[Acces97] Formulier "verversen"

Pagina: 1
Acties:

• BBKiller4Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik heb een formulier in Acces 97 opgesteld met daarin nog een formulier voor weergave van extra gegevens over een geselecteerd object (in dit geval een selectievakje).
Ik heb die subform (om zo maar effe de form in de form te noemen) gelinkt aan dat selectievakje zodat als ze daar een keuze maken er gerelateerde info over wordt gegeven in dat subformulier..
Met die link is niks mis, hij vult wel de gegevens in maar je ziet ze gewoon nog niet.
Wel als je dan naar een ander record gaat en dan weer terug, dus ik moet iets hebben waardoor hij dat subformulier ververst of het effe opnieuw inleest/laad. Zodat ik de adres gegevens gepresenteerd krijg zodra ik de keuze maak in het selectievakje
Iemand een suggestie....???

Verwijderd

Probeer eens een recalc method aan te roepen

• BBKiller4Life
Kan ik dat gewoon via vba doen als gebeurtenis bij de keuze in het selectievakje.
Snap ie??

• roberts
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-08 08:43
Yep, kan het niet met Form.Requery

• BBKiller4Life
Weet ik niet want dat commando ken ik net, kan ik die uitvoeren vanuit een andere form dan ik hem laat requerying ???(om het maar effe zo te noemen)

Verwijderd

Probeer eens:

code:
1
     me.sfrmFormulier.requery

Lang leve de help, het zelf proberen, msdn et cetera
:) :)

LOL

• BBKiller4Life
Sorry, normaal probeer ik dat ook, maar aangezien ik hier niet zo snel een antwoord op vond en er haast bij was heb ik maar gepost...

Bedankt voor de reply's.

• BBKiller4Life
Ik heb die me.sfrmFormulier.requery uitgeprobeerd maar dat werkt niet (geeft fouten)
Nu heb ik ook alleen maar eens neergezet requery, dit werkt wel maar met een groot nadeel hij ververst het gehele venster + subforms die erin zitten en als ik dit dus doe als het formulier in gegevensivoer staat dan gaat hij telkens naar een nieuw record na het kiezen van de leverancier, en niet zoals zou moeten.... alleen dat subform.

Verwijderd

Moet het niet:
code:
1
me.sfrmFormulier.form.requery

Dan voer je alleen een requey uit van het subform

Verwijderd

requery inderdaad

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Kan ook korter:

Me.Requery

• BBKiller4Life
Ik heb het nu zover dat hij het subformulier requeryd , maar hij geeft nog niet de gegevens weer ...
Dit is de code die ik heb gebruikt: Me.Sub8.Requery
Waarbij sub8 hetsubformulier is. Je ziet wel dat het vakje effe vernieuwd wordt als je een keuze maakt maar hij wijzigt de gegevens niet, waardoor kan dit zijn?
Iemand een idee, ik blijf ook nog lekker doorkloten......en laat wel weten als ik ook wat nieuws heb
Pagina: 1