Zonealarm Free

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:15
Hallo,

Ik heb een probleem, ik heb de laatste nieuwe Zonealarm Free gedownload en geinstalleerd en nu krijgt de andere PC in het netwerk geen internet verbinding meer. Ik heb internet gedeeld d.m.v. de wizard internetverbinding delen van Windows XP. Iemand een oplossing? Ik heb ook al eens geprobeerd het IP adres van het netwerk in Trusted zone te zetten maar dat werkt ook niet.

Groeten,
Roy

edit:
En niet zeggen dat ik de internet secrutity op medium moet zetten want dat wil ik juist niet

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:20
Stel je ip adressen en subnetmask eens handmatig in. Ik neem aan dat je 1pc met 2 netwerkkaarten hebt waarvan 1kaart naar je 2de pc gaat.

dan moet je hem alsvolgt instellen:
pc1 NIC1(internet)
alles automatisch laten gaan dus DHCP inschakelen

pc1 NIC2(thuisnetwerk)
ip 192.168.0.1
subnet 255.255.255.0

pc2
ip 192.168.0.2
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1

Dan moet je zonealarm instellen dat hij NIC1 op pc1 als internet ziet en nic 2 als thuisnetwerk ziet. volgens mij kun je op het moment dat zonealarm de detectie begint zie je welke pc van je netwerk is en die geef je dan volledige toegang op internet. Als het goed is meot het zo werken

Verwijderd

uhm, waarom een spyware tool gebruiken als er in xp een prima (misschien wel betere) firewall zit?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Je kan met zonealarm ook goed zien wat van binnen naar buiten gaat, en van buiten naar binnen. Ik ben op dit moment op zoek naar een andere firewall. Ik heb begrepen dat zonealarm helemaal niet meer zo goed is, omdat een poort open blijft staan voor zonealarm zelf. Weet iemand een goeie gratis firewall waarmee je dus goed kan configueren wat van binnen naar buiten gaat en van buiten naar binnen?

En je kan veel dingen over ms zeggen, het is vaak nog zo lek als een mandje. Verder ben ik goed te spreken over windows, en ik vind linux de moeite niet waard.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 16:46:
uhm, waarom een spyware tool gebruiken als er in xp een prima (misschien wel betere) firewall zit?
Aan die firewall in XP is niks in te stellen. Hij is waardeloos als je ook wat servers (http/ftp) wilt draaien want niemand kan met je computer connecten. Hoe kom je er trouwens bij dat Zonealarm spyware is? (kan best zijn dat het zo is, maar dit was met eerdere versies dus zeker niet zo)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

firewall-1? isa? ip tables? maar dat zal je wel niet bedoelen...
zoals hierboven al staat de firewall van xp is prima. aangezien ik het nut van dergelijke firewalls eigenlijk nooit heb gezien weet ik er ook geeneen verder... (deze jongen heeft er eentje van cisco gehad :))

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 16:46:
Weet je wel waar je het over hebt?

1) ZoneAlarm is gèèn spyware.
2) De firewall van XP is megabrak.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• ErHa
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Probeer anders eens sygate personal firewall, gratis te downloaden op http://www.sygate.com

Kun je alles instellen en zelfs laten testen of echt alles goed dicht zit

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Verwijderd

Wildfire schreef op 05 augustus 2002 @ 16:54:
[...]

Weet je wel waar je het over hebt?

1) ZoneAlarm is gèèn spyware.
2) De firewall van XP is megabrak.
ik weet zeer zeker wel waar ik het over heb...

de firewall van xp is vind ik beter dan alle andere personal firewalls die ik gezien heb (alhoewel mijn kennis daarvan beperkt is omdat ik het zowieso onzin vind).
het enige is dat je misschien wat meer networking kennis voor nodig hebt om die goed te configgen... maar da's niet mijn probleem...

