Dual Xeon - Supermicro P4DCE+

Pagina: 1
Acties:

• rogergorissen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-02 20:18
Hallo,

Bij het samenstellen van een nieuwe computer voor serieuze video-editing neem ik ook de dual-xeon-moederborden mee.

Kent iemand het Supermicro P4DCE+ moederbord ? Ervaringen ?

Ik wil het gebruiken in combinatie met een Pinnacle DV500+. Nu heeft Pinnacle alleen een Tyan S2603 geautoriseerd (ook o.b.v. een i860). Iemand ervaringen met deze combinatie ?

Dit mobo heeft 2 grote PCI-sloten voor 64 bits/66 MHz PCI-kaarten. Deze zijn backwards compatible voor kaarten op 3,5 V. Kan de DV500 hierin geplaatst ?

Vrij specifieke vragen, maar met zoveel kennis verzameld hoop ik toch op wat antwoorden.

Roger

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Da's idd vrij specifiek. De combo DV500+ en P4DCE+ is, schat ik zo, hier vrij zeldzaam. Ik weet wel dat de P4DCE+ een erg goed bord is (eigenlijk alle i860 borden, maar dat mag voor die prijzen ook wel :+ ), maar van die DV500+ weet ik niks.
Check sowieso de hardware fora van 2cpu.com, daar zijn er redelijk wat met zo'n mobo.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Ik dacht dat laatst uit een test een Dual AMD Athlon MP sneller was in Premiere, aangezien die Pinnacle met Premiere werkt. En dit is nog een stuk goedkoper ook. Misschien een idee?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• rogergorissen
Uit een test in PCM van (ik meen) juni jl. bleek dat een AMD Dual Athlon systeem niet veel sneller is dan een single systeem (ong. 6% winst) en soms zelfs trager. Een Xeon-systeem had een snelheidswinst van ong. 26% t.o.v. een single Pentium IV.

Van gebruikers hoor je heel veel verschillende geluiden. De Xeon schijnt het meeste snelheidswinst te boeken.

Roger

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Stuur een mailtje naar Pinacle en vraag om advies. Klinkt misschien erg simpel maar de support van dergelijke bedrijven is vaak erg behulpzaam.

de betaler vervuilt

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

rogergorissen schreef op 05 augustus 2002 @ 11:38:
Uit een test in PCM van (ik meen) juni jl. bleek dat een AMD Dual Athlon systeem niet veel sneller is dan een single systeem (ong. 6% winst) en soms zelfs trager. Een Xeon-systeem had een snelheidswinst van ong. 26% t.o.v. een single Pentium IV.

Van gebruikers hoor je heel veel verschillende geluiden. De Xeon schijnt het meeste snelheidswinst te boeken.

Roger
Ja als je geen apparatuur gebruikte en programma's gebruikte die goed kunnen multitasken. Adobe Premiere wat je gebruikt om video te bewerken kan goed overweg met 2 cpu's. Dan gaat dat verhaal in de PCM niet op. :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Die test van PCM sloeg trouwens helemaal nergens op, gebruikte normale kantoorapplicaties + single proc benchmarks om te testen |:(

de betaler vervuilt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

FastBunny schreef op 05 augustus 2002 @ 11:34:
Ik dacht dat laatst uit een test een Dual AMD Athlon MP sneller was in Premiere, aangezien die Pinnacle met Premiere werkt. En dit is nog een stuk goedkoper ook. Misschien een idee?
Juist niet. Dual Xeon met HyperThreading laat Dual Athlon MP achter zich als het om media (video&audio) bewerkingen gaat. Hier heb je wat reviews :)
http://www6.tomshardware.com/cpu/02q1/0203131/index.html
http://www.gamepc.com/lab...ontent.asp?id=ppso&page=1

• Ramoonus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09-2025

Ramoonus

Banaan

Hij zij al dat hij een DUAL P4 XEON moederbord gaat kopen en vaargt om info , niet om specs van de AMD MP :|
Het moederbord zal wel goed zijn denk ik , uit ervaring zijn Supermicro moederborden altijd goed.

