Asus CUV4X-E moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:03
Ik moest ff naar een pc kijken gisteren. omdat ie steeds vast loopt en af en toe grote problemen mee heeft. als je bijv. aan het msn ben dan type je tekst en dan komt het pas naar een paar sec. op het beeld echt verveeld dus. ik heb ff gekeken hoe warm de procesor werd en die werd zonder als ik wat deed. al 58 graden. is dit goed of niet??? het is een Pentuim 3 800mhz. volgens mij is dit te warm ofniet???

nog een raar probleem is dat ie af en toe uitgaat en hij blijft piepen???? wat kan dit zijn.

Wat ik al gedaan heb is Windows 98 SE opnieuwe geinstalleerd, drivers geupdate, via drivers geinstalleerd, en de bios geupdate naar versie 1004.
wat kan het zijn en wat kan ik er aan doen.

Verwijderd

ik heb het CUV4X mobo, bij de standaard installatie (multi-boot) werkt ie stabiel, maar op mijn experimenteerpartitie is ie toch wat crashgevoeliger (zwaardere belasting). Mijn T zit meestal rond de 40ºC ook met een PIII@800 (geen OC). 58 zou moeten kunnen: hoe gemeten (Asusprobe)?
Wat een aantal graden scheelde bij mij: "plakker" tussen CPU en koeler eruit en gewoon een dun laagje siliconpasta. Daar werd ie ook stabieler van, dus er lijkt wel een relatie hiermee te zijn.

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:03
Ik heb de temparatuur in de bios gezien en met sisoft. en dan is ie geween 58 graden zonder dat er programma's draaien. en op die pc staan geen bijzondere zwaare programma op alleen office en ze interneten er op meer niet. en telebankieren. ze spellen er geen games op ofzo ik vindt het echt vreemd dat ie zo raar doet die pc voor al dat vast lopen telkens.

Verwijderd

58 graden is een heel normale temperatuur hoor. Pas boven de 68-75 graden kom je in de risicozone. Die van mij draait ook op deze temperatuur, en voor zover Epox dat toelaat loopt hij stabiel.