HDD op zijn eind?

Pagina: 1
Acties:

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 11:11

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
Gisteren gebeurde er iets vreemds. Bij de installatie van de game RTCW, nadat deze ong. 25% voltooid was, kreeg ik een ongeldige bewerking. Iets met ''FOUT IN ONGELDIGE PAGINA..... '' met wat letters en cijfers erbij, ik kon er geen wijs uit (OS = WIN98SE). Na die vastloper opnieuw gestart, en wat zie ik, doet me HDD lampje voor op de kast niks meer. In de bios herkent ie wel de HDD, met S.M.A.R.T. op enabled geeft ie geen fouten en hij start windows gewoon normaal op, alleen zonder dat lampje. Ikke een schijfcontrole in windows gedaan, ook de uitgebreide, en alles lijkt ok te zijn, geen bad clusters of wat dan ook. Probeer ik dan weer die instal van RTCW te doen, loopt ie weer vast met dezelfde fout, en ineens geeft ie een harde reset. Vaag.... Aan de temp van de HDD ligt het niet, die voelde iig niet heet aan ofzo.

Kan het aan de kabel liggen? Of aan het geheugen? Aan de voeding niet, die is pas nieuw (QTEC PSU 450 Watt met dubbele fan) Ik ga vanavond nog een andere kabel proberen, en andere stekkers van mijn voeding. Maar hebben jullie een idee wat het probleem kan veroorzaken? Btw, na die harde reset ben ik gewoon weer naar Windows gegaan en heb ik nog een uur GTA3 gespeeld, zonder fouten, vastlopers of wat dan ook, daarna probeerde ik dan weer RTCW te installen, loopt ie weer vast, weer resetten, en het lampie doet het ook nie....

HDD is een maandje of 8 oud, nooit probs mee gehad, heb em wel al veel geformat, en RTCW heeft het wel altijd gedaan. Alleen na de laatste keer format niet meer dus. Loopt ie op zijn eind, of kan het andere oorzaken hebben?

I pitty the fools who took my game-station.....

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:08
misschien effe met zo'n tooltje van de fabrikant effe dat ding testen.
Welke hd is het? merk, type groote enz

Verwijderd

Ik zou eerst eens proberen om bv. het aan/uit ledje (lampje) op de hd-positie te zetten. Misschien is wel gewoon je ledje kapot. Uit jouw verhaal maak _ik_ niet direct op dat je hd kapot zou kunnen zijn. Lijkt me eerder een software of geheugen probleem.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ulti23 schreef op 05 augustus 2002 @ 11:50:
Aan de voeding niet, die is pas nieuw (QTEC PSU 450 Watt met dubbele fan)
Hoezo is tie goed? Hij kan ook half gaar geleverd zijn.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 11:58:
Ik zou eerst eens proberen om bv. het aan/uit ledje (lampje) op de hd-positie te zetten. Misschien is wel gewoon je ledje kapot. Uit jouw verhaal maak _ik_ niet direct op dat je hd kapot zou kunnen zijn. Lijkt me eerder een software of geheugen probleem.
Geheugen probleem? Geheugen zit nu in de derde slot, moet ik die eens verzetten naar de tweede of de eerste? Waar moet ik aan denken als het echt een geheugen probleem is?

Verwijderd

ja, ik zou het zeker in de eerste slot zetten en als je de mogelijkheid hebt eens ander geheugen proberen. Ongeldige pagina kan _volgens mij_ op een geheugen page slaan.
Heb je het ledje al omgezet?

Verwijderd

Geheugen moet altijd in het eerste slot ja, probeer dat dus eerst eens..

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 16:45:
ja, ik zou het zeker in de eerste slot zetten en als je de mogelijkheid hebt eens ander geheugen proberen. Ongeldige pagina kan _volgens mij_ op een geheugen page slaan.
Heb je het ledje al omgezet?
Het is er al door, gisteravond alles ontkoppeld en opnieuw in elkaar geknutseld, geheugen in eerste slot gezet, alles ok. Alles installed weer, dus ook RTCW.
Tevens het ledje geprobeerd, is dus inderdaad kapoet. Maar ja, me systeempje is weer lekker stabiel, gisteravond na het knutselen weer lekker drie uurtjes aan een stuk zitten gamen, en no probs of wat dan ook :D :D

Thanx for all the help, _/-\o_

Verwijderd

Mooi ;)

Blij dat ik kon helpen! :D
Pagina: 1