Breedband via switch

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 12:04
Ik heb een vraag :D
Nu heb ik 2 pc's, 1 voor mezelf en 1 in de werkkamer. Ik heb zo'n kabelmodem van @home die via een UTP stekkertje naar boven in mijn NIC gaat (duh..) Nu is mijn vraag, als ik nu die kabel van mn kabelmodem in de switch zet en dan telkens 1 pc op de switch aansluit met die ik wil gaan internetten, of dat werkt? Beetje vage uitleg maar weet ook niet precies hoe k t moet zeggen. Dus de 2 pc's hoeven niet tegelijk op internet, dat zou niet gaan want ik krijg maar 1 IP toegewezen.

Verwijderd

heb je al een switch? zo ja, dan moet je een softrouter programma nemen. ik ben daar niet zo bekend in. heb je nog geen switch? koop dan net als mij (ik krijg de 28e @home) een router. een hele fijne en redelijk goedkope is de Repotec RC-IP2014. Heb ik eergisteren al binnen gekregen, wel een net dingetje zover ik het heb bekeken. dan kan je toch met z'n 2en internetten

Verwijderd

ja zeker gaat dat.Je moet gewoon ervoor zorgen dat ze beide dezelfde netwerk/computernaam hebben. Winxp en win200 loggen dan zowieso automatisch in.Alleen ervoor zorgen dat je het Internet ook daadwerkelijk op de uplink hebt.Zijn al genoeg mensen geweest die dat vergeten zijn vandaag

[geëdit/]

Hij zegt juist dat het niet voor 2 man hoeft

[geëdit]

Verwijderd

klopt, zag ik te laat...

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:59
Zorg ervoor dat beide pc hetzelfde CO nummer hebben.. (ff tussen haakjes de extra ip adressen bij @home zijn "nog" Gratis) plaats de kabel van je com21 modem in de uplink van je switch en plaats de computer die je op internet wil hebben in poort 2->5 (of tot 8 ligt eraan hoeveel poorts te switch is) maar let op!! steek de kabel van je pc niet in poort 1, poort1 wordt namelijk gedeeld met de uplink poort en dan gaat het nooit werken dus gebruik een andere poort dan poort in om je utp kabel van je pc op aan te sluiten.

dit moet toch voldoene info zijn..

Greetz D3LTA

• Marsman83
Oke! bedankt mensen. Het maakt inderdaad niet uit of ze allebei tegelijk op internet gaan, me ma zit er toch zowat nooit achter :) Het gaat erom namelijk dat ik die switch hoofdzakelijk koop om te LANNEN :P Anders had ik inderdaad beter een router kenne kopen. En verder dus gebruik om 2 pc's op internet te krijgen, dan is het dus gewoon een kwestie van stekkertje van pc 1 erin en als pc 2 wil inetten dan stekker 1 eruit en 2 erin. Inderdaad de 2 pc's dezelfde netwerknaam geven ja, anders kom je er niet op.
Maar ik moet de inet kabel dus op de uplink aansluiten? :? Das die poort die je normaal gebruikt om nog een andere hub/switch op aan te sluiten toch?

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:59
ja klopt (staat ook wel op de switch als het goed is )

• Marsman83
Nou dan ga ik nu maar ns mijn switch bestellen :P Bedankt mensen voor de snelle reacties!

Verwijderd

D3LTA foutje gemaakt? Ip adres is sinds kort 7 euro de maand extra ( prijs niet zeker)

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:48

Tsuranim

There is only one

Waar heb je dat dan gehoord van 7 euro per maand? Ik heb tot nu toe daar nog niets over gehoord.

Verwijderd

damn , nu haat ik die b*tch telefonistes dus pas echt.serieus gratis nog steeds bij essent?had het ook ergens gelezen dacht ik

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-06 06:36

tricktrac

PPro smp

Ik kan uberhaubt niks vinden over extra ip's. Heb je een linkje voor me? Voor zover ik weet kun je zelfs geen 2e ip meer kopen.

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

• Tsuranim

Tsuranim

There is only one

extra ip's is gestopt (ergens half juli), dit mede door het tekort aan ip-adressen. Ze zijn nl door een organisatie (nee ik weet niet welke) op de vingers getikt. <zie ook www.troubelsathome.nl>.
Maar tot nu toe is het nog gratis, afrekening van augustus stond het er niet bij. Ook geen e-mail gekregen over verandering.
Maar wat niet is kan nog komen. Waarschijnlijk willen ze snel van die extra-ip nummers af. Bij een andere ISP hebben ze dat gedaan door routers aan te bieden, gratis of tegen sterke korting. Maar mi. gaat essent het doen mbv prijsverhoging. ;(

• emfect
  • Laatst online: 04-09-2025
Aangezien een leuke switch toch al snel 80 euro kost en routers al rond de 90 beginnen zou ik gelijk voor een router gaan dan heb je dat gezeur niet van het kabeltje verwisselen.

