[TV-Out]Nogsteeds geen beeld op tv

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik heb onlangs hierover al een topic geopend welke direct gesloten werk met een verwijzing naar de faq

Ik zit nog steeds met hetzelfde probleem

tv is als het volgt aangesloten:
tv-out s-vhs --> verloopje s-vhs naar composiet --> verlangkabel composiet --> scart

ik gebruik de kabels die ik bij mijn videokaart heb gekregen,
en gebruik een scart van de lokale computerboer (ja, hij staat op input)

volgens de pc is de tv aangesloten en kan ik hiervan ook de resolutie wijzingen (640x480 en 800x600)

ik heb al geprobeerd beeld op mijn tv te krijgen via de detonators met dual en nview en natuurlijk met tvtool 6.5

ik heb volgens mijn alles correct staan:
monitor:
800x600 16Bit en 60Hz

tv:
800x600 (kan de refreshrate niet veranderen)
Pal-b, nederlands
staat bij nview ingesteld als kloon
video uitvoer: automatisch (ook geen beeld bij samengesteld of s-vhs)

ik heb echter geen flauw idee waarom het niet werkt, het enige wat ik nog kan bedenken dat het aan de tv ligt (oude philips) maar over deze kan ik ook geen informatie of een handleiding vinden en heb hierover philips al een mailtje gestuurd

wie heeft de oplossing hiervoor, de faq ken inmiddels al bijna uit hoofd ;)

btw --> ik heb een POV ti4200 128MB @275/550 (op default speeds heb dezelfde probs) en ik gebruik omega driver 1.0.80

[ Voor 0% gewijzigd door Bossie op 05-08-2002 00:25 . Reden: info toegevoegd ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Zo te lezen, zou het moeten werken. Ik kan nog maar twee dingen bedenken, die je zou kunnen proberen.

1. Probeer eens NVIdia drivers. Liefst de versie, die door TVTool aangeraden wordt.
2. Meet je kabels eens door. Van de voor naar achter.

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Waarom heb je hem op 60Hz staan?
Volgens mij werkt een tv in Nederland met 50Hz.
Misschien dat dat scheelt.

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

Verwijderd

Bazer schreef op 05 augustus 2002 @ 08:59:
Waarom heb je hem op 60Hz staan?
Volgens mij werkt een tv in Nederland met 50Hz.
Misschien dat dat scheelt.
Tv-out signaal is ALTIJD 50Hz. Heeft helemaal niets met de refreshrate van je videokaart te maken :)

Kan je niet tijdelijk testen of s-vhs niet direct in je tv of scartblok kan?

Verwijderd

En dan nog iets: heb je je TV wel op het externe kanaal staan? Zeker oudere TV's moet je handmatig op EXT1 of EXT2 zetten dmv je afstandsbediening.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:11
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 10:20:
[...]
Tv-out signaal is ALTIJD 50Hz. Heeft helemaal niets met de refreshrate van je videokaart te maken :)
en bij een 100 hz tv dan? (alhoewel ik ergens vaag heb hangen dat kabeltv ook 50 hz is en dat ie alles 2 keer laat zien).

En nu weer ff ontopic:
Waarom zet je er een zwakke schakel tussen, composiet, en niet direct van s-video naar scart

Verwijderd

Heb dat probleem ook met een oudere tv gehad. TV had alleen scart ingang, en daarop werkte zowel m'n digitale camera als tv-out niet. Heb nou een oude videorecorder er tussen: kabelaansluiting op kabel-in van video, tv-out aangesloten op scart van video en dan de kabel-uit van de video naar de kabel-in van de tv. Zo kun je gewoon je tv-out signaal toevoegen aan de signalen van de kabel en op je tv bekijken. Hoop dat je er wat aan hebt...

Verwijderd

marteltor schreef op 05 augustus 2002 @ 10:30:
[...]en bij een 100 hz tv dan? (alhoewel ik ergens vaag heb hangen dat kabeltv ook 50 hz is en dat ie alles 2 keer laat zien).

En nu weer ff ontopic:
Waarom zet je er een zwakke schakel tussen, composiet, en niet direct van s-video naar scart
100 Hz TV's zijn dubbelscan zoals dat heet. De buis staat op 100 Hz, maar het signaal is nog steeds 50 Hz.

TLRnZ,
probeer eerst eens of die TV aansluiting inderdaad werkt. Meet een video recorder, DVD speler, whatever. Als je er trouwems iets op aansluit, zie je eigenlijk altijd wel een stroor-streepje of zoiets, al heb je geen beeld.

• Bossie
  • Nu online
Oke --> die compositie kabel zit ertussen omdat er alleen een s-vhs op de videokaart zit met een verloopje erbij naar composiet en ik hiermee de kabel kon verlengen zodat het allemaal net wil

ik ga nu ff proberen de s-vhs rechstreeks op de scart aan te sluiten door de pc ff naast de tv te zetten

mocht dat geen resultaat opleveren ga ik eens kijken wat ik met de video kan doen

ik heb overigens geen flauw idee hoe ik de tv op een ext kanaal zet (is nl een oude tv, en op mijn eige kan ik de tv-out niet aansluite :( )

Ik kan het niet aansluiten zonder de verlengkabels (ik probeer nog ff een plaatje te posten van het verloopje)

en ik ga nu proberen om het via de video aan te sluiten (zodra ik een manual heb gedl)

[ Voor 0% gewijzigd door Bossie op 05-08-2002 12:39 . Reden: info toegevoegd ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Bossie
  • Nu online
ik zie nu niet het stoorstreepje maar heb een licht trillend beeld (het streepje liep gister wel constant in beeld)

ik heb dit kabeltje aan de videokaart hangen:
Afbeeldingslocatie: http://tvtool.info/jpgs/cableguide/adapter_bt869.jpg

• Bossie
  • Nu online
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 10:31:
Heb dat probleem ook met een oudere tv gehad. TV had alleen scart ingang, en daarop werkte zowel m'n digitale camera als tv-out niet. Heb nou een oude videorecorder er tussen: kabelaansluiting op kabel-in van video, tv-out aangesloten op scart van video en dan de kabel-uit van de video naar de kabel-in van de tv. Zo kun je gewoon je tv-out signaal toevoegen aan de signalen van de kabel en op je tv bekijken. Hoop dat je er wat aan hebt...
Dit ga ik nu ff proberen --> Dit werkt dus, ik heb nu alleen errug slecht beeld op de tv maar dit ligt waarschijnlijk aan de coax kabel die ik net ff in 2min inelkaar heb geprutst ;)

straks ff nieuwe kabel halen en hopen dat alles dan goed is >:)

[ Voor 0% gewijzigd door Bossie op 05-08-2002 14:09 . Reden: info toegevoegd ]

Pagina: 1