Toon posts:

[XP] Als beheerder Program Files niet in?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel vertelt het probleem..
Ik ben Beheerder op mn XP-systeem en ik kan mn Program Files niet checken ofwel verkennen!
Daarentegen kan mn zusje die geen beheerdersrechten heeft dit wel doen..

Wat moet ik doen om dit op te lossen?!

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Error :?
NTFS rechten staan ok :?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Take ownership (Simple filesharing uitzetten) en NTFS rechten goed zetten (als je NTFS hebt :P)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Take Ownership lukt niet en ik heb FAT32 partities..

BTW:

De melding is als volgt:

Deze bestanden zijn verborgen

In deze map bevinden zich bestanden die voor een goede werking van het systeem noodzakelijk zijn. U hoeft de inhoud van deze map niet te wijzigen.

Dus what should i do ?

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Aanzetten dat je hidden files wil zien :? :o

• Expander
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 00:20:

BTW:

De melding is als volgt:

In deze map bevinden zich bestanden die voor een goede werking van het systeem noodzakelijk zijn. U hoeft de inhoud van deze map niet te wijzigen.

Dus what should i do ?
Kan je niet ook ergens op klikken onder deze melding toevallig?

[ Voor 0% gewijzigd door Expander op 05-08-2002 00:25 . Reden: "toevallig" toegevoegd ]

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Topicstarter
hehhehe.. al gedaan.. ofcourse.. maarja.. nooit gekloot met XP gehad en nu ineens lopen f*kken.. zo iets lulligs kan zwaar irri zijn mahja.. ik probeer met behulp van jullie er wat op te vinden :):)

• blackd
  • Niet online
Er is in W2k nog een optie 'Hide protected operating system files', staat die aan?

heeft je administrator account wel administrator rechten, check dat eens bij je user accounts..

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 05 augustus 2002 @ 00:26:
Er is in W2k nog een optie 'Hide protected operating system files', staat die aan?

heeft je administrator account wel administrator rechten, check dat eens bij je user accounts..
waar kan ik checken of ik admin.rechten heb?

• blackd
  • Niet online
blackd schreef op 05 augustus 2002 @ 00:26:

Configuratiescherm enzo...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 00:20:

BTW:

De melding is als volgt:

Deze melding krijg ik altijd maar 1 keertje na een frisse installatie van WinXP. Inderdaad moet daarna op een bepaalde link gedrukt worden (WinXP kennende iets met 'ik begrijp de risico's ofzo') om dit scherm te verwijderen, en alsnog de dir te laten zien. Hetzelfde doet ie volgens mij met de Windows dir...

Het lijkt me niet dat dit scherm komt doordat de optie 'beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)' uit te vinken, sinds ik die optie hier ook gewoon aan heb staan, en de melding niet heb...

Verwijderd

Topicstarter
Kijk het grappige is dus dat die link er nu niet is, normaal krijgt zo een scherm ook nog een paarse achtergrond; nu is deze wit.. mahja.. ik heb SYSTEEMMAPPEN WEERGEVEN ingeschakeld en nu doet ie het wel.. mn 1e bug in XP ontdekt :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2002 01:20 . Reden: + EEN hehehe ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 00:09:
De titel vertelt het probleem..
Ik ben Beheerder op mn XP-systeem en ik kan mn Program Files niet checken ofwel verkennen!
Daarentegen kan mn zusje die geen beheerdersrechten heeft dit wel doen..

Wat moet ik doen om dit op te lossen?!
offtopic:
o nee, niet weer checken... pffft

Maar zoals er al een paar keer hier boven staat, take ownership, en voor de zekerheid, log eens in als administrator en verander jouw rechten naar administrator, of iig de mappen

• blackd
  • Niet online
ThaNetRunner:
take ownership
Heeft niet veel zin op FAT32.

Enne, volgens mij was het al opgelost :?

Pagina: 1