En als je toch voor de switch gaat kan het helpen om bij 1 van de pc's het mac adres van de ander te spoofen dan ziet @home geen verschil.

• Tsuranim

Tsuranim

There is only one

@home let volgens mij niet op mac adresssen. Dus daar hoef je je niet druk om te maken. Maar een router van 90 euro is erg goedkoop. Dacht dat ze begonnen bij +/- 120 euro. Of is die router zonder ingebouwde switch?

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Je kan dan beter een verlengstukje nemen voor de UTP kabel, wat je doet dmv die switch is het verlengen van de UTP kabel. Dat kan je dus beter doen met een verlengstukje, als jij boven wil internetten verleng je de kabel met die van naar boven, beneden met de kabel van naar beneden. Simpel en veel goedkoper :)

• Tsuranim

Tsuranim

There is only one

Zou ik ook voor gaan als je echt maar met 1 pc tegelijk bezig bent. Of hub goedkoop overnemen, scheelt je plug & play werk. :)
Of je moet ook contact willen hebben tussen de pc's. Dan kun je zelfs erover denken om een klein stukje cross-cable tussen de kabels te zetten, gelijk als hierboven is gezegd.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Welicht toch maar een routertje :? :)
http://www.tweakers.net/pricewatch/31818 voor tussen de 90 en 100 pleuro's
Dat is toch wel te doen :?

Is bovendien veel simpeler, bijna 'Plug 'n Pray' en toch geen gekloot, en je kan er later nog veel meer plezier van hebben als je verhuist o.i.d. naar een andere provider... :)

[ Voor 0% gewijzigd door brammus op 05-08-2002 04:06 . Reden: aanvulling; vergeet altijd wat ;) ]

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Tsuranim

Tsuranim

There is only one

Even gekeken:
Is een router met 1 LAN en 1 WAN poort. Dus geen ingebouwde switch / hub. Moet je dus nog een hub / switch bijkopen. Ben je weer minimaal tegen de 120 euro kwijt. Jammer.

• emfect
  • Laatst online: 04-09-2025
http://pricewatch.tweakers.net/pricewatch/32896

109 euro :P

En ja je hebt gelijk degenen die rond 90 euro beginnen zijn zonder een ingebouwde switch...

Verwijderd

een 5 poorts switch kost dus echt geen 120 euro als je niet veel eisen eraan stelt .Noem het maar troep maar ik had eerst een 5 poort switch van safeway 100mbit=>35 euro

• Tsuranim

Tsuranim

There is only one

Uhh... 90 + 35 = 125 euro, toch?

Verwijderd

mijn 8 ports switch was 60 euro:+

en extra ip kost zo`n 5 euro eiks 4 euro nog wat bijna 5 euro :)
/me heb er 3 :) eiks 4 :P

Verwijderd

er staat dan ben je WEER 120 euro( hier lees ik dus extra) kwijt.Maar ok als je het zo bedoelt heb je gelijk

• Marsman83
emfect schreef op 05 augustus 2002 @ 03:33:
Aangezien een leuke switch toch al snel 80 euro kost en routers al rond de 90 beginnen zou ik gelijk voor een router gaan dan heb je dat gezeur niet van het kabeltje verwisselen.

En als je toch voor de switch gaat kan het helpen om bij 1 van de pc's het mac adres van de ander te spoofen dan ziet @home geen verschil.
Ik weet dat een router ook wel beter is, maar ik koop juist een switch omdat ik ook zo nu en dan kleine Lan's organiseer, dan kan ik die daar ook meteen weer voor gebruiken, aangezien ik toch niet alle 2 tegelijk op inet hoef te hebben, maar dat had ik bovenaan ook al vermeld.

En die switch die ik besteld heb is eentje van Compex voor 39 pleuro :P Die heeft ook nog ns een effectieve 200mbits voor full-duplex per aansluiting en is 8 poorts, dus geen troep, en het is ook geen switching hub ;)
Misschien dat ik er ooit nog een router tussen pleur, maar het gaat er nu om dat ik ook zo snel mogelijk een switch heb voor onze Lan.
Pagina: 1