Toon posts:

[ADSL] Kan zoekpagina niet openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij een klant van ons bedrijf ben ik in de weer geweest hun ADSL-verbinding te configureren.

De klant heeft een systeem met Windows 98 SE en de gebruikte router is een Cisco 76.

Router is goed geconfigureerd en de IP adressen kloppen prima;

Router: 192.168.0.1
PC: 192.168.0.2

Ik heb de DNS nog niet ingesteld maar ik kan zelfs niet via de browser de router benaderen.
De router is te pingen, maar zodra ik het IP-adres invul in de browser krijg de volgende melding; "Kan zoekpagina niet openen."

Ik heb alle instellingen al gereset van IE en heb zelfs TCP/IP al opnieuw geconfigureerd. Ook dit mocht niet baten. Ik heb toch het idee dat er iets mis is met de browserinstellingen. Enig idee? :?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2002 12:01 . Reden: spelfout :{ ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien staat de webinterface uit en moet je connecten via een nullmodem kabel.

Verwijderd

Topicstarter
jadjong schreef op 05 augustus 2002 @ 12:01:
Misschien staat de webinterface uit en moet je connecten via een nullmodem kabel.
Ok, maar dan zou ik bij het invullen van een willekeurig internetadres een DNS error moeten krijgen. Ik krijg gewoon DIRECT de melding "Kan zoekpagina niet openen".

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 12:03:
[...]

Ok, maar dan zou ik bij het invullen van een willekeurig internetadres een DNS error moeten krijgen. Ik krijg gewoon DIRECT de melding "Kan zoekpagina niet openen".
Doe eens een "Wizard internetverbinding". Die dingen lossen altijd veel op als je hebt zitten klooien..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 12:05:
[...]

Doe eens een "Wizard internetverbinding". Die dingen lossen altijd veel op als je hebt zitten klooien..
Ook al geprobeerd. Mocht ook niet baten. Ik zit echt aan het eind van mijn kennen. Dit is echt een vaag probleem. :|

Verwijderd

Begin effe bij het begin:
Maak de ADSL verbinding alleen eerste bij 1 win 98 machine zonder de router dan weet je in ieder geval de je het ADSL modem uit kan sluiten als fout

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 12:10:
Begin effe bij het begin:
Maak de ADSL verbinding alleen eerste bij 1 win 98 machine zonder de router dan weet je in ieder geval de je het ADSL modem uit kan sluiten als fout
Nou, het is hetzelfde als zo'n Alcatel getweaked ADSL modem.
Het is dus een modem en router in 1.

Line Sync is ook ok. Maar heeft eigenlijk niks met de netwerkeigenschappen te maken.

Verwijderd

Het is dus een multimodem toch? Ik kreeg dat kreng bij een bedrijf pas aan de praat nadat ik speciale cd had gebruikt
Je kan in dat menu dan aangeven van pc 1 t/4 4 hoe of wat zonder die cd kreeg ik ik het niet aan de praat. Of heb je het nu daadwerkelijk over een getweak exemplaar?

Trouwens ik kan op cisco.com niets vinden over de cisco 76

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:43
Is een Win98 error, heeft nks met je router te maken. Mischien KaZaA en New.net geinstalleerd. Deze zorgen vaak voor DNS errors in W98. Gaan kijken dus naar de internet gerelateerde software op de PC. Ander -> format :)

Verwijderd

Topicstarter
Psychops schreef op 05 augustus 2002 @ 12:16:
Is een Win98 error, heeft nks met je router te maken. Mischien KaZaA en New.net geinstalleerd. Deze zorgen vaak voor DNS errors in W98. Gaan kijken dus naar de internet gerelateerde software op de PC. Ander -> format :)
Ow shit. :(

• Psychops
Tis we belangerijk om ff te checken of je die fout meteen krijgt, of dat IE eerst nog even aan het zoeken is. Als je de melding 'kan zoek..." gelijk krijgt nadat je op enter hebt gedrukt dan is het zeker een fout van windows (heel vaak KaZaA + New.Net), als IE eerst een tijdje aan het zoeken is en daarna pas die fout geeft, is het waarschijnlijk een fout in je netwerk instellingen of router etc etc.

Verwijderd

Topicstarter
Psychops schreef op 05 augustus 2002 @ 16:36:
Tis we belangerijk om ff te checken of je die fout meteen krijgt, of dat IE eerst nog even aan het zoeken is. Als je de melding 'kan zoek..." gelijk krijgt nadat je op enter hebt gedrukt dan is het zeker een fout van windows (heel vaak KaZaA + New.Net), als IE eerst een tijdje aan het zoeken is en daarna pas die fout geeft, is het waarschijnlijk een fout in je netwerk instellingen of router etc etc.
Nou, als ik het de URL invul en op enter drukt dan hoor ik DIRECT 3 klikjes en geeft hij die melding weer. Enig idee hoe het op te lossen is als het dus aan dat KazAa of .net ligt?

• Psychops
Heb je KaZaA en New.net geinstalled ?? zo ja -> register. Verwijderen kan je proberen, maar zal (waarschijlijk niet helpen). Als je in het register niks kan vinden -> Format :(. Probleem is dat new.net een soort DNS extensie is voor nieuwe (lees extra zoals .chat .game etc etc (www.new.net))) top level domains. Programma werkt alleen niet zogoed, en is ook absoluut niet nodig.

Probleem is namelijk dat de ISP's de config van hun DNS-servers moeten aanpassen. Dit zullen de meeste ISP's dus niet doen. Chello en @home iig niet. andere nl providers weet ik niet, maar de kans is klein.
Pagina: 1