Toon posts:

mp3's op een minidisk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gehoord dat je mp3's op een minidisk kan zetten en dat je dan ook ongeveer 100 mp3's op 1 MD'tje hebt

Weet iemand misschien hoe dit kan ? en ook hoe dit moet of heeft iemand informatie voor mij ?

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12 10:28
Hoewel het een echte search/goole vraag is help ik je toch..want ik ben in een goeie bui :P

Je zet mp3's niet op een minidisc. Je neemt de mp3's op vanaf je geluidskaart. Dus kabeltje van geluidskaart naar minidisc en opnemen maar!

Tegenwoordig hebben bijna alle MD recorders een LP (longplay) functie. Daarmee past er 4x zoveel muziek op 1 MD. Dus totaal 4x 80 minuten (of 4x 74)

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:20

Klippy

Still Game

Ja kan gewoon data op je minidisc pleuren, maar niet afspelen natuurlijk.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

btw is minidisk eigelijk al geen soort van mp 3 compresie op zich ???

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:47

Frits Flits

SOUND! Designer

Minidisk heeft inderdaad al compressie. Attrack geloof ik.
Meer weet ik er ook niet van, alleen dat ik er wel meer van wil weten :)

specs

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12 10:28
Ja, minidisc gebruikt ATRAC compressie.

Meer weet ik er niet van :+

/edit
Frits Flits schreef op 05 augustus 2002 @ 01:20:
Minidisk heeft inderdaad al compressie. Attrack geloof ik.
Meer weet ik er ook niet van, alleen dat ik er wel meer van wil weten :)
te laat :P

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Verwijderd

ff voor alle duidelijkheid weer eens , je kunt met de LP functie inderdaad 4x80 opnemen , daarnaast zijn er ook nog speciale MD's te krijgen ( kijk onderandere bij vogelszang) die 180 minuten bespeelt kunnen worden.Wil je bestanden (mp3's dus anderen kan ook) echt snel over zenden koop dan een NetMD met Usb aansluiting.gegarandeerd mp3

Verwijderd

Fr3aKER schreef op 05 augustus 2002 @ 01:13:
Hoewel het een echte search/goole vraag is help ik je toch..want ik ben in een goeie bui :P

Je zet mp3's niet op een minidisc. Je neemt de mp3's op vanaf je geluidskaart. Dus kabeltje van geluidskaart naar minidisc en opnemen maar!

Tegenwoordig hebben bijna alle MD recorders een LP (longplay) functie. Daarmee past er 4x zoveel muziek op 1 MD. Dus totaal 4x 80 minuten (of 4x 74)
Alleen zorgt LP4 wel voor aardige but-kwaliteit... zelf neem ik al mijn minidiscs op met LP2, het kwaliteitsverschil tussen "gewoon" en LP2 valt wel mee. maar LP4 is IMHO niet om aan te horen :X

Verwijderd

Op een DATA-MiniDisc kun je inderdaad MP3's kwijt. (jammer dat het maar een paar MB's is...)

Op Muziek-Minidisc kun je met het bijgeleverde programma de MP3/Wav's "uploaden"/converten naar je minidisc in Atrac formaat.

Het verschil tussen LP modussen is te vergelijken met de bitrate van MP3's... Hoe hoger de LP modus - des te lager de kwaliteit/bitrate....

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12 21:18

Mathizsias

Drizzt

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 06:31:
[...]
Alleen zorgt LP4 wel voor aardige but-kwaliteit... zelf neem ik al mijn minidiscs op met LP2, het kwaliteitsverschil tussen "gewoon" en LP2 valt wel mee. maar LP4 is IMHO niet om aan te horen :X
Dan is jou MD toch echt wel brak qua opname ik hoor het verschil ECHT NIET... :X

Verwijderd

Tidus schreef op 05 augustus 2002 @ 06:47:
[...]

Dan is jou MD toch echt wel brak qua opname ik hoor het verschil ECHT NIET... :X
Of je koptelefoon/oren zijn al zo slecht dat je het verschil in output niet hoort...

Maar er zijn inderdaad kwaliteitsverschillen in compressie tussen de verschillende Atrac versies... op www.minidisc.org was geloof ik een hele database en tests daarover te vinden...

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 06:52:
[...]

Of je koptelefoon/oren zijn al zo slecht dat je het verschil in output niet hoort...