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
euhmm naar mijn weten had/heeft de Free Zonealarm geen NAT ondersteuning
kortom dat internetdelen onder XP gaat via zgn NAT (Network Adress Translation)
de PRO versie (niet gratis, wel 30 dagen trail) biedt wel ondersteuning voor NAT

andere oplossing ALS je geen andere firewall wil gebruiken is gebruik te gaan maken van een proxy (bv winroute...ook niet gratis :) )
suc6... :Y)

I don't drive fast, I only fly low!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 17:12:
[...]

ik weet zeer zeker wel waar ik het over heb...

de firewall van xp is vind ik beter dan alle andere personal firewalls die ik gezien heb (alhoewel mijn kennis daarvan beperkt is omdat ik het zowieso onzin vind).
het enige is dat je misschien wat meer networking kennis voor nodig hebt om die goed te configgen... maar da's niet mijn probleem...
:? Dan mag jij mij eens vertellen wat er te configureren valt aan de firewall van Windows XP. Volgens mij is het enige wat er te configureren valt dat je hem aan danwel uit kan zetten.

Voor het blokken van inkomend verkeer is hij inderdaad prima, het is alleen vervelend als er dingen bijzitten die je niet wilt blokken. Blokkeren van uitgaand verkeer dat doet die firewall niet, iets wat de meeste andere personal firewalls wel doen.

/▌

Verwijderd

als je hem aanzet kan je vervolgens op settings klikken dan krijg je een mooi schermpje waar je alles in kan configgen wat je wilt (met een paar default settings die je aan kan vinken... maar ook je eigen dingen kan je forwarden/configgen)

wat uitgaand verkeer betreft heb je waarschijnlijk gelijk... maar dat boeit me al helemaal weinig (virusscanner en ad-aware gebruiken lost dat probleem ook op)

dus: je wist niet waarover je praatte :)

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Sorry, maar voor zover ik weet heeft ZoneAlarm Free geen spyware. Zoiets roepen zonder bewijs is eigenlijk heel kwalijk. Straks krijgen ze minder klanten omdat zo'n gerucht de wereld in is gekomen door iemand die er geen verstand van heeft. Een firewall is weinig mis mee, zeker de moeite waard. De firewall van XP is misschien wel gebruiksvriendelijk, het is een redelijk irritant ding, zorgt ervoor dat sommige programma's niet werken.

Verwijderd

ik heb nooit gezegd dat de firewall van xp gebruiksvriendelijk is... ik zei zelfs dat je waarschijnlijk wat meer networking kennis nodig zal hebben... en als sommige programma's niet werken betekent dat dat je dat in de logs kan terugvinden en evt een aanpassing kan maken in je config...

Verwijderd

Download even de pro versie, die heeft een wizard voor internet-delen in de installer..
Ik heb het met de trial ook nooit werkend gekregen

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:15
Ik heb Sygate Personal Firewall genomen werkt stukken beter als ZoneAlarm vind ik.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 17:34:
als je hem aanzet kan je vervolgens op settings klikken dan krijg je een mooi schermpje waar je alles in kan configgen wat je wilt (met een paar default settings die je aan kan vinken... maar ook je eigen dingen kan je forwarden/configgen)

wat uitgaand verkeer betreft heb je waarschijnlijk gelijk... maar dat boeit me al helemaal weinig (virusscanner en ad-aware gebruiken lost dat probleem ook op)

dus: je wist niet waarover je praatte :)
Ik neem mijn woorden terug, die instellingen heb ik inderdaad nooit gezien 8)7 Ik denk inderdaad dat hij qua instellingen niet onderdoet voor Zonealarm Free.

[edit: toch zou ik nog steeds voor Zonealarm Free kiezen als ik uit die twee moest kiezen omdat Microsoft zich steeds meer gaat bemoeien met het gebruik van de computer en het altijd vaag blijft hoeveel ze nu precies van je weten. Met Zonealarm heb je in ieder geval nog een beetje kans dat bepaalde informatie niet verzonden wordt omdat dat progje nog een melding geeft als vreemde dll het internet op willen. Ik gebruik trouwens geen Zonealarm omdat ik met dat progje al een paar keer heb gehad dat mijn hele internetverbinding dicht werd gezet. Zelfs het uitschakelen en deïnstalleren van Zonealarm hielp dan niet meer :( ]

/▌

Verwijderd

:)

overigens kan je dat prima gebruiken hoor... ms stuurt geen info naar hun toe over jou comp gebruik. (en als ze dat wel doen krijgen ze een vette rechtszaak aan hun broek :))

edit: mijn ervaring is overigens hoe minder 3rd party tools je gebruikt hoe stabieler je systeem...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik vond Zonealarm best aardig, alleen deed POP3 mail het in ene niet meer (in Outlook en in Outlook Express). Blijkbaar zag Zonealarm deze applicatie niet en werd ie domweg geblokt. Was de pc van mijn schoonvader en weinig tijd, daarom er maar weer afgesodemieterd.

