Toon posts:

Prob. met dhcp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Joow,
Ik zit al een tijde met het volgende probleem.
Ik heb 2 netwerk kaarten in m'n server (Winnt 4.0), eentje voor m'n chello en eentje voor m'n lokale netwerk. Die chello kaart krijgt een lease van dhcp server. Mijn lokale netwerkkaart heeft static ip. Nou wil ik dhcp als service installeren zodat al mijn workstations een lease van m'n nt bak krijgen.

Maar dat gaat dus niet... Ik moet als ik de dhcp service installeer voor allebei de netwerk kaarten perse static een ip adres ingeven. Het automatisch verkijgen van een ip adres wordt dan gedisabled.

Ik heb ook al liggen rotzooien met bindingen etc.. maar dat wil niet lukken. NT server vind het blijkbaar niet rlx om als dhcp server een lease te krijgen van een andere dhcp server. Dit moet toch te fixen zijn??

Heeft iemand een idee/oplossing?

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:59

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Volgens mij is dit niet mogelijk, heb er nooit wat over gehoord op een MCSE cursus dat dit zou kunnen, maar bij microsoft zijn de wonderen de wereld nog niet uit, dus je zou op technet van microsoft kunnen zoeken. Win 2000 server ondersteunt dit dacht ik wel, moet ik ff opzoeken, als ik vind hoe je dit moet doen laat ik het je wel ff weten.

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Topicstarter
Aah... ik loop me al een paar dagen rot te zoeken naar een oplossing. Op dit moment heb ik met winroute een dhcp server geinstalleerd. Dit werkt wel. Maar ik zou het toch wel tof vinden als het zonder tools kan zodat ik dit bij klanten eventueel ook kan realiseren.

Thanx voor je reactie.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:39

Dark

who tweaked the light?

Kan je niet een ICS (Internet Connection Sharing) of NAT (Network Adress Translation) installeren? Daar zit meestal ook een DHCP servertje in, wat wel werkt op de door jou bedoelde manier.
voorbeelden van NAT/ICS programma's waar dit inzit zijn wingate, sygate en microsoft's verbinding delen. Er zijn er vast nog meer maar deze zijn mij bekend.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:39

Dark

who tweaked the light?

[Ohja mode]
oja je geeft zelf al antwoord, terwijl ik nog postte, tsja zonder programma's zou ik het zo niet weten, behalve verbinding delen van MS, maar dat zit geloof ik niet in NT4...
w98se, winme en win2k kunnen dat wel.

Verwijderd

Ik weet niet of dit werkt maar schiet er maar op. Je hebt twee IP ranges, 1 jezelf en 2 waaruit Chello put. Je DHCP zet je alleen op je eigen range. De tweede NIC staat op DHCP-Chello. Zet IP forwarding aan en stel de IP van de Chello DNS in als DNS op je werkstations. Zou dit werken ?

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:59

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Sorry, Liekens, maar dat werkt onder NT4 zeker niet. Accepteerd ie niet.

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Topicstarter
psies... dat werkt alleen in die nieuwere versies van windhoos (2000,WinME).

Thanx anyway

Verwijderd

Jammer :-(

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik hieruit de conclusie trekken dat dit niet mogelijk is onder Winnt 4.0?
Pagina: 1