Maar er zijn inderdaad kwaliteitsverschillen in compressie tussen de verschillende Atrac versies... op www.minidisc.org was geloof ik een hele database en tests daarover te vinden...
Luister niet al te vaak harde muziek, noch heb ik slechte koptelefoontjes omdat deze er gewoon bij zaten en dsu gewoon goed werken. En niemand anders (momenteel zelfs uitgeleend) heeft er last van, ik vind het verschil miniem in vergelijking met het overdrijven van hem. :)

En als het zulke erge kwaliteits verlies zou zijn waarom zouden ze dan die feature toepassen want dan zou het noch efficient zijn noch hoorbaar :P

[ Voor 0% gewijzigd door Mathizsias op 05-08-2002 06:59 . Reden: Typo's ]

Verwijderd

Tidus schreef op 05 augustus 2002 @ 06:57:
[...]

En als het zulke erge kwaliteits verlies zou zijn waarom zouden ze dan die feature toepassen want dan zou het noch efficient zijn noch hoorbaar :P
Ach, kwaliteit is een persoonlijke mening...

Minidisc is toch geen Archief-formaat, alleen bedoelt voor de luister onderweg. Dus valt het eigenlijk in dezelfde groep als LP opname op VHS (makkelijk voor al je series op 1 band, even kijken en weer wissen).

Waarom ze het uitvinden/toepassen?
Simpel, het kan, het is marketing, het is een extra feature, sommige mensen willen het. Waarom zou er anders RealMovie / WMV / ASF / SMR zijn als er al DVD/DivX/SVCD is ?

Een feature is rendabel als er (een paar, liefst veel) klanten positief over "denken" - ook al is de de werkelijkheid anders. 2 buzzwoorden extra doet 25% van de mensen denken dat hij beter is als die andere van de concurrentie.
(Strikt gerekend is in dit voorbeeld de feature 25% effectief zonder dat het technisch/kwalitatief wat toevoegd aan het apparaat)

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 07:04:
[...]

Ach, kwaliteit is een persoonlijke mening...

Minidisc is toch geen Archief-formaat, alleen bedoelt voor de luister onderweg. Dus valt het eigenlijk in dezelfde groep als LP opname op VHS (makkelijk voor al je series op 1 band, even kijken en weer wissen).

Waarom ze het uitvinden/toepassen?
Simpel, het kan, het is marketing, het is een extra feature, sommige mensen willen het. Waarom zou er anders RealMovie / WMV / ASF / SMR zijn als er al DVD/DivX/SVCD is ?
Dat hoef je mij niet uit te leggen, ik doe Bedrijfs Economie dus dat is iets wat ik wel bergijp, maar die features zetten ze er niet op unless hij wel rendabel blijft of heb ik daar ongelijk in ?

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Volgens mij heeft sony nu idd een md speler uitgebracht waar je mp3's op je minidisc kan zetten.

Ik heb me er niet erg in verdiept toen. Maar volgens mij is ie er.

• AntiChris
  • Laatst online: 10-12 21:57

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Ja, de NetMD. Een vriend van me heeft hem gekocht (zijn oude was kapot en deze kwam precies op het juiste moment uit), maar hij heeft er nu al genoeg van.

Het probleem is de DRM: wat je via USB op de MD zet, kan alleen met die ene PC er ook weer afgehaald worden, wat erop neerkomt dat wat je zelf op de MD iets opneemt via de speler, je het vervolgens niet digitaal naar je PC kan halen. Dat is natuurlijk vervelend en eigenlijk de enige reden waarom je nog opnamemogelijkheid zou moeten hebben op zo'n MD-speler.
Als je dus deze NetMD wilt gebruiken voor persoonlijke opnames: Niet kopen voor de USB-feature.

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Tidus schreef op 05 augustus 2002 @ 07:12:
[...]

Dat hoef je mij niet uit te leggen, ik doe Bedrijfs Economie dus dat is iets wat ik wel bergijp, maar die features zetten ze er niet op unless hij wel rendabel blijft of heb ik daar ongelijk in ?

Men zet op de verpakking: NU 4x MEER MUZIEK OP 1 MINIDISC!
en jij koopt het. Later kom je er pas achter dat de kwaliteit ruk is, want dat zeggen ze er niet bij.

Als je btw het verschil niet hoort zit er toch echt ergens iets niet goed...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1