888 voor ondertiteling

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

BalusC schreef op 05 augustus 2002 @ 11:45:
[...]
Juist niet. Dual Xeon met HyperThreading laat Dual Athlon MP achter zich als het om media (video&audio) bewerkingen gaat. Hier heb je wat reviews :)
http://www6.tomshardware.com/cpu/02q1/0203131/index.html
http://www.gamepc.com/lab...ontent.asp?id=ppso&page=1
Ahha ik dacht dat ik op de frontpage juist gezien had dat videobewerking in Premiere sneller was onde reen Dual MP, deze test hebben geen premiere mee genomen maar kan zijn dat ik het gewoon verkeerd had :z

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

offtopic:
nieuws: Dual Athlon, P4 en dual G4 video editing benchmarks

Die had ik gezien, maar ze gebruikte Adobe After Effects en een single P4. Dus never mind ;)

Is er geen site waar ook echt getest wordt met Adobe Premiere ben voor mijzelf wel benieuwd namelijk :)

Verwijderd

Wat dan misschien wel weer aardig is om aan te stippen als reactie op de post van BalusC, is de volgende quote van
Tommie
of specifieker
Tommie - Pagina zoveel

Here, it was not possible to compare the two platforms - the Pinnacle application wasn't able to start on the dual Xeon platform.

• rogergorissen
Het schijnt dat Premiere beter werkt met Pentium 4 dan met AMD Athlon. Gelezen op een of ander forum.

Dual AMD versus Dual Xeon (moederbord in Amerika gekocht) komt voordeliger uit voor het Xeon-systeem, qua prijs.

Kan het trouwens problemen opleveren om dat mobo in Amerika te kopen ?

Roger

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

rogergorissen schreef op 05 augustus 2002 @ 12:17:
Het schijnt dat Premiere beter werkt met Pentium 4 dan met AMD Athlon. Gelezen op een of ander forum.

Dual AMD versus Dual Xeon (moederbord in Amerika gekocht) komt voordeliger uit voor het Xeon-systeem, qua prijs.

Roger
Terug sturen voor garantie wordt een duur grapje enzo.

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

rogergorissen schreef op 05 augustus 2002 @ 12:17:

Roger
Vergeet ook niet de import taxes bij de douane...ZEER grote kans dat ze er achter komen...
Plus natuurlijk de garantie issues mocht er iets mis zijn...kosten van versturen zijn voor jou.....en ik weet niet hoe 't dan zit met de douane...kans dat je NOG een aanslag krijgt, waarsch. alleen over verzendkosten maar toch hoop papierwerk en gezeur om 't goed gepraat te krijgen..

Toch even aantippen....let wel op dat je een andere voeding nodig hebt, veel mensen denken dat 't met een gewone P4/Athlon voeding kan, maar hebt wel degelijk speciale voeding nodig...

Wbt. die Pinnacle kaart, kan in 64bits slot, mits hij beetje aan de standaarden voldoet (zijn nog best veel merken die 't niet zo nauw nemen met specs), maar die sloten hebben voor die kaart geen specifieke snelheids winst...dus kan hem net zo goed in ander slot steken wdb.

Veel success met bouwen van je systeempje......weet uit ervaring hoe handig 't is...
Zelf ben ik met dual systeem alleen al veel productiever..
(Dus waar mensen mee gooien van "ja maar de meeste software gebruikt die 2e proc helemaal niet" is meestal een loos argument...terwijl je aan 't grabben bent of zo heb je nog proc. tijd genoeg over om ook nog eens te browsen of zelfs te gamen (ok ok, geen resource slurpende games a la quake/unreal etc. maar Baldur's Gate bijv. gaat prima)

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

• rogergorissen
Heb gisteren een reactie van Pinnacle gehad dat de PC4DE+ uitstekend werkt.

Toch nog een vraag voor de kenners:
Een dual Xeon werkt met een 400MHz FSB en met PC800 RDRAM, terwijl een nieuwe Pentium IV met een 533 MHz FSB en bijv. PC1066 kan werken.

Zijn die verschillen in FSB en geheugen merkbaar ? Zou een Pentium IV 2,26 met 1 GB misschien net zo krachtig kunnen functioneren ?

Roger

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Dragon_Lee schreef op 05 augustus 2002 @ 13:19:
[...]

