HDD stuk??

Pagina: 1
Acties:

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-04 20:46
mijn PC blijft sinds een paar dagen nogal vaak hangen.
nu heb ik mijn kast ff open gemaakt en hoor ik eens in de zoveel tijd (zonder regelmaat ofzo) een tik in mijn harde schijf. En dan hoor je dat ie minder hard gaat draaien :? ...tenminste zo klinkt het.
maar daarna gaat ie ook weer terug naar normale snelheid.
maar hierdoor loopt telkens mijn pc vast dus...
is dat ding gewoon naar de haaien? of kan er ook iets anders aan de hand zijn?

Steam: CatBearCow

Verwijderd

heb zo'n vermoeden dat die dan redelijke mankementen vertoond ja.
wat voor HD is het?

• Bartjeuhz
IBM deskstar 20gb 7200rpm

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 09:03

JF_

Haal bij IBM hun DriveFitnessTest op, als er iets mis is met die schijf komt dat er absoluut uit.
Maar eerlijk gezegd klinkt 't meer als een probleem met de voeding(skabel). Heb je al een ander stekkertje geprobeerd? Die Molex-dingen willen nog wel eens slecht contact maken.

• Bartjeuhz
uit de molex die de HDD in gaat..komt nog een molex.....daar heb ik een CCFL aanzitten.
maar die zit er al langer dan dat ik het probleem heb

Verwijderd

Bij de 6,5GB Seagate waar ik dat mee had, was hij langzaam aan het overlijden door een head-failure... binnen 2 maanden was de gehele drive onbruikbaar en uiteindelijk vervangen voor een (toendertijd) nieuwe 30GB.

Doe een lowlevel test en claim indien van toepassing garantie.
Maak een backup...

Verwijderd

Ach joh claim zowiezo garantie?? Ik had bij IBM een 20 gb 7200 Desktar opgestuurd wat krijg ik er voor terug?? Een 20 GB 5400r maar die was inmiddels ook al verrot. Dus weer teruggestuurd benieuwd wat ze nu weer opsturen.

• Bartjeuhz
ik heb die Fitness test geinstalleerd.....wanneer ik opnieuw opstart krijg ik dat programma in dos.
gen errors....daz een goed teken dus...
maaaar, als ik dan reboot, start ie weer dat programma, enz enzz
hoe zorg ik er nou voor dat ie dat niet meer start?

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:08
is niet gewoon je voeding te zwak? waardoor hij steeds moet opspinnen.
Maar mijn maxtor had ook tikke, maar die was gewoon gaar!

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:08
Bartjeuhz schreef op 05 augustus 2002 @ 10:41:
ik heb die Fitness test geinstalleerd.....wanneer ik opnieuw opstart krijg ik dat programma in dos.
gen errors....daz een goed teken dus...
maaaar, als ik dan reboot, start ie weer dat programma, enz enzz
hoe zorg ik er nou voor dat ie dat niet meer start?
zet hij misschien iets in de autoexec.bat?, misschien effe opstarten met opstartdiskette. (win9x) En dan effe dat ding editen of gewoon het proggie verwijderen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ik zou toch eerst eens je aansluitingen goed controleren.. Rotte contacten geven namelijk dezelfde soort effecten als wat jij beschrijft..

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
te weinig spanning naar je harddisc veroorzaakt ook defecten aan de schijf... ;) eigen ervaringen

Verwijderd

ik weet vanuit de uitgebreide ervaring met ibm dat als een ibm deskstar begint te tikken dat hij bijna de geest zal geven!

Het zit namelijk zo dat die schijven uitzetten naargelang de warmte ... ibm heeft zijn schijven daarop niet goed genoeg voorzien en zo komt het dat de schijven zich eigenlijk kapot draaien!

ibm zegt zelf in een brief aan de verdelers dat de schijven best niet meer dan 8 uur per dag draaien! ... niet zo fraai dus; waarschijnlijk stopt uw schijf er ook binnenkort mee!

Verwijderd

Haal die doorlus van je hdd af, en plaats m ergens anders op. Het klinkt alsof die net teveel wegtrekt.
Pagina: 1