Toon posts:

DVD speler inc decoder > pc speakers ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn zus wil echt een supergoedkope thuisbios oplossing. Kwaliteit boeit haar nagenoeg nog niet dus toen ging ik denken en zoeken... maar aangezien die nog niet werkt en er nog geen modje bij mij online is...

vraag ik het jullie :)

Ik heb dus het volgende in de planning :

Een DVD speler met een DD decoder ingebouwd en dat met een optical kabeltje in verbinding stellen met een pc 5.1 speaker pakketje.

Is dit technisch haalbaar?

Excuses voor het n00b gehalte :)

Verwijderd

het is wel haalbaar
K heb zelf een pc met creative 5.1 boxen en een creative soundblaster 5.1 pci geluidskaard. werkt goed.

Verwijderd

Tuurlijk, gewoon zo'n creative setje kopen, moet je alleen wel ff kijken of die een optische ingang op zit, ff op www.creative.com kijken :P

Maar wat misschien goedkoper is is een compleet setje van een goedkoop (en gaar :P) merk, want een losse DVD speler met ingebouwde decoder is vrij zeldszaam, en ook vrij duur.

Edit: Dit bijv. http://www.neckerman.nl/i...aser=dvd&mb_v301_ch=92d72

Verwijderd

Je akn voor de dvd speler van de aldi kijken ik heb hem gister gehaald en hij bevalt goed.
Werkt deze oplossing ook in een wat grotere kamer of moet je dan echt voor een duurdere boxen set kijken?

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
DVD-spelers met een ingebouwde Dolby Digital decoder zijn niet zo heel zeldzaam. Er zijn tal van low budget merken die er eentje hebben. M'n Cyberhome AD-L 528 heeft bijvoorbeeld ook een ingebouwde DD decoder (niet dat ik die gebruik, gebruik liever die van m'n receiver).

Als je een dvd-speler hebt met ingebouwde DD decoder hoeft je speakersetje er geen te hebben, dus dat scheelt weer wat in de prijs. Je verbind je dvd-speler en je speakersetje dan gewoon analoog met elkaar.

Het enige nadeel is dat je dan geen DTS af kan spelen, omdat er bijna geen goedkope dvd-spelers zijn met een ingebouwde DTS decoder. Ik denk dat dat voor je zus niet veel uitmaakt, omdat je schrijft dat de kwaliteit haar niet veel uitmaakt.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Supergoedkoop EN 5.1-geluid? En de kwaliteit maakt niet uit?

Tsk.. zo iemand neemt m.i. ook wel genoegen met stereo.

Siditamentis astuentis pactum.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
neem dat setje van creative, dtt 3500 digital, zit een dolby decoder bij. 5 speakertjes en een mega sub.
Pagina: 1