Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin
ewm ten eerste er zit geen platter in (is het draaiende gedeelte in een magnetisch opslagmedium en dit is electronisch (lading oid)) en elk type compactflash kaartje is groter/kleiner omdat er grotere/kleinere chips opzitten, vergelijk het met RAM geheugen, evenveel chips maar een 8x512mbit reepje is meer dan een 8x16mbit reepje
Speed kills, but beauty lives forever...
Maar is dat wel zo, de formaten van de CF kaartjes zijn gelijk, zover ik heb kunnen wegen weegt een 128 mb hetzelfde als een 8mb.
Ik vroeg het me gewoon af, op internet kan ik er niets over vinden...
Ik vroeg het me gewoon af, op internet kan ik er niets over vinden...
Tijdens de ontwikkeling zat er wel verschil in, maar tegenwoordig is het goedkoper om alle chips hetzelfde te maken, maar in de string met info van de kaart staat dan gewoon de grootte weggeschreven.
Hetzelfde is het zo met 60 gig schijven. Hier zitten (meestal) 2 platters van 40 GB in waarvan op beide platters de laatste 10 GB niet gebruikt word.
Hetzelfde is het zo met 60 gig schijven. Hier zitten (meestal) 2 platters van 40 GB in waarvan op beide platters de laatste 10 GB niet gebruikt word.
Dat is dus precies wat ik bedoel. Moet het niet mogelijk zijn om zo'n CF kaartje te flashen zodat hij de extra ruimte gaat gebruiken? En denkt dat hij groter is?
Ik denk dat dat niet gaat, wat ze meestal doen is een chippie (controller) er op zetten die een bepaalde instelling heeft, meestal maken ze die onklaar om te herschrijven. Dit doen ze door de pootjes niet aan te sluiten, of soms zelfs door te branden door een sterk signaal door te sturen.jonggoud.nl schreef op 06 augustus 2002 @ 10:38:
Dat is dus precies wat ik bedoel. Moet het niet mogelijk zijn om zo'n CF kaartje te flashen zodat hij de extra ruimte gaat gebruiken? En denkt dat hij groter is?
De chips die erin zitten zijn wel degelijk veschillend.
Alleen een 8MB of 128MB chip weegt praktisch hetzelde. Het silicium gedeelte zal wel iets groter zijn maar dat zal in de orde van milligrammen zijn.
De flashram-chip is het duurste van die hele CF kaart. Reken maar dat er geen 128MB Flash chip in een 8MB Flash kaart zal zitten.
Alleen een 8MB of 128MB chip weegt praktisch hetzelde. Het silicium gedeelte zal wel iets groter zijn maar dat zal in de orde van milligrammen zijn.
De flashram-chip is het duurste van die hele CF kaart. Reken maar dat er geen 128MB Flash chip in een 8MB Flash kaart zal zitten.
Senile! Senile Oekaki
Pagina: 1