• Iken374
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-11-2025

Iken374

webhostingtalk.nl

Probeer Tiny Personal Firewall eens!
Kijk maar op http://www.tinysoftware.com

Deze is gratis, goed en er is erg veel in te stellen.

Target use:
Tiny Personal Firewall 3.0 Network Edition protects computers against all network attacks: worms, trojans, and viruses. It manages the access of the computer processes or programs and the computer resources (memory, files, devices). Within Microsoft Windows NT/2000 network. It offers the capability of centralized offline and real time management.

Specification:
Bi-directional stateful packet inspection desktop firewall
Active Sandbox desktop technology for protection against worms, trojans, malicious code, activeX and javascript content
Activity-view-only or full administration access for user
Microsoft Management Console Snap-in Central Administration Server
Export/Import Sandbox configurations for particular aplications accross the groups
Active directory user import
Group and real-time 1:1 configuration
Centralized XML Activity Reporting
Industry standard mass deployment using .msi packages

Main Benefits:
Unlike firewall-only solutions complete security protection
Active protection against to unknown threat
Activity Reporting
Seamless industry standard deployment
Simple configuration and management

ben je er nog? ;)

HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik zie toch echt overal buy, buy...

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Alarmnummer schreef op 05 augustus 2002 @ 16:49:
Ik heb begrepen dat zonealarm helemaal niet meer zo goed is, omdat een poort open blijft staan voor zonealarm zelf.
Je hebt gelijk dat ie een poort standaard open laat, maar die kan je ook zo weer dichten (poort 5000 dacht ik :? ). Het gaat dan om de unpnp poort. Als je naar grc.com gaat kan je daar een simpel progje d/l die dezze poort sluit en ben je weer "veilig". Doe dan nog maar een paar tests om te kijken of het klopt:

http://www.pcflank.com

http://scan.sygatetech.com/

succes. :)

Specs

• Iken374

Iken374

webhostingtalk.nl

Wekkel schreef op 06 augustus 2002 @ 17:15:
Ik zie toch echt overal buy, buy...
Tja, ik zie het ook net :(
Hij WAS gratis...

Verwijderd

Iken schreef op 06 augustus 2002 @ 17:14:
Probeer Tiny Personal Firewall eens
Firewall van XP is toch gebasseerd op die van Tiny ??

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:20
Als je toch aan het proberen bent probeer blackice dan eens schijnt een van de betere te zijn en heb er nog nooit problemen mee gehad

• Icey
  • Laatst online: 19-08 10:39
Iken schreef op 06 augustus 2002 @ 18:36:
[...]

Tja, ik zie het ook net :(
Hij WAS gratis...
Is nogsteeds, klik hier

ik gebruik zelf de zonealarm pro, in combinatie met de winproxy (mooie gratis progje), werkt perfect.

• Iken374

Iken374

webhostingtalk.nl

Icey, we hadden het over Tiny Personal Firewall. :)

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

MuErTo ChAvEz schreef op 06 augustus 2002 @ 17:16:
[...]

Je hebt gelijk dat ie een poort standaard open laat, maar die kan je ook zo weer dichten (poort 5000 dacht ik :? ). Het gaat dan om de unpnp poort. Als je naar grc.com gaat kan je daar een simpel progje d/l die dezze poort sluit en ben je weer "veilig". Doe dan nog maar een paar tests om te kijken of het klopt:

http://www.pcflank.com

http://scan.sygatetech.com/

succes. :)
Daar heeft win xp gelukkig alleen last van, bij win2k staat dat uit. (Had ik al getest). Oke.. *voelt zich nu weer een stuk veiliger*

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Wildfire

Joy to the world!

sweetdude schreef op 07 augustus 2002 @ 00:05:
Als je toch aan het proberen bent probeer blackice dan eens schijnt een van de betere te zijn en heb er nog nooit problemen mee gehad
BlackICE is niet echt een firewall maar meer een "intrusion detector"...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1