Toon posts:

Maten van WC-benodigheden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil zelf een Casemod maken met een water cooling systeem. Ben al zoveer om hem eerst op papier te zetten heb van alle onderdelen de maten behalve van de WC-apps wel mooie fotos enzo maar geen maten

weet iemand een site waar ze wc-apps hebben en ook de maten of kan iemand mij de maten geven

oja beetje dom maar ja daarvoor zijn we hier om met elkaar slimmer te worden
"welke onderdelen heb je allemaal nodig (en waarvoor) van de WC-apps"

thanks alvast
(8>

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Maten? MATEN? BIJ DE MARINE.... :P

Benodigde onderdelen:
Koelblok+bevestiging
slangen
slangklemmen of koppelingen
pomp
reservoir en / of radiator

En een PC schijnt ook wel handig te zijn, heb ik van horen zeggen.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Whuzz schreef op 05 augustus 2002 @ 00:03:
Maten? MATEN? BIJ DE MARINE.... :P

Benodigde onderdelen:
Koelblok+bevestiging
slangen
slangklemmen of koppelingen
pomp
reservoir en / of radiator

En een PC schijnt ook wel handig te zijn, heb ik van horen zeggen.
euh vergeet t water niet, en wel gedestilleerd water en daarbij nog scheutje waterwetter of antivries. en een fan om de radiator koel te houden, tenzij je m uibouwt dan zou die wel passief gekoeld kunnen blijven.
en hou rekening met de metaalsoorten als je radiator van koper is en je koelblok van aluminium dan gaat dat fout.

neem ook s een kijkje bij www.waterkoeling.nl kan je een hoop nuttige informatie vinden

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Turismo schreef op 05 augustus 2002 @ 01:08:
tenzij je m uibouwt dan zou die wel passief gekoeld kunnen blijven.
Ook met rad (zonder fans) warmt het water dan aardig op hoor :o (Ja mn rad staat buiten mn kast)

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

minder snel dan als ie IN je kast zit...

Electronics development

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 03:54:
Ook met rad (zonder fans) warmt het water dan aardig op hoor :o (Ja mn rad staat buiten mn kast)
Als je een Celeron of PII hebt (om maar wat te noemen) kun je het best af zonder fans hoor. Ook een ondergeklokte andere CPU zou het heel goed doen zonder rad-fans. Dus voor mensen die op zoek zijn naar stilte zijn dat goede opties.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Turismo schreef op 05 augustus 2002 @ 01:08:
[...]

en hou rekening met de metaalsoorten als je radiator van koper is en je koelblok van aluminium dan gaat dat fout.
Damn. Is het echt zo erg als het verschillende metalen zijn? Ik wou namelijk koelblok laten maken en radiator ergens bij een moto-shop gaan schooien! Moet ik nu daar ook nog op letten :'(

• Turismo
  • Nu online
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 09:18:
[...]
Damn. Is het echt zo erg als het verschillende metalen zijn? Ik wou namelijk koelblok laten maken en radiator ergens bij een moto-shop gaan schooien! Moet ik nu daar ook nog op letten :'(
het is niet een erg groot probleem, als t echt niet anders kan, bij voorkeur wel natuurlijk.

mocht t niet goed gaan merk je t vanzelf als je waterflow en je temps stijgen

Zoniet dan altijd waterwetter gebruiken of antivries.

ff opgezocht en dit is precies waarom
Een aspect dat belangrijk is om op te letten als je een radiator koopt is dat je er één neemt die gemaakt is van hetzelfde metaal als je waterblok. Een koperen waterblok met een aluminium radiator of andersom is een slecht idee. Omdat het water ionen transporteert kunnen de twee verschillende metalen met elkaar gaan reageren, zogenaamde galvanische corrosie. De reacties die optreden zijn gelijk aan die in batterijen waardoor dit vaak wordt aangeduid als het batterijeffect. Gevolg hiervan is het ‘oplossen’ van je waterblok of radiator (het minst edele metaal is altijd het slachtoffer
dit kan je er tegen doen
Hier vallen verschillende dingen tegen te doen: het gebruik van koelvloeistof, waterwetter of een opofferingsmetaal zoals magnesium. Het eerste is geen goed idee omdat koelvloeistof viermaal slechter dan water is in het transporteren van warmte. Waterwetter is een chemisch goedje wat verschillende winkels verkopen die zich bezig houden met waterkoeling. Als je er genoeg van in het water gooit vertraagt het de reactie tot een onsignificant punt. Daarnaast heeft in tegenstelling tot antivries het juist een positief effect op de temperatuur van het water. Nadeel hiervan is dat het redelijk prijzig is.
Dit kan gebeuren met 2 verschillende metalen!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/998905563.jpg

btw op tweakers.net zijn 2 guides geweest over waterkoeling lees die ook ff goed door.

deel1:
reviews: Waterkoeling en casemodding guide, deel 1
deel2:
reviews: Waterkoeling en casemodding guide, deel 2

• Turismo
  • Nu online
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 03:54:
[...]

Bij sommige kan t wel bij andere weer niet inderdaad zoals bij jou.

Hangt natuurlijk af van meerdere factoren
-hoeveel l/u water de pomp kan, dus hoe snel t water loopt
-afstand die t water moet overbruggen dus hoelang zijn de slangen
-ook dikte van je slangen kan bepalend zijn
-voltage van je proc natuurlijk

Pagina: 1