Toon posts:

iT7 gaar of CPU ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
SYS specs:
Intel p4 1.8a
512mb corsair pc3200 platinum
abit it7
matrox g550 en GF3 ti200 geprobeerd
2 verschillende voedingen geprobeerd

Eerst heb ik met luchtkoeling de eerste keer gechecked of alles werkte en het werkte dus.

Volgens mijn waterkoeling aangesloten en een wire trick op de cpu gedaan.
Maar ik had bij het vullen per ongelijk een paar druppels gedistileerd water met water wetter gemorst op de mobo. Dus gedroogd week laten staan en er niks aan gedaan. Dus een weekje later probeerde ik op te starten en hij bleef dood. alles uit elkaar gehaald ( dacht dat de wire trick niet goed was, dus de wire trick erafgehaald ) hij bootte nog steeds niet.

Na veel gefrunnik sprong ie wel aan! batterij eruit halen en dat soort dingen, windows XP kan ik gewoon inkomen alles draait goed.

Nu zet ik de pc uit. En whoila probleem begint van voren af aan. Het is bijna onmogelijk om de pc te starten.

Vaak krijg ik de meldingen C1 en C0 op de display van de mobo wat wil zeggen dat er iets mis is met memory van die cpu of de ddr reep. Maar als ik hem aan krijg draait ie gewoon zonder probs. Ook heb ik de DRR reep op verschillende sloten geprobeerd maar dat hielp niet.

Vanochtend kreeg ik het helemaal niet meer aan. Melding blijft op FF staan en doet echt niks meer. De nieuwe bios update heb ik nu wel.. maar de pc gaat dus niet aan om het te flashen :(

wat moet ik doen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Meteen op FF springen duidt op een brakke CPU, zo heb ik ervaren uit een eerdere topic hier. Misschien was de wire trick niet echt lekker uitgevoerd en heb je een flinke interne kortsluiting veroorzaakt :/

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 05 augustus 2002 @ 11:54:
Meteen op FF springen duidt op een brakke CPU, zo heb ik ervaren uit een eerdere topic hier. Misschien was de wire trick niet echt lekker uitgevoerd en heb je een flinke interne kortsluiting veroorzaakt :/
jah, vaag he dat ie dan nog gedraaid heeft erna. Ik ga vanmiddag het nog eens proberen met een nieuwe cpu.