[Lite-On] Flash met Mtkflash 1.48

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:46
Ik wil zometeen m'n Lite-On LTR-40125S gaan flashen met behulp van Mtkflash 1.48. Volgens de guide van cd-freaks moet hetvolgende gebeuren:
First make a boot diskette on a w9x/me/dos computer to use to boot the computer since these tricks must be done in real DOS.

Download mtkflash version 1.48 here.

Unzip mtkflash to the floppy disc or to a FAT16/32 formatted drive.

Now make sure that the drive that you are going to read the firmware from/write firmware to is connected to the main IDE controller and not to a secondary IDE controller card, also make sure that your drive is NOT configured as cable select(set it to either Master or Slave). Also write down/remember how it's connected.

Boot your computer from the diskette containing the system files and make sure that NO CD-ROM drivers is loaded.

Go to the same drive/folder where you have mtkflash.

To backup your firmware type:

MTKFLASH "x" R /B /M filename.bin

Where "x" is a number from 1 to 4:

To flash a drive:

MTKFLASH "x" W /B filename.bin

Where "x" is a number from 1 to 4:

1: Primary master
2: Primary slave
3: Secondary master
4: Secondary slave

W is to write a firmware to the flashrom.
/B is to tell the program that the input file is a binary file.
filename.bin is just an example. Write the name of your firmware file here.
Uhm, ze zeggen dus dat ik zeker moet zijn dat ie aan het primaire ide kanaal hangt, maar tegelijkertijd geven ze options bij de exe file waarin ik aan kan geven op welk kanaal ie hangt...Wat moet ik nu doen? Bij m'n Pioneer 106S heb ik gewoon door middel van zo'n option aangegeven op welk kanaal ie hing :)

Alvast thanx ;)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Kijk zo moeilijk is et ook weet niet :)

gewoon ipv de x de poort et voila !

MTKFLASH "x" W /B filename.bin

Dat is het heel makkelijk :)

Turn it off and on again.

• Coos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03 17:29

Coos

Aim High, Shoot Low

Met dat primaire ide kanaal bedoelen ze gewoon dat je hem niet aan een PCI kaart moet hangen met IDE kanalen, dus hij moet direct op je mobo aangesloten zitten.

BTW: ik heb ook die liteon ltr 40125S en hij is nu een 48125W, dus het werkt gewoon goed, als je de instructies opvolgt.

Lees de rest ook even door, want er wordt nog gesproken in het forum over high memory omdat je anders misschien tijdens het flashen met een geheugen conflict komt en dan stopt het flashen ook.

Nooit geschoten is altijd mis | System specs

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-03 11:34

RUFFNECK

Poentje

Yup maakt inderdaad nie uit zoals DrJack zei, bij mij was ie ook gewoon gelukt, hanged aan Secondary master.

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:46
Aaaaah, nu begrijp ik het :-) Maar ze zitten daar op het forum ook te blaten over VS01 en VS02 firmware. Wat is het verschil daartussen? Ik snap er de ballen van 8)7

Verwijderd

die VS01 en dergelijke zijn gewoon de firmware versies. Als je slim bent gebruik je gelijk de laatste versie (VS06). Maak voordat je gaat flashen voor de zekerheid wel even een backup van de firmware die nu op de brander staat voor het geval niet alles goed werkt, dan kan je de oude firmware terugzetten.

• Roynaldinho
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb ook een 40125s, sorry had het is nu een 48125w. Werkt dus als een trein en zo brand ie ook 700 mb in 3 min 10s.

Verwijderd

kijken hier nog mensen? kunnen jullie mij dan ff helpen? Lite-on naar de kl*te?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:55
Volgens de mod bij CdFreaks is de VS02 beter dan de VS06, ter info!
Pagina: 1