Veel success met bouwen van je systeempje......weet uit ervaring hoe handig 't is...
Zelf ben ik met dual systeem alleen al veel productiever..
(Dus waar mensen mee gooien van "ja maar de meeste software gebruikt die 2e proc helemaal niet" is meestal een loos argument...terwijl je aan 't grabben bent of zo heb je nog proc. tijd genoeg over om ook nog eens te browsen of zelfs te gamen (ok ok, geen resource slurpende games a la quake/unreal etc. maar Baldur's Gate bijv. gaat prima)
_/-\o_ Helemaal mee eens, de "feeling" en workflow van een dual systeem zijn vele malen beter dan van een single die misschien in rekenkracht net zo snel is. Liever een dual PIII 800 (mijn workstation) dan een single PIV 1.6 GHz (mijn laptop).

de betaler vervuilt

• maratropa
  • Niet online
Je kan ook gewoon een single p4 kopen, zo'n nieuwe 533, met scsi, dan heb je denk ik ook genoeg voor serieus video bewerken. Een dual is niet strikt noodzakelijk toch, ik weet verder niet zo veel van video bewerken, maar jaren geleden bewerkte ze ook al video...

specs

• rogergorissen
Een van de minder leuke dingen van videobewerking zijn de wachttijden bij het renderen (berekenen) van effecten, overgangen, titels, etc.

Een dual proc. systeem gebruikt extra capaciteit om dit te doen. Nieuwe, softwarematig realtime applicaties, gebruiken 1 processor om op de achtergrond te renderen, terwijl de andere gebruikt wordt voor de GUI en de rest van de programma's. Dit is dus een stuk sneller en minder belastend voor het systeem.

SCSI-schijven zijn tegenwoordig echt niet meer nodig. 7200 rpm IDE-schijven voldoen zonder meer.

Ik blijf dus met mijn vraag zitten over het verschil in FSB en geheugensnelheid.

Roger

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het verschil in FSB is zeker wel merkbaar, net als het verschil in Dual Xeon en single P4. Zoals hierboven vele malen is bevestigd, draait een Dual CPU machientje veel soepeler en relaxter dan een vergelijkbaar single CPU systeem. Ik heb dat zelf ook ervaren met mijn beide Dual CPU machines. Ik denk dat een Dual Xeon met FSB@100 veel lekkerder zal werken dan een Single P4 met FSB@133 :)

Als je geduld hebt, dan zou je ook kunnen wachten tot Q4 dit jaar, wanneer Intel de Prestonia B uitbrengt: Xeon's met FSB@133MHz :Y)

edit:
Roger, check dit ook eens Begroeting onder posts & replies ;)

• nova
  • Laatst online: 13-08 16:20
Stuur een mailtje naar Pinacle en vraag om advies. Klinkt misschien erg simpel maar de support van dergelijke bedrijven is vaak erg behulpzaam.

Dit klopt toen ik belde melde ze mij "KOOP GEEN ASUS" l0l
Volgens mij kan je ook wel supermicro bellen in nederland.

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

nova schreef op 06 augustus 2002 @ 23:30:
Mijnheer de topicstarter heeft allang een reactie van Pinnacle gekregen :)
rogergorissen schreef op 06 augustus 2002 @ 09:06:
Heb gisteren een reactie van Pinnacle gehad dat de PC4DE+ uitstekend werkt.

Verwijderd

rogergorissen schreef op 04 augustus 2002 @ 23:36:
Hallo,

Bij het samenstellen van een nieuwe computer voor serieuze video-editing neem ik ook de dual-xeon-moederborden mee.

Kent iemand het Supermicro P4DCE+ moederbord ? Ervaringen ?

Ik wil het gebruiken in combinatie met een Pinnacle DV500+. Nu heeft Pinnacle alleen een Tyan S2603 geautoriseerd (ook o.b.v. een i860). Iemand ervaringen met deze combinatie ?

Dit mobo heeft 2 grote PCI-sloten voor 64 bits/66 MHz PCI-kaarten. Deze zijn backwards compatible voor kaarten op 3,5 V. Kan de DV500 hierin geplaatst ?

Vrij specifieke vragen, maar met zoveel kennis verzameld hoop ik toch op wat antwoorden.

Roger
De DV500 zal denk ik niet veel problemen geven, mits de nieuwe versie van de SW gebruikt word. De autorisatie van Pinnacle is een btw goede referentie, echter meer ook niet (:()... Er zijn nog wel wat addertjes onder het gras (BIOS rev's e.d.)

In een 64-bit slot heb je dikke kans dat het prima werkt: zelf ervaring met een DV500 in een A7M266-D 64-bit slot, en dat ging perfect...

Om nog ff in te haken op mensjes hier: Als je het geld hebt, is Dual Xeon the way to go voor video-edditing :7
Pagina: 1