Access2MySQL(Alleen aangegeven tabellen)

Pagina: 1
Acties:

• Soef
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023

Soef

-Soef^IO-

Topicstarter
Er zijn allemaal programmatjes die het mogelijk maken een dump te maken van je MS Access database naar een MySQL database. Ik heb echter maar 1 MySQL database waar een heleboel tabellen instaan van andere dingen op een website.
Nu wil ik dus niet dat mijn hele Access database in mijn MySQL database komt te staan, dat is gewoon te veel.

Ik wil dus alleen aangegeven tabellen exporteren naar een MySQL database(dat zijn er 3). Hier heb ik al een mogelijkheid voor gevonden. Dat is door gewoon een ODBC API te downloaden van MySQL en vervolgens rechtermuisknop op een tabel>Export>ODBC.

Dit is dus voor mij te handmatig. Ik wil dat er bijvoorbeeld elke week automatisch deze tabellen worden geexporteerd naar mijn MySQL database.

Weet iemand hier iets voor?

Some things can not happen until they happen...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:00
Wat bedoel je? Dat je de inhoud van die Access tabellen iedere week naar een MySQL databank wilt overbrengen?

Als dat het probleem is, waarom maak je dan eigenlijk gebruik van die Access databank? Waarom bewaar je niet alles direct in MySQL ipv met die tussenstap te werken?

https://fgheysels.github.io/

• Soef
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023

Soef

-Soef^IO-

Topicstarter
whoami schreef op 05 augustus 2002 @ 10:22:
Wat bedoel je? Dat je de inhoud van die Access tabellen iedere week naar een MySQL databank wilt overbrengen?

Als dat het probleem is, waarom maak je dan eigenlijk gebruik van die Access databank? Waarom bewaar je niet alles direct in MySQL ipv met die tussenstap te werken?
Nou, de access databank is erg groot en er staat van alles in over een bepaald onderwerp met meer dan 20 tabellen ofzo. Een deel moet op het www worden gepubliceerd. En dat zijn dus maar 3 tabellen.

Ik heb dan webspees met mysql databank, waar dus al het een en ander op staat. Nu wil ik dus ook die 3 tabellen erbij hebben...

Ik heb al aan iemand anders gevraagt, en die zei dat het misschien met automate kan gaan. Maar dat moet ik nog uitproberen...

Some things can not happen until they happen...

Verwijderd

Gewoon uitproggen met VBA
Daar kan je alles mee (en meer) wat je ook handmatig kan doen