Hoe geluid harder zetten ivm koptelefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 402 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Hoe krijg ik het voor elkaar in windows (ik gebruik millenium) om het geluid nog harder te zetten? Ik heb zowel de volume als de wave, volluit staan, en in bsplayer, wmp, of microdvd heb ik het geluid ook volluit staan, en nog blijft het geluid erg zacht bij de film Meet Joe Black (zacht in de zin, ik kan ze nog net wel verstaan wat ze zeggen, maar soms ook niet meer). Nou snap ik wel dat de audio minder luid is bij die film, alleen hoe kan ik softwarematig het toch nog voor elkaar krijgen dat ik die audio harder krijg. Is daar een programma voor? Want ik heb geen zin om, omdat ik eventjes een stukje Meet Joe Black wil zien met koptelefoon, de complete audiostream eraf te halen, het geluid te verhogen, en weer er terug in de video te zetten.

Alvast bedankt

[ Voor 0% gewijzigd door Ed. op 05-08-2002 08:14 . Reden: typo ]

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

uhm...misschien het uitgangsvolume van je geluidskaart op maximaal zetten? ik weet niet of je dat al gedaan hebt?

• Ed.
uitgangsvolume? gewoon die schuifbalkjes die je rechtsonder in je systray ziet staan bedoel je? Ik heb trouwens een standaard geluidskaart erin zitten, een SoundBlaster 128

[ Voor 0% gewijzigd door Ed. op 05-08-2002 08:25 . Reden: Ik heb trouwens een standaard geluidskaart erin zitten, een SoundBlaster 128 ]

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

nee...control panel--> sounds and audio devices--> device volume

• Ed.
Ja, die staat al helemaal voluit.

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

dan weet ik het niet helaas.

Verwijderd

bij wmp heb je toch ook nog een equalizer die je omhoog kunt zetten.

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-12 14:42

Len

Leeg

Ik had ooit een oude Soundcard met daarop een draai pot metertje. (dus bij de aansluitingen op de achterkant)

Free Tibet

• Ed.
Helaas, ik heb geen draai pot metertje

De enige manier waarmee ik weet om bij wmp het geluid omhoog te krijgen is via het geluidsniveau wat direct onder de film te zien is, en deze staat al op z'n hoogst.

Waar ik naar op zoek ben is eigelijk een extern programma wat het geluid nog verder kan versterken.

Verwijderd

bij windows mediaplayer zijn bovenin 3 bolletjes je moet dan het linker bolletje dat op een tabel lijkt aanklikken. dan kun je alles instellen wat je maar wilt bas / hoge tonen / lage tonen, enz. ..

• Ed.
Yup, thx. Dat hielp echt stukken.
En wat als ik het geluid nu nog harder wil?

Verwijderd

koop op de rommelmarkt een oude versterker en zet die ertussen. :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-12 00:32

PcDealer

HP ftw \o/

Koptelefoonstecker niet in de koptelefoon maar op speakerout in elk geval waar er een versterker op de uitgang zit, zie gebruiksaanwijziging)?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 15:01

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

welke geluidskaart heb je? Bij mijn oude geluidskaart kon ik op de geluidskaart zelf een jumper omzetten om het uitgangssignaal te versterken voor een koptelefoon. Dit was bij een Terratec DMX X-Fire 1024.
Pagina: 1