt met tiewraps, werkt als een speer ;)
Alleen Leadtek gaat van mijn lijstje af.

• Yonni
  • Laatst online: 01-06 10:53
:o ik heb een leadtek gf4ti 4400, fannetjes zullen wel goed zijn O-) anders gewoon 80mm fan erop >:)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Pagina: 1