Ik heb een Edimax BR-6004+ breedband router gekocht. Nu kan ik via de ingebouwde switch alles configgen, maar wat ik ook probeer: mijn EWAN - poort blijft down. Dit is al het tweede exemplaar, de eerste had precies hetzelfde probleem, en de TD van Mycom concludeerde dat ie dan kapot moest zijn. Ik heb de EWAN poort via een straight kabel direct aan mijn Terayon kabelmodem (Chello) gehangen. Ik heb het modem ook al gereset, maar dat lost niks op. De gebruikte kabels zijn getest en goed bevonden, het MAC-adres is goed gekloond, etc. Ik heb overal gezocht (voor zover dat mogelijk is) maar kan de oplossing niet vinden.
Verwijderd
Ik heb ook een Edimax BR-6004+ router en kan ook geen verbinding krijgen via de EWAN-poort. Ikzelf heb een AlliedData Copperjet 810 en TweakDsl. Ik denk dat mijn probleem te maken heeft met het verbindings profile type (Bridged). In ieder geval brand het ledje van de EWAN-poort lnk/act wel en knippert ook als het modem data ontvangt.
Als bij jou het led niet brand dan is de oplossing misschien een andere netwerkkabel. In mijn geval heb ik een crosskabel voor de verbinding van mijn EWAN-poort met de modem.
Als bij jou het led niet brand dan is de oplossing misschien een andere netwerkkabel. In mijn geval heb ik een crosskabel voor de verbinding van mijn EWAN-poort met de modem.
Verwijderd
Kijk ff wat voor een IP-adres je krijgt van de CMTS op Teralink, oftewel van je ISP dus IP aan je Router!!!. Klonen is helemaal niet nodig, trek de stekker 6uur uit het modem en de arp-entrie op de teralink wordt weggegooid, dan hoef je niet meer te klonen en misschien werkt het nu wel goed.
C&H : de netwerkkabel is goed, want zonder de router er tussen gaat het wel (met dezelfde kabel, zelfde MAC-address). Het ledje brandt gewoon never nooit niet. Omdat dit al de tweede is heb ik hem weer ingeleverd en een SMC router gekocht. Wel een stukkie duurder ja (189 eurootjes) maar het werkt perfecto en de management software is een stuk beter voorzover ik kan beoordelen.
Jambek: Ook met een leeg, geflushed modem werkte het niet helaas. Geen idee wat hier aan de hand is, aangezien die Edimax router als een dolle verkoopt, en zeker de helft van de kopers gooit hem op een Chello aansluiting. BTW ik kreeg helemaal geen ip op mijn router, dat kon ook niet aangezien mijn WAN-poort weigerde up te komen.
edit:
BTW: ik heb zowel cross als straight kabels gebruikt, en getest, beiden werkten niet.
BTW: ik heb zowel cross als straight kabels gebruikt, en getest, beiden werkten niet.
Jambek: Ook met een leeg, geflushed modem werkte het niet helaas. Geen idee wat hier aan de hand is, aangezien die Edimax router als een dolle verkoopt, en zeker de helft van de kopers gooit hem op een Chello aansluiting. BTW ik kreeg helemaal geen ip op mijn router, dat kon ook niet aangezien mijn WAN-poort weigerde